A robotika az LG ThinQ stratégiájának kulcseleme
Az LG Electronics megvalósította első tengerentúli befektetését a robotika területén: új partnere, az amerikai Bossa Nova Robotics a kereskedelmi szektorban kínál intelligens robotikai megoldásokat. A nemrégiben létrejött megállapodást a múlt évben számos koreai startup céggel létrehozott együttműködés előzte meg. Az LG az elmúlt 12 hónapban összesen 90 millió amerikai dollárt fektetett robotikai startup vállalatokba.
A Bossa Nova Robotics nemzetközi szinten piacvezető vállalat a valós idejű kiskereskedelmi adatok szolgáltatása terén. Az adatok segítenek a nagyméretű üzletek hatékony üzemeltetésében, hiszen automatizálják a raktárkészlet-adatok gyűjtését és elemzését. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Walmart az elmúlt évben számos üzletben tesztelte a Bossa Nova polcszkennelő robotjait.
A Bossa Nova-befektetést megelőzően az LG négy koreai robotikai vállalatba (Acryl, SG ROBOTICS, Robotics és Robostar) invesztált:
- Az Acrylt a Koreai Tudományos és Technológiai Intézet (Korea Advanced Institute of Science and Technology, KAIST) oktatói alapították hét évvel ezelőtt. A kognitív számítástechnikával foglalkozó vállalat a Jonathan nevű integrált mesterségesintelligencia-platform megalkotója, amely big data és gépi mélytanulás segítségével szövegekben, beszédben és képekben is képes felismerni az emberi érzelmeket és jelentéstartalmakat.
- Az SG ROBOTICS egy olyan startup vállalat, amely viselhető robotokat fejleszt mozgássérültek, többek között lábbénulásban és ideg-izom kapcsolati rendellenességekben szenvedő betegek számára. A céget 2017-ben a “Robots For Better Life”, azaz robotok egy jobb életért mottóval alapították, jelenleg egy viselhető robotikai eszköz kereskedelmi verzióját fejlesztik kifejezetten gyermekek számára. Az SG ROBOTICS WalkON ruhájának viselője bronzérmet nyert a 2016-os, első bionikus olimpián (Cybathlon) és az első fáklyahordó is ezt viselte a 2018-as phjongcshangi paralimpián.
- A Robotis kifejezetten robotikai megoldásokra és oktatórobotokra specializálódott. A cég a komplex robotokban alkalmazott intelligens rendszereiről ismert, de hardveres megoldásokat, például vezérlőegységeket és szenzoros modulokat is fejleszt a robotok programozásához.
- A Robostar egy ipari robotokat gyártó vállalat, melynek célja, hogy komplex robotikai megoldásokat biztosítson a mobil-, kijelző- és autóipar számára.
Ezek a befektetések kiegészítik az LG saját erőfeszítéseit a szolgáltató robotok piacra helyezése terén, ami a jövőben cég növekedésének egyik motorja lehet. Az LG Koreában már letesztelte a robotokat: a phjongcshangi téli olimpia alatt Dél-Korea legnagyobb repterén útbaigazító és takarító robotjaik (Guide Robot, Cleaning Robot) segítették az utasokat. Az idei CES-en az LG három új CLOi koncepciórobotot mutatott be, amelyeket kifejezetten kereskedelmi használatra, nagy forgalmú helyszínekre (például hotelekbe és bevásárlóközpontokba) fejlesztettek ki. Az LG CLOi robotjait a ThinQ márkával — az LG mesterséges intelligenciával ellátott szórakoztatóelektronikai cikkeivel és háztartási készülékeivel – párhuzamosan fejleszti.
„A robotika a ThinQ mesterségesintelligencia-stratégiánk kulcsfontosságú alkotóeleme, így fontos növekedési lehetőség az LG számára” — mondta Kim Sungwook, az LG Electronics nemzetközi innovációs divíziójának alelnöke. „Az LG elkötelezett abban, hogy innovatív partnerekbe történő befektetésekkel, illetve intenzív belső kutatás-fejlesztéssel bővítse robotikai kompetenciáit.”
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatta legújabb robotjait az Epson
- Az LG vezetői a ThinQ márkastratégiáról beszélnek az IFA nyitóbeszédében
- A Universal Robots megnyitja az együttműködő automatizációs megoldások új korszakát
- A MiR új mércét állít fel az ipari belső szállításban
- Mobil robotok a jövő gyárának központjában
- Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói
- Az LG prémium televíziókat mutatott be Szöulban
- Három új robotot mutat be az LG a 2018-as CES-en
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- Az együttműködő robotok gyorsítják a robotika elterjedését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.