Egyre több kismama képzi át magát programozóvá
A kiemelkedő fizetések és a rugalmas munkaidő miatt egyre több fiatal anyuka és apuka tanulja ki a programozást – közölte a Progmatic. A programozóiskola arra is felhívja a figyelmet, hogy a cégek kifejezetten keresik a női dolgozókat, ami a kismamák munka világába történő visszatérését is elősegíti, melyre komoly szükség van Magyarországon.
Közhelynek számít, hogy a haza IT-szektor több tízezres munkaerőhiánnyal küzd, ahogyan azt az Informatikai Vállalkozók Országos Szövetségének (IVSZ) friss kutatása is alátámasztotta. „Mi is azt tapasztaljuk, hogy egyre nagyobb a cégek munkaerőigénye” – mondta el Muraközy Andrea, a Progmatic ügyvezetője.
A cégek kiemelten keresik a női programozókat
A szakemberhiány által generált kiemelkedő – akár 400 ezres kezdő – fizetések és a kiváló munkakörnyezet hatására egyre többen képzik át magukat programozóvá. A Progmatic számai pedig azt mutatják, hogy a hölgyek is egyre szívesebben tanulják ki ezt a férfiasnak mondott szakmát, de a képzéseken résztvevő nők aránya továbbra is 10 és 25 százalék körül mozog. „A nagyvállalatok, melyekkel kapcsolatban állunk ugyanakkor egyértelműen afelé haladnának, hogy a programozói szakmában a nemek aránya kiegyensúlyozottabb legyen” – mondta el Muraközy Andrea.
Egyre több kismama választja a programozást
A cégek a munkaerő megtartása érdekében olyan lépéseket is tesznek, melyeknek köszönhetően a programozás ideális a fiatal szülők számára is – derül ki a IVSZ tanulmányból. A rugalmas munkaidő és a home office hatalmas segítség a kisgyermek mellett, és segíthet azt a trendet is megváltoztatni, mely szerint a kismamák nehezebben tudnak visszatérni a munka világába. Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a magyarok többsége rossznak ítéli meg, ha az anyuka túl korán megy vissza a munkahelyére, ugyanakkor az otthonról dolgozást elfogadja, mint alternatíva.
„A Progmatic tanfolyamának órabeosztása is a kisgyermekes szülők programozóvá válását támogatja, hiszen az oktatás egyedülálló módon 9 és 15 óra között zajlik, mely lehetővé teszi, hogy az ifjú apukák és anyukká vinni-hozni tudják a kicsiket a bölcsiből, óvodából, iskolából” – emelte ki Muraközy Andrea. A Progmatic ügyvezetője rávilágított, hogy sokan azért váltottak a diákjaik közül, mert nem tudtak a szülés után visszatérni eredeti szakmájukhoz, de olyanra is volt példa, hogy a kismama belátta: nem a számára megfelelő pályán indult el karrierje kezdetén.
Mindegyikük kapott munkaajánlatot
„A programozóiskola képzését eddig mindegyik kisgyermekes szülő elvégezte, bármilyen pályáról jött is, sőt, rögtön állást is kaptak, ahogyan a többi diákunk is” – emelte ki Muraközy Andrea. „Kétlépcsős ingyenes online felvételinkből hamar kiderül, hogy kinek van a programozáshoz affinitása, így gyakorlatilag nincsen lemorzsolódás a tanfolyam alatt, nem vesztegetik el idejüket és pénzüket diákjaink” – tette hozzá a Progmatic ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Funside School: 21. századi angol, programozás és robotika már Óbudán is
- #CodeLikeAGirl – mert a technológia világának szüksége van a lányokra!
- A lányoké a jövő az informatikában?
- Piaci körkép: átlagosan 4 hónap alatt és 1 millióért bárki szoftverfejlesztő lehet, akár állásgaranciával is
- A karrierváltás sikere programozóként garantált
- Több száz bajba jutott családnak segít mostantól egy új adatbázis
- Tizenhét ismert ember tesz hitet a programozás fontossága mellett
- Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói
- A CODECOOL „Tanulj meg kódolni!” kampányt indít
- Speciális hamburgerek tech-rajongóknak!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.