A repülőterekre is becsekkolt a digitalizáció
Egyre több repülőtér modernizálja működését a legújabb technológia alkalmazásával. A digitalizációban élen járó reptereken már robotokat használnak, kiterjesztett valóság segít az utasoknak tájékozódni, vizsgálják a blokklánc alkalmazásának lehetőségeit, és egyre több üzemeltető nyit a startupok felé. A digitalizáció hajtóereje a hatékonyság növelése, a reptéri élmény erősítése – hangzott el az SAP szoftvercég nemrég megtartott, nemzetközi reptér konferenciáján, Budapesten.
Személyre szabott, összekötött információk
A repülőterek tavaly közel 4 milliárd utast szolgáltak ki, akiknek 97 százaléka legalább egy mobil eszközt is magával vitt. A mobilitás jobb kihasználása új bevételi forrásokat teremthet az utazási szektorban. Ezt ismerte fel az a cég, amely a wifi hálózatokra csatlakozók kereséseit elemezve képes segíteni az üzleteket abban, hogy helyalapú, releváns ajánlatokat küldjenek a gépükre várakozóknak. Mobiladatokkal egyaránt dolgozik az a „Live Airport” nevű rendszer, amely egyetlen irányítópulton teszi áttekinthetővé a repülőtér komplex működtetését. Az adatok bekötésével többek közt láthatóvá válik, hogy hányan igyekeznek a reptérre az egyes autómegosztó alkalmazások segítségével, hatékonyabbá tehető a parkolás, és előzetesen kezelhető a kialakuló tumultus az utascsarnokon belül. Valós időben nyomon követhető az is, hogy merre áramlik a tömeg a terminálokon, hogy milyen a helyi marketingkampányok, egyedi akciók hatékonysága, de előre látható az is, hogy mi a következménye egy esetleges járatkésésnek. Ugyanezen a felületen érkezik jelzés arról is, ha – például – a földi kiszolgálók egyik targoncájában kimerülőben van az akkumulátor, így az irányítók gyorsan utasítást adhatnak a közelben tartózkodó karbantartónak, és ha szükséges, a nála lévő okos eszközre elküldhetik a cserénél előírt protokoll leírását is. A mesterséges intelligenciával felruházott okos eszközök a teheráruk kezelésénél is szerepet kapnak, például a konténerek gyorsabb kezelését, ellenőrzését teszik lehetővé.
A fenti példák széleskörű elterjedésére ugyanakkor még várni kell, a legtöbb repülőtér egyelőre az adatok összegyűjtésére és alapszintű üzleti hasznosításukra fókuszál. Az üzemeltetők persze érzik, hogy lépést kell tartaniuk a technikai fejlődéssel, amit az is jelez, hogy tavaly – a SITA globális felmérése szerint – több mint 8 milliárd dollár értékben költöttek informatikai fejlesztésekre.
A konferencia helyszínét biztosító Budapest Airport is megosztotta tapasztalatait a digitalizáció terén. A Kelet-Európa legjobb repülőtere címet sorozatban ötödik éve elnyerő vállalat számos innovatív fejlesztést indított és indít el, hogy megfelelhessen a folyamatosan változó igényeknek. Ezek egyike a vállalat digitális átalakulását támogató központi rendszer kialakítása. Az év elején szolgálatba állt újgenerációs SAP rendszer többek közt a mesterséges intelligencia mindennapos hasznosítására is lehetőséget teremt.
Kapcsolódó cikkek
- Új kinevezések az SAP-nál
- Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
- Július 2-ig várják a „Digitális Esély 2018” pályázatokat
- Félidőnél jár a Startup Campus V4 Global Tour
- Hogyan befolyásolják a digitális megoldások az egészségügy jövőjét?
- Rengeteg új bejelentés hangzott el a Microsoft vasárnapi konferenciáján
- A Fujitsu SAP-szoftverekhez készült szolgáltatási és infrastruktúra-portfólióval egyszerűsíti a digitális átalakulást
- Ahol a HR rocksztárjai és a zeneipar személyzetisei találkoznak
- Digitális Esély 2018
- Az adatok hatalma
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.