#CodeLikeAGirl – mert a technológia világának szüksége van a lányokra!
Becslések szerint Magyarországon a női szakemberek aránya 8-10% körül van a technológiai szektorban, amellett, hogy továbbra is közel 25.000 programozói állás vár betöltésre. Ezen szeretne változtatni a Vodafone kezdeményezése, a #CodeLikeAGirl, amely az első alkalom sikere után augusztus végén ismét fiatal lányok számára hirdet kódolási tábort.
Sokan tisztában vannak azzal, hogy a programozás napjaink egyik legkeresettebb készsége, amely általában jól fizető, biztos karriert kínál. Ugyanakkor kevesek számára nyilvánvaló, hogy a kódolás és a programozói szemlélet könnyen tanulható, és hogy a közhiedelemmel ellentétben nem „fiús” szakterületről van szó. Ezt bizonyítja, hogy a világ első programozója, George Byron angol költő lánya, Ada Lovelace volt, aki jóval a modern számítógép feltalálása előtt megírta a világ első számítógépes programját.
A számítástechnika történetében megannyi női név bukkan fel, azonban ahogy a számítógépek egyre inkább „fiús” eszközzé váltak, úgy a nők lassan kikoptak a programozói szakmából. Ma a világ fejlett országaiban a nők kevesebb, mint 20%-át teszik ki az infokommunikációs technológiai (IKT) szakértőknek, holott nem kevésbé van helyük az informatika és a technológiai fejlesztések területén, mint a férfiaknak.
Ehhez kíván hozzájárulni a Vodafone #CodeLikeAGirl programja, amely négynapos kódolási táborokat kínál 14-18 éves lányok számára a telekommunikációs vállalat működésének 26 piacán, így Magyarországon is. A programnak köszönhetően 2017-ben összesen 500 lány tanulhatott kódolni, 2018-ban pedig ez a szám a duplájára fog nőni. A#CodeLikeAGirl kódolási kurzus úgy lett kialakítva, hogy minden 14-18 éves számára megfelelő legyen, készségszinttől függetlenül. Különböző programozási nyelvekről és fejlesztőprogramokról nyújt alapismereteket – pl. a HTML, CSS, Javascript és Bootstrap –, amelyek segítségével a program végére a diákok akár saját weboldalt tudnak fejleszteni.
A Vodafone Magyarország nagy hangsúlyt fektet a technológiai oktatásra, és számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához. A Skool projekttel együttműködésben évek óta tart foglalkozásokat fiatal lányoknak, valamint a LogiScool által szervezett Nagy Digitális Kaland versenyt is idén már második alkalommal támogatta. A Kódgarázzsal a Coding Camp keretében, míg a Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve a #CodeLikeAGirl programsorozat révén igyekszik közelebb hozni a technológia világát a jövő programozóihoz. Emellett a Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Iskola Program részeként országszerte küzd az elmaradottabb térségek iskoláiban a digitális szakadék csökkentéséért.
A Vodafone #CodeLikeAGirl augusztusi kurzusára a digitaliscsalad.hu weboldalon jelentkezhetnek az érdeklődők 2018. augusztus 15-én éjfélig. A résztvevők számára a szervező laptopot és napi háromszori étkezést (tízórait, ebédet és uzsonnát) biztosít.
A kurzus időpontja: 2018. augusztus 27-30. 9-16 óra
A kurzus helyszíne: Vodafone Magyarország Zrt. székház (1096 Budapest, Lechner Ödön fasor 6.)
Létszám: 15 fő
Kapcsolódó cikkek
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- Orbán Viktor fogadta a Vodafone Csoport vezérigazgatóját
- A lányoké a jövő az informatikában?
- Itt vannak az új sajátmárkás Vodafone készülékek
- Piaci körkép: átlagosan 4 hónap alatt és 1 millióért bárki szoftverfejlesztő lehet, akár állásgaranciával is
- Erős éve lesz az informatikai szektornak
- A karrierváltás sikere programozóként garantált
- A Sparklab by NN legújabb projektjei
- Tudod mit teszel jövő nyáron?
- Nem gyerekként kezdik a programozást a profi fejlesztők
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.