Ne tépje ki gyökerestül, avagy az IT-modernizáció három alappillére
Az üzleti életben különösen fontos szabály, hogy az lesz sikeres, aki a legjobban tud lépést tartani az új igényekkel és a változásokkal. Mivel a modern vállalatok működéséhez az alapot az informatikai háttér biztosítja, ennek modernizálása minden szempontból kulcsfontosságú. Sok szervezetnél azonban nehezen tudják felmérni, mely területen a legégetőbb a fejlesztés, és hogyan kezdjenek neki a korszerűsítésnek. A Micro Focus szakértői három pillér mentén javasolják átgondolni a vállalatok informatikai környezetének modernizálását.
Az IDC egy nemrégiben közzétett, a Micro Focus által szponzorált anyaga is alátámasztja, hogy a vállalatok világszerte törekednek platformjaik modernizálására. Így tudják megerősíteni pozíciójukat a változó üzleti életben, amit elsősorban a digitális átalakulás és az új előírások, köztük a GDPR adatvédelmi rendelet és a PCI DSS biztonsági szabvány formálnak. A fejlesztés azonban több kérdést felvet, és számos helyen tanácstalanok abban, melyik területre helyezzék a fókuszt, illetve hogyan lássanak hozzá az átalakításnak úgy, hogy a meglévő rendszereik előnyeit továbbra is kihasználhassák, és a korszerűsítés ne okozzon kiesést az üzletmenetben.
A Micro Focus szakértői szerint holisztikus szemléletmóddal érdemes áttekinteni és elkezdeni a modernizálást három fő pillér mentén, és azokon a területeken célszerű elindítani a változásokat, amelyek várhatóan a legtöbb értéket és rugalmasságot kínálják.
Infrastruktúra
A legtöbb szervezetnél napjainkban már kihasználják a felhőalapú megoldások előnyeit, és hibrid környezeteket működtetnek, amelyekben a vállalat adatközpontjaiban és a felhőben futó szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Az infrastruktúra modernizálásánál arra kell törekedni, hogy a szolgáltatások egyszerűen, biztonságosan és költséghatékonyan elérhetők legyenek a teljes hibrid rendszerben.
Ennek alapjai jól megteremthetők szoftveresen vezérelt megoldások segítségével, amelyeket teljes egészében szoftverek irányítanak, nem igényelnek számottevő emberi beavatkozást az üzemeltetésnél, és megfelelően működnek az általános, kereskedelmi forgalomban széles körben kapható hardvereken. Ezek lépésről lépésre hatékonyan bevezethetők az infrastruktúra összes pontján.
A Micro Focus szakértői szerint a konténertechnológiák alkalmazásával érdemes elkezdeni a korszerűsítést, amelyek lehetővé teszik az elkülönített konténerekbe csomagolt alkalmazások futtatását, ezáltal több területen is megkönnyítik a működést és a munkát. Segítségükkel a szervezetek jobban kioszthatják erőforrásaikat, megbízhatóbbá tehetik üzleti folyamataikat, illetve az alkalmazások fejlesztését is felgyorsíthatják. A konténerek rendkívül egyszerűen, minimális szervezeti változtatások mellett bevezethetők és működtethetők olyan menedzsmentmegoldások segítségével, mint például a SUSE Container as a Service Platform. Ha a vállalatnál megszokták az új modellt, és a folyamatok is illeszkednek az új megközelítéshez, akkor lehet bővíteni az infrastruktúrát további modern megoldásokkal.
Alkalmazások
Az alkalmazások esetében elsősorban arra kell helyezni a hangsúlyt, hogy miként fejlesztik azokat a szervezetnél, illetve hogyan teszik elérhetővé a felhasználók számára a teljes hibrid környezetben. A konténerek bevezetése azért is hasznos a vállalatoknál, mert az alkalmazásfejlesztési folyamatokat is képes felgyorsítani. Szintén hatékonyabbá teszi ezeket a műveleteket a DevOps megközelítés, amelyen keresztül a fejlesztő és üzemeltető csapatok munkáját hangolják össze a cégeknél.
Az alkalmazások kiosztásában és biztosításában pedig a szolgáltatásként elérhető infrastruktúrák (IaaS) és platformok (PaaS) nyújtanak jelentős segítséget a szervezetek számára hosszú távon, mivel ezek segítségével mindig rugalmasan, az aktuális igényeiknek megfelelően skálázhatják az erőforrásokat.
Folyamatok
A legtöbb cégnél az évek, évtizedek alatt bevált gyakorlatokat szintén fontos felfrissíteni, hogy az alkalmazottak kevesebb időt töltsenek a különféle adminisztrációs feladatokkal, és több energiát fordíthassanak az érdemi munkára. Ezt számos vállalatnál felismerték már, és különféle folyamatkezelő rendszerekkel igyekeznek javítani a munka hatékonyságán. A probléma azonban az, hogy sok helyen különböző megoldásokat használnak a különböző ügymenetekre, és ezek is részlegenként eltérők lehetnek.
Ezért célszerű az összes folyamatot egy olyan, számos különféle process management rendszerrel integrálható termékben összesíteni, mint például a Solutions Business Manager. Egy ilyen fejlett szoftver képes hatékonyan összehangolni és automatizálni a műveleteket, valamint átláthatóságot biztosít a teljes szervezetben zajló tevékenységek felett. A vállalatok így könnyebben azonosíthatják azokat a területeket, ahol elavultak a folyamatok, és fejlesztésre szorul az üzletmenet.
Kapcsolódó cikkek
- A hibrid IT öt legnagyobb biztonsági rése
- Észtország magyar informatikusokat toboroz
- Nagygép, nagy védelem
- Mintegy százezer informatikai eszközt kapnak iskolák
- #CodeLikeAGirl – mert a technológia világának szüksége van a lányokra!
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- A lányoké a jövő az informatikában?
- BYOD okosan: a júzer is jóllakik, a biztonság is megmarad
- Piaci körkép: átlagosan 4 hónap alatt és 1 millióért bárki szoftverfejlesztő lehet, akár állásgaranciával is
- Erős éve lesz az informatikai szektornak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.