Az eddigieknél kényelmesebben és olcsóbban juthatunk ki vele a reptérre és minden negyedik ember kipróbálná
A külföldre utazó magyarok közel fele választja a repülőt, mint közlekedési eszközt. A közép-európai régió vezető reptéri közösségi autómegosztója, a BeeRides az Invia.hu-val végzett közös kutatása szerint a reptérre jutásra átlagosan ötezer forintot költünk, a terminál megközelítése szempontjából pedig az ár és a biztonság a legfontosabb.
A több mint ezer autótulajdonos megkérdezésével zajlott felmérésből kiderült: az utazás idejére minden negyedik tulajdonos bérbe adná autóját, ingyenes parkolásért és a bérlésből jutó bevételért cserébe. A 30 000 parkolási napot követően, a visszajelzéseket beépítve a BeeRides új csomagot dolgozott ki a hosszabb távon parkoló autótulajdonosok számára is, amely mostantól igénybe vehető.
Hányszor és hová utazunk?
A car sharing szolgáltatást kínáló BeeRides és az utazásszervező Invia.hu 2018. július 5-én zárult felmérésében a résztvevők közel fele (47 százaléka) évente négyszer vagy annál többször utazik repülővel; 45 százalékuk több éjszakára. A válaszadók jelentős része (55 százaléka) Európát választja úticélként, ezen belül minden negyedik ember repül nyugat-európai országba.
A reptérre vezető út kompromisszumokkal volt kikövezve. Legalábbis eddig…
A legtöbb ember nem hagyja utolsó pillanatra a becsekkolást: a kérdőívet kitöltők 63 százaléka két órával a gép indulása előtt odaér a terminálra. A válaszadók számára a Liszt Ferenc Repülőtérre jutás során a két legfontosabb tényező az ár és a biztonság; csak ezek után fontos a rugalmasság és a kényelem. Az utazók tehát elsősorban az olcsóbb megoldásokat választják: 28 százalékukat ismerős, barát vagy rokon viszi ki a reptérre, 25 százalékuk tömegközlekedik – a kutatásban résztvevők szerint hiába a jó ár, túl kötött és a legkényelmetlenebb megoldás ez. Őket követik 21 százalékban azok, akik saját autóval jutnak ki és csupán 8 százalék megy taxival – ez utóbbi bár kényelmes, az ára igencsak magas (a belvárosból oda-vissza kb. 15 000 forint). A kitöltők túlnyomó többsége (70 százaléka) a reptérre nem Budapestről érkezik, nem csoda tehát, hogy a felmérésben résztvevők 31 százaléka több mint ötezer forintot költ a reptérre jutás során (különféle járművekkel). „A legjobb döntés az utazók szerint, ha saját autóval vágunk neki vagy ha ismerősünk visz ki bennünket a reptérre” – mondta Bősze Botond, a BeeRides egyik alapító-tulajdonosa és ügyvezetője.
A reptérre jutás módozataiban (pl. tömegközlekedés, taxi, ismerős segítsége) egy közös biztosan van: a kényelem-rugalmasság-ár hármasából a legjobb esetben is csak kettő teljesül(t). Eddig… (Forrás: BeeRides)
Akár 26 000 forintot elköltünk a reptéri parkolásra, pedig lehetne ingyen is
Ha az autóval rendelkezőket vesszük figyelembe, a Liszt Ferenc reptérre érkezők többsége (34 százalék) a reptér közelében, fizetős parkolóban hagyja autóját, a válaszadók közel negyede pedig közvetlenül a reptéren parkol. Egy nyolcnapos út esetén a reptér hivatalos parkolójában 9 000-26 000 forint között mozog a parkolási díj, és a termináltól 5-6 percre lévő parkolókban is elkölthetünk 6 200-12 500 forintot. Éves viszonylatban egyébként az adatok alapján 2 milliárd forintot költünk parkolásra a Liszt Ferenc Repülőtéren. A BeeRides car sharing szolgáltatása azokat célozza meg, akik nem csak az átlagosan 10 000 forintba kerülő parkolási díjat szeretnék megspórolni (ingyenes parkolás, 24 órás őrzéssel), de az autójuk bérbeadásával utazásuk egy részét is megkeresnék (körülbelül 15 000 forintot), ami már egy fapados repülőjegy árának felel meg. A BeeRides-nál parkoló autótulajdonosok esetében az is fontos, hogy saját autójukkal időben, biztonságban és kényelmesen érkeznek a reptérre, a bérbeadás végén pedig a térítésmentes, (átlagosan 5 000 forintba kerülő) külső-belső takarítást követően kapják vissza azt. Az ügyvezető a kutatásból kiemelte: a fentieken túl a bizalmat és biztonságot nyújtó teljes körű Allianz casco biztosítás, a telemetriás figyelőrendszer és a lehetséges bérlésből átadott bevétel miatt minden negyedik válaszadó szívesen bérbe adná autóját. Ez az adat nem meglepő annak fényében, hogy 2015 óta minden évben 300%-kal nőtt a cég árbevétele.
A reptérre jutás költségei (Forrás: BeeRides)
Hosszabb parkolással akár évi fél millió forintot is kereshetünk
A BeeRides a hosszabb ideig (több mint 30 napig) parkolóknak – pl. a külföldön élőknek vagy dolgozóknak – és a megnövekedett számú érdeklődőknek, akik befektetési céllal vásárolnának autót, egy új ajánlatot állított össze. A visszajelzések alapján fejlesztett csomag része többek között a magas (akár 50 000 forint) fix havidíj az autótulajdonosnak, a nagyobb eseti költségekre szabott szervizgarancia és a flottakezelési szolgáltatás (ha nincs idő a felmerülő autóügyeket intézni). Ezek mellett garantált autóhasználatot biztosítanak azoknak, akiknek a bérbeadás idején mégis szükségük lenne autóra – akár egy váratlan reptéri hazaútra.
Kapcsolódó cikkek
- Az emberek 93%-a elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén
- Innováció nélkül nincs növekedés
- Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!
- Ideje felkészülni a vállalkozásoknak az Ipar 4.0-ra
- A hazai e-sport piac helyzete
- A magyar fiatalok maguknak, a külföldiek a családjuknak szeretnének bizonyítani
- A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük
- Huawei: 23 ezer milliárd dollárra nőhet 2025-re a digitális gazdaság értéke az MI-nek köszönhetően
- Accenture kutatás: az ipari gyártók és a mesterséges intelligencia
- Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.