Új szolgáltatással bővül a Facebook
A magyar felhasználók számára is elérhetővé teszi Marketplace szolgáltatását a Facebook. Ennek segítségével a közösségi oldal használói egyszerűen tudnak különböző árucikkeket vásárolni, vagy saját dolgaikat eladni.
Világszinten mostanra mintegy 550 millió ember használja a Facebook különböző adásvételi csoportjait, és csak az Egyesült Államokban havonta 18 millió új terméket hirdetnek meg az oldalon.
Annak érdekében, hogy a helyi felhasználók közötti adásvételt még egyszerűbbé tegye, a Facebook augusztus 14-én Magyarországon is elindítja a Marketplace-t, a felhasználók közötti adásvételt biztosító online piacteret. A szolgáltatás használatához – és az elérhető termékek böngészéséhez – elegendő a Facebook mobilalkalmazásában megjelenő vásárlás ikonra kattintani.
A Marketplace megnyitásakor a közelben lévő felhasználók által eladásra kínált termékek fotói fogadják a látogatót. Az oldal tetején lévő keresőmező segítségével konkrét termékekre is rá lehet keresni, az eredmények pedig helyszín, kategória és ár alapján szűrhetők le. Emellett lehetőség van az árucikkek kategóriánként való böngészésére is (például elektronikai eszközök, lakberendezés, kert vagy ruházat és kiegészítők). A beépített helymeghatározó eszköz segítségével a felhasználók nem csak a közelükben elérhető, hanem akár más településen meghirdetett termékeket is egyszerűen átböngészhetik.
Ha egy termék érdekesnek bizonyul, elég rábökni a fotójára a további információkhoz, például a részletes termékleíráshoz, illetve az eladó adatainak (név, profilkép, város stb.) megtekintéséhez. Az érdekesnek talált árucikkeket el is lehet menteni későbbre. Mind az eladók, mind a potenciális vevők áttekinthetik egymás nyilvános profilját, amelyből azt is kideríthetik, hogy a másik fél mikor regisztrált a Facebookra, illetve vannak-e közös ismerőseik.
Ha egy felhasználó érdeklődését felkeltette egy termék, közvetlen üzenetben felveheti a kapcsolatot az eladóval a Facebookon keresztül, és ajánlatot tehet a vételre. Ettől a ponttól kezdve a felek maguk állapodhatnak meg az eladás feltételeiről, a Facebook nem működik közre sem a Marketplace-en elérhető árucikkek árának kifizetésében, sem a termék kiszállításában. Ugyanakkor a Facebook gépi tanulási technológiát használ és a közössége segítségét is igénybe veszi azoknak az termékeknek a beazonosításához, amelyek sértik a közösségi oldal használatának előírásait. Ha ilyen tételt talál a Marketplace-en, a Facebook gyorsan intézkedik annak eltávolításáról.
A Marketplace-en rendkívül egyszerűen eladásra lehet kínálni egy terméket, csupán az alábbi három lépésre van szükség:
- Le kell fotózni a terméket, vagy hozzáadni a képeket a hirdetéshez egy meglévő albumból
- Ki kell tölteni a termék nevét, leírását és az árát
- Meg kell erősíteni az eladás helyét, kiválasztani a megfelelő termékkategóriát és publikálni kell a hirdetést
A felhasználók kezdetben a facebookos csoportokban kezdtek árucikkeket csereberélni, ezek hatalmas népszerűségnek ördendenek, ma már világszerte mintegy 550 millió ember látogatja ezeket egy átlagos hónapban. A Marketplace elindításával egy könnyen használható, egységes felület válik a felhasználók számára elérhetővé, amelyen a felhasználók közvetlenül egymással állnak kapcsolatban. A Marketplace használatához ráadásul nem kell semmilyen új applikációt letölteni a telefonra. A korábbi és aktuális tranzakcióikat a felhasználók “A te dolgaid” szekcióban érhetik el a Marketplace-en. Ezen a felületen érhetők el a korábban elmentett termékek, illetve az általuk meghirdetett árucikkek, illetve a más eladókkal és vevőkkel váltott üzenetek is.
Kapcsolódó cikkek
- Begyorsít a Facebookon a 24.hu
- Így szurkoltunk a vizes vb alatt
- #Varosipezsges: Kampány indul a Z generáció digitális edukációjáért
- A fogyasztók digitális DNS-ének megértésén múlik az online kiskereskedelem jövője
- Ki nyeri a mobil gyorsasági versenyt?
- Így tartsa biztonságban cége Facebook-fiókját!
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- Eddig 190 ezren követték nyomon Saiid útját a Facebookon
- Future of Business felmérés: a kisvállalkozások együtt tanulnak
- Közösségi média realityt indít a Pepsi
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.