Megérkezett az első intelligens viselhető robot
Az LG Electronics (LG) a 2018-as IFA szakkiállítás közönsége előtt mutatja be első viselhető robotját. Az LG korábban bejelentett robotjaival (reptéri idegenvezető robot, takarító robot és felszolgáló robot) ellentétben az LG CLOi SuitBot nem reptéri és szállodai várótermekben navigálja a vendégeket, hanem a használó lábának nyújt segítséget: az alsó végtag nagyobb mozgékonyságát és erőkifejtését teszi lehetővé.
Tavaly az LG egy olyan startup-vállalatba fektetett be, melynek célja, hogy a viselhető robotok fejlesztésével felülmúlja az emberi test hétköznapi korlátait. Az LG CLOi SuitBot megtervezése már az SG ROBOTICS nevű startuppal együttműködésben zajlott: ez a cég már hosszú ideje kutatja, hogy a viselhető robotok hogyan tudják javítani az életminőséget. A kényelmes illeszkedés és a természetesen forgó csuklók révén a CLOi SuitBot nyugodtabb és természetesebb mozgást biztosít, erősítve az alsó végtagok képességeit gyaloglás, állás vagy munka közben. A robot szandálszerű cipői és automatikus igazodási funkciója lehetővé teszi viselője számára, hogy könnyedén be- és kibújjon az öltözetből, megkülönböztetve az LG CLOi SuitBotot számos más külső váztól.
Az LG CLOi SuitBot a 2018-as CES-en bemutatott bármely LG segítő robottal összekapcsolható, így egy olyan intelligens munkahelyi hálózat része lehet, amely pl. a feldolgozóiparban, logisztikában és a szállítmányozásban láthat el információ- és eszköztovábbítási feladatokat az egyes munkaállomások között.
A CLOi robotok kifejlesztése része az LG szélesebb körű mesterségesintelligencia-kezdeményezésének, amely a kereskedelmi szektort célozza. A mesterséges intelligencia alkalmazása révén LG CLOi SuitBotok a biometrikus és a környezeti adatok felismerésével és elemzésével képesek tanulni és fejlődni, a mozdulatok kiértékelése nyomán pedig javaslatot tesznek az optimális és a leginkább hatékony mozgáselemekre, testpozíciókra.
„Az LG CLOi SuitBot a bizonyítéka annak, hogy elköteleztük magunkat segítőrobot-portfóliónk bővítése mellett, amely termékek kézzelfogható kényelmet és innovációt visznek vásárlóink életébe” — mondta Song Dae-hyun, az LG háztartási elektronikai és légkondicionáló üzletágának elnöke. „Ez a robot csak egy a mesterséges intelligenciával felvértezett eszközeink széles választékából, melyeket mind azért alkottuk meg, hogy az interaktivitás segítségével jelentősen növeljük a felhasználói kényelmet. A robot egyben új lehetőséget teremt arra, hogy robotikai kezdeményezésünk a jövőbeli növekedés motorjává váljon.”
Az IFA látogatói augusztus 31. és szeptember 5. között személyesen is megtekinthetik az LG robotkínálatát a vállalat standján, a Messe Berlin 18-as csarnokában.
Kapcsolódó cikkek
- A felhasználói bizalom növelése és az alapvető technológiai újítások állnak az LG mobil stratégiájának középpontjában
- Csúcskategóriás, beépíthető konyhai eszközök az LG kínálatában
- Az LG ThinQ televíziók tulajdonosai egyre több országban élvezhetik a Google Assistant szolgáltatást
- Az új TONE Platinum SE-n egyetlen gombnyomással indítható el a Google Fordító
- A 2018-as IFA-n mutatkoznak be az LG új vezeték nélküli és intelligens XBOOM hangszórói
- Új Styler készülékeket mutat be az LG a 2018-as IFA-n
- Új, interaktív, érintőkijelzős LG televízió
- Ismét az LG készüléke lett az év OLED tévéje
- Új mesterségesintelligencia-laboratóriumot hozott létre Észak-Amerikában az LG
- Hogyan vigyázzunk nyáron a telefonunkra?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.