Az LG vezetői először részletezték a vállalat AI-stratégiáját

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 3. 11:01

Jo Seong-Jin, az LG Electronics (LG) vezérigazgatója, és Dr. I.P. Park, a vállalat technológiai vezetője a 2018-as IFA-n közös nyitóelőadás keretében mutatta be a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) jövőjére vonatkozó stratégiai elképzeléseit.

Ez az első alkalom, hogy az LG felsővezetői nyitóbeszédet tartanak egy ilyen jelentős szakkiállításon. A Think Wise, Be Free: Living Freer with AI, azaz Légy bölcs, légy szabad: kötetlen mindennapok a mesterséges intelligenciával című előadást több mint 1000 meghatározó iparági szereplő, véleményvezér és újságíró hallgathatta meg Berlinben.

 

Az IFA nyitóbeszéd fontos mérföldkő az LG életében: a fogyasztói elektronikai termékekre kifejlesztett AI-megoldások piacán úttörő vállalat kiérdemelte, hogy elsőként szólalhasson meg Európa legnagyobb fogyasztói elektronikai szakkiállításán.

 

Az LG ThinQ idei bemutatkozása óta az LG célja megmutatni, hogy a platformok, együttműködések és összekapcsolhatóság nyílt stratégiájára építő, AI-funkciókkal felvértezett eszközök ökoszisztémája milyen hatással lehet a vásárlók életére.

 

A nyitóbeszédet a 42 éve az LG-nél dolgozó vezérigazgató, Jo Seong-Jin indította. Jo kihangsúlyozta az LG legfontosabb hitvallását: szabadabb és okosabb választásokhoz segíteni a vásárlókat a mindennapi életben, így jobb életminőséget biztosítani számukra. A vezető szilárd meggyőződése, hogy a mesterséges intelligencia fejlődése kulcsfontosságú lesz a jobb életminőség megteremtésében.

 

„A hálózat peremén zajló információelemzés modelljét (edge computing) és a big data elemzést együtt alkalmazva, valamint az 5G által kínált fokozott összekapcsolhatóságot kihasználva a mesterséges intelligencia életünk minden területére hatással lesz. Otthonunk tudni fogja, milyen napunk volt az irodában, és a hangulatunknak megfelelő, tökéletes környezetben fogad minket, amikor belépünk az ajtón” — mondta Mr. Jo.

 

 

A vezérigazgató után a technológiai vezető, Dr. I.P. Park a mesterséges intelligencia három alappillérét mutatta be: ezek a fejlődés, az összekapcsolhatóság és a nyíltság. Dr. Park üzenete szerint e mesterséges intelligencia több mint öncélú innováció, hiszen ez maga a vállalat mottóját megtestesítő technológia (Innovation for a Better Life, azaz innováció a jobb életért). A vezető a színpadon is szemléltette, e három kulcsfontosságú pillér hogyan teheti jobbá életünket.

 

 

Dr. Park szerint a mesterséges intelligencia fejlesztésének a felhasználókkal való folyamatos párbeszéden kell alapulnia. A vezető részletesen is kifejtette, hogy az LG milyen módszertannal fejleszti AI-technológiáját: ennek első eleme, hogy a vállalat a hang-, kép- és biometrikus adat alapú felismerésre, valamint a gépi mélytanulás algoritmusaira koncentrál. A második az LG változatos termékportfóliójának gördülékeny összekapcsolhatósága, amely feloldja a tér és idő hagyományos korlátait. A harmadik elem pedig az összekapcsolhatóság révén felkínálkozó lehetőségek végtelen sora – erre jó példa az LG robotporszívója. Az előadás végén a vezető egy nyílt AI-ökoszisztéma létrejöttének fontosságát hangsúlyozta, és az LG webOS operációs rendszerének funkcióiról is beszélt.

 

A nyitóbeszédben olyan nemzetközi AI-szakértők is megszólaltak, mint a híres kutató, Dr. Andrew Ng; a Nyílt Összekapcsolhatóság Alapítvány (Open Connectivity Foundation) elnöke, Matthew Perry; a digitális térkép- és helymeghatározási szolgáltatásokat nyújtó HERE Technologies technológiai vezetője, Peter Kürpick; és a viselhető robotokat gyártó SG Robotics vezérigazgatója, Kong Kyoung-chul. A vendégelőadók mindegyike kifejezte támogatását az LG elképzelései iránt a mesterséges intelligencia jövőjéről.

 

Jens Heithecker, a Messe Berlin Group ügyvezető alelnöke, az IFA ügyvezető igazgatója a következő szavakkal méltatta a nyitóbeszédet: „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az LG a fogyasztói elektronikai piac legfelkapottabb technológiája, a mesterséges intelligencia helyzetének elemzésével nyitotta meg a szakkiállítást. Biztos vagyok benne, hogy a résztvevők azonosulni tudnak az LG víziójával, melyben a technológia a fogyasztóorientált filozófia köré épül. Bízom benne, hogy minden látogatónak lehetősége nyílik meglátogatni az LG standját.”

 

Az LG a vállalat standjának ThinQ zónáiban mutatja be legújabb AI-technológiákkal felvértezett fogyasztói elektronikai eszközeinek és robotjainak széles választékát, melyek a nyitóbeszédhez hasonlóan tovább erősítik a vállalat úttörő pozícióját a mesterséges intelligencia területén.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01