Az ABB bemutatja az áramhálózat tervezésének digitális jövőjét
Az ABB a párizsi „CIGRE 2018” kiállításon bemutatott új, innovatív 3D/VR tervezési eszközével új szintre emeli a villamos hálózatok digitális tervezési technológiáját.
Az ABB Ability platformra alapozott eszköz iparágszerte ugrásszerű változást hoz a tervezési technológiában, optimalizálni fogja az energetikai infrastruktúra, köztük az alállomások építési folyamatát, azokat biztonságosabbá, nagyobb hatásfokúvá és költséghatékonyabbá teszi.
A VR-szemüveget felvevő felhasználók mint „avatárok” végigjárhatják és ellenőrizhetik a projektek egyes szakaszait. A technológiát a FACT alállomások, a HVDC állomások, valamint a digitális, váltakozó áramú (AC) alállomások építési folyamataiban lehet majd használni.
A technológia a konzultáció és a tervezési folyamat korai fázisaiban és végellenőrzési fázisában egyaránt használható, segítségével idő és pénz takarítható meg. A projekt korai fázisaiban végzett VR-alapú tervellenőrzés lehetővé teszi majd, hogy az ügyfelek „megtekintsék”, és még a megvalósítás előtt módosítsák a létesítményterv bizonyos elemeit, így például a térbeli elrendezést, optimalizálják a berendezések helyigényét, és előre kezelni tudják az egészségvédelmi és biztonsági problémákat.
A technológia alkalmazása azt is lehetővé teszi majd, hogy az érdekelt felek – akár távoli helyszínekről is – részt vehessenek a tervezési folyamatban, ami jelentősen hozzájárul majd ahhoz, hogy javuljon a kommunikáció és a megértés az ABB és az ügyfelei között, és lerövidüljön a tervellenőrzések és -egyeztetésekhez szükséges idő.
"Ez a digitális újítás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek még a kivitelezés előtt valósághűen megvizsgálhassák a projekt főbb elemeit, és még időben módosításokat hajthassanak végre. Segít optimalizálni a projektet, időt takarít meg, költség-hatékonyságot teremt, és javítja a biztonságot,” – nyilatkozta Gerhard Salge, az Energetikai Hálózatok divízióhoz tartozó „Technology” részleg vezetője. „Az energetika értéklánc minden elemében alkalmazható új technológia jól példázza, hogy az ABB továbbra is elkötelezett a technológiai fejlesztés és az innováció mellett, és ügyfeleink kiemelt partnereként arra törekszünk, hogy erősebb, intelligensebb és zöldebb hálózatok kiépítését tegyük lehetővé.”
Az ABB 3D/VR technológia csak egy a közüzemi szolgáltatók számára kínált azon számos digitális megoldás és termék közül, amelyek az ABB Ability platformon elérhető portfólióhoz tartoznak. Ez a portfólió azokat a digitális termékeinket és szolgáltatásainkat sorakoztatja fel, amelyek egyedülálló módon ötvözik az ABB iparági ismereteit, a technológiai vezető szerepét és a digitális szaktudását, és valós üzleti értéket nyújtanak az ügyfeleink számára. A 3D/VR megismerés a hatékonyság jelentős javulását biztosítja a projekttervezés terén.
Kapcsolódó cikkek
- A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján
- Miként segíthetik az adatok az ipart a globális felmelegedés fő forrása elleni harcban?
- Az ABB villámtöltői is hozzájárulnak Izland energetikai fenntarthatóságához
- Az ABB és a Kawasaki megalkották a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészt
- Az ABB díjnyertes szolár invertere akár 65%-kal is csökkentheti a logisztikai és a telepítési költségeket
- A cseh burgonyakeményítő-gyár az ABB Ability alkalmazásával korszerűsíti termelését
- Idén ismét Business Superbrands díjat nyert az ABB Kft.
- Az ABB befejezte a GE Industrial Solutions akvizícióját
- Az ABB értékes műszerekkel támogatja a BME szakmai oktatási tevékenységét
- Az ABB együttműködésre lépett a Tigoval
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.