Több új eszköz lesz elérhető a Facebookon és az Instagramon
Új eszközök érkeznek a Facebookra és az Instagramra, hogy a felhasználók hasznosan tölthessék el az idejüket a platformokon: az új activity dashboard felületen közösségi aktivitásukat tekinthetik át, de bekapcsolhatnak napi figyelmeztetőt is a oldalon töltött idő szabályozására, illetve egy új funkció áll rendelkezésükre az ismerősöktől érkező értesítések korlátozására is.
Ezeket az eszközöket vezető mentálhigiénés szakemberekkel és szervezetekkel, tudósokkal, saját kutatások eredményei, illetve a felhasználói közösség visszajelzései alapján fejlesztette ki a Facebook. Az új funkciók kidolgozásában egyebek mellett a Carnegie Mellon, és a UC Berkeley egyetemek szakértői is közreműködtek. Ezekkel a vállalat azt szeretné elérni, hogy a közösségimédia-platformokon eltöltött idő tudatos, pozitív és inspiráló legyen a felhasználók számára. A Facebook abban bízik, hogy az új megoldások segítségével a felhasználók még tudatosabban rendelkeznek majd az Instagramon és Facebookon töltött idejük felett, illetve hogy az eszközök elősegítik a szülők és a tinédzserek közötti kommunikációt is a helyes online szokások kialakításáról. A Facebook kötelességének érzi, hogy segítse a felhasználókat az egyes platformokon töltött idő nyomon követésében, hogy így jobban ki tudják használni a közösségi média használatára szánt idejüket.
Az új funkciók az alkalmazások „Beállítások” menüpontjából érhetőek el - az Instagramon a "Tevékenységed" (Your Activity), míg a Facebookon a "Your Time on Facebook” (Facebookon töltött idő*) elemre kell kattintani. Az oldal tetején ekkor megjelenik egy felület, amely arról tájékoztat, hogy az adott fiók használója átlagosan mennyi időt tölt az adott platformon.
Itt lehet beállítani egy olyan napi emlékeztetőt is, amely emlékezteti a felhasználót, amikor az elérte az adott napra meghatározott időkeretét. Ez az emlékeztető bármikor módosítható vagy törölhető. Az "Értesítési beállítások" gomb megnyomásával könnyen elérhető az új "Értesítések némítása" funkció, amely korlátozza az Instagram vagy a Facebook értesítéseit arra az időszakra, amikor a felhasználó nem szeretné, ha zavarnák.
Egyéb eszközök
Bár még sok munkát kell elvégezni az ügyben, az elmúlt évben számos olyan funkció jelent meg a Facebookon és az Instagramon, amelyek segítenek a felhasználóknak, hogy nagyobb ráhatásuk legyen arra, hogy milyen tartalmakkal találkoznak a Facebookon és az Instagramon. A Facebook továbbfejlesztette hírfolyamát, - olyan funkciókkal, mint például az elsőként megjelenő posztok beállítása, a bejegyzések elrejtése, a követés kikapcsolása vagy a kulcsszavas némítás - hogy a felhasználók a számukra legrelevánsabb bejegyzéseket láthassák. Az Instagramba is olyan eszközöket épített be a vállalat, melyek proaktívan védik a közösséget. Ilyen például az "Egyelőre a végére értél" üzenet a hírfolyamban, a kulcsszavak szűrése, az érzékeny tartalmak elrejtése, a támadó hozzászólások és zaklató üzenetek szűrésének bevezetése.
Emellett folyamatosak a Facebook és az Instagram öngyilkosság megelőzésére irányuló globális törekvései is, beleértve a proaktív felderítés bővítését és az első válaszlépések megtételére képes személyek beazonosításának fejlesztését. A cég szemléletét olyan mentálhigiénés szervezetekkel - mint például a Save.org - való együttműködések során, és olyan személyek bevonásával fejlesztette ki, akik személyes tapasztalattal is rendelkeznek a témáról, akár úgy, hogy voltak már öngyilkossági gondolataik, akár úgy, hogy már kíséreltek meg öngyilkosságot.
Az egyes platformokon eltöltött idő nyomon követésére szolgáló funkciók hamarosan mindenki számára elérhetők lesznek Instagramon és Facebookon egyaránt.
A Facebook új eszközökről írt blogposztját itt érheti el.
__________
*A funkció hivatalos magyar elnevezése még nem ismert.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Átláthatóbbá teszi az oldalakat és a hirdetéseket a Facebook
- Nyilvánosságra hozza moderálási irányelveit a Facebook
- Újabb változás a Facebook felhasználók hírfolyamában
- Közérthetőbb használati szabályzatot vezet be a Facebook
- Változnak az adatkezelési beállítások a Facebookon
- Tízből kilenc középiskolás jelen van az Instagramon
- Új szolgáltatással bővül a Facebook
- Otthonvédelem online
- Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.