Hazai szállítmányozási trendek
Az online vásárlás legfontosabb pillanata, amikor a vevő a kezébe veheti a megrendelt terméket. De ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást lebonyolító szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Az Olcsóbbat.hu utánanézett, milyen nehézségekkel kell megküzdenie a hazai webáruházaknak, hogy a vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassák a csomagjukat.
A hazai e-kereskedelem forgalma idén meghaladja az 500 milliárd forintot. A több mint 30 millió magyarországi megrendelés döntő többségét futárszolgálatokkal vagy csomagpontos megoldásokkal juttatták el a webshopok a vevőkhöz. Az Olcsóbbat.hu az elmúlt hetekben azt kutatta a hazai webáruházak körében, hogy milyen tapasztalataik vannak, milyen kihívásokkal néznek szembe a megrendelt termékek kiszállítása során.
Az elmúlt másfél évben az online kereskedők fele szerint szállítási költségeik 10%-nál is kevesebb mértékben nőttek, ha nőttek. A logisztikai szolgáltató kiválasztásakor a legtöbben a versenyképes árat jelölték be, kicsit kevesebben a megbízhatóságot, míg a kiszállítás gyorsaságát csak alig több mint felük. A webáruházak kétharmada egyetértett abban, hogy nem fizetnének többet a vevőoldali logisztikai szolgáltatásokért akkor sem, ha küldeményeiket már aznap kiszállítanák. Úgy tűnik a webes kereskedők számára nem jelent itthon még nagy vonzerőt, hogy még aznap kiszállítsák a terméket, még nem jelent meg erre meghatározó piaci igény.
Ez egybecseng azzal is, hogy kétharmaduk inkább olcsóbb árat, de lassabb kiszállítást választana, csupán bő harmaduk választaná a gyors kiszállítást magasabb áron. Kétharmaduk szerint akkor tudnak jó árat kialkudni, ha komoly mennyiségben küldenek csomagokat, azaz kifejezetten nagy volumenben működnek. A megkérdezettek közel fele szerint szerződéskötéskor viszont igencsak oda kell figyelni, mert sok lehet a rejtett költség, 41%-uk szerint szükséges a költségek miatt külön egyeztetniük is a szolgáltatók értékesítőivel.
A webáruházak közel háromnegyede 100 vásárlásból kevesebb mint 5 során találkozik a kiszállítás minőségével kapcsolatos vevői panasszal. Az online boltok vezetőinek több mint fele szerint a hazai vásárlók számára problémát jelenthet, ha nem tudnának a futárnál készpénzzel fizetni, csak kártyával.
„A vásárlási élmény részeként tekintenek a vevők a kiszállításra, a csomag átvételére. Ezért minden kereskedőnek, márkának, vállalatnak elemi érdeke, hogy a lehető leggördülékenyebb, a vevő igényeinek figyelembevételével történjen meg a csomag eljuttatása. Az online vásárlás akkor fejeződik be, amikor kinyitják a csomagot, így egyértelmű, hogy az online kereskedelem márkái fenntartható fejlődéséhez mindent meg kell tenniük, hogy a vásárlás gomb megnyomásától minél gyorsabban és kényelmesebben a vevőhöz kerülhessen a csomag.” – mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal vezetője.
A nemzetközi e-kereskedelmi trendeknek megfelelően itthon is egyre komolyabb vevői elvárás, hogy ne kelljen a futárra várni. A webshopok több mint kétharmada szerint egyfajta piaci előnyt jelentene számukra, ha nem kellene a megrendelőnek a futárra várnia. Egyetértenek abban is, hogy egy-egy kereskedelmi márka veszíthet lojális vásárlókat, ha nem tudják megfelelő áron és gyorsasággal kiszállítani a termékeket.
„A kiszállítás utolsó méterein is alkalmazkodnunk kell a vevők igényeihez. Ahogy hazánkban is egyre népszerűbbek a csomagpontos kiszállítási megoldások, a Foxpost is mindent elkövet, hogy a kereskedők számára is a lehető legkedvezőbb áron, precíz szolgáltatás tudjon nyújtani és a vevők számára is gyors, útba eső, biztonságos csomagátvételi lehetőséget biztosítsunk” – mondta Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Hűtővásárlási csúcsszezon van a kereskedelemben
- Hatósági együttműködéssel szűrtek ki interneten kapható, csodát ígérő termékeket
- A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban
- Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
- Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét
- 1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban
- Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről
- E-kereskedelem: a női vásárlók, az okostelefon-használat és a mosogatógép-tabletta az élen
- Élményszerű, személyre szabott vásárlás technológiai újításokkal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.