Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk – derült ki a Huawei kutatásából
A magyarok több mint kétharmada hetente legalább egy szelfit készít magáról – derült ki a Huawei több mint ezer fő részvételével végzett online felméréséből.
Legtöbben családjukat és saját magukat fényképezik, 21%-uk pedig kiskedvencével fotózkodik a legszívesebben. A kutatás szerint az okostelefon-tulajdonosok nyitottak a különböző extra szelfikészítési funkciók iránt: 40%-uk arcszépítő funkciót, filtereket és effekteket is rendszeresen használ.
A Huawei legújabb felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen gyakran és milyen célból készítenek magukról szelfit a magyarok, kivel pózolnak a legszívesebben, illetve milyen extrafunkciókat és kamerát használnak a saját magukról készített képek készítésénél.*
A kutatásban megkérdezett felhasználók közel 40%-a válaszolta, hogy hetente legalább egyszer készít magáról szelfit, míg a szelfizés szerelmesei (13,3%) naponta akár többször is kattintanak. A válaszadók 22%-a csak havonta veszi elő telefonját, hogy saját magát fotózza, 7%-uk pedig még ennél is ritkábban, csupán évente használja okostelefonja előlapi kameráját.
A szelfizés csoportosan is élvezetes, ezt a megkérdezett felhasználók is igazolták válaszaikkal: a legtöbben (50,8%) családjukkal és barátaikkal fényképezkednek, illetve magukról lőnek fényképeket (37,8%), de a párokkal közösen készített szelfik is gyakoriak, a felhasználók mintegy 33%-a fotózkodik rendszeresen szerelmével. A szelfikészítés célja a többségnél (84,7%) kétségtelenül a saját szórakoztatás, ezt követi a közösségi médiában történő megosztás (47,6%), továbbá az üzleti profilon való publikálás lehetőségével is élnek páran; a megkérdezett felhasználók 3%-a posztolja rendszeresen szelfijeit üzleti, vagy reklámcélból.
A felmérés kitért arra is, hogy a userek milyen funkciókat preferálnak, vagy próbálnának ki a jövőben szelfikészítés során. Napjainkban az okoskészülékek kamerájában is alapfunkciónak számító filterek, valamint szűrők számítanak a legnépszerűbb extrának (54,6%), ezt követik az effektek (49%), majd a panorámafotó-funkció (42,3%). Érdekesség, hogy az arcszépítő és a 3D megvilágítási mód is nagy népszerűségnek örvend, előbbit a felhasználók 40,8%-a, míg utóbbit 36,5%-a használja rendszeresen, vagy próbálná ki a jövőben.
Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketingvezetője a kutatás eredményével kapcsolatban úgy fogalmazott: „Kíváncsiak voltunk felhasználóink véleményére, hiszen az ő igényeiknek megfelelően fejlesztjük okostelefonjainkat a jövőben is. Jelenleg is számos extrafunkcióval kedveskedünk a szelfik szerelmeseinek: P20, P20 Pro és Mate20 lite csúcskészülékeinkben már mesterséges intelligencia által támogatott szépítő funkciók is segítik a minél jobb szelfiélményt.”
A Huawei felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók közel 40%-a vásárolna készüléket kizárólag előlapi kamerás (szelfikamera) extra funkciókért és minőségért. A szelfizőknek a kamera minősége rendkívül fontos, a megkérdezettek majdnem fele (43,5%) legalább 8 megapixeles, 35%-uk pedig legalább 16 megapixeles előlapi kameraminőséget vár el az alacsonyabb árkategóriájú okostelefonoktól is.
________________
* Az online felmérés 2018. augusztus 9. és augusztus 16. között zajlott 1111 felhasználó bevonásával. A felhasználók - az első kérdés kivételével - a válaszadásnál több válaszlehetőséget is megjelölhettek.
Kapcsolódó cikkek
- Vadonatúj AI kamerafunkciókat kapott a Huawei legfrissebb darabja
- A Huawei P20 Pro lett az idei év legjobb okostelefonja
- Ujjlenyomat-olvasóra esküsznek a magyarok
- Megérkezett Magyarországra a P20 széria legújabb darabja
- Nánási Pál mobilfotós tippjei
- Augusztusban új Huawei frissítés érkezik
- Először díjazott Huawei terméket az EHA
- Arcfelismerő funkció, FullView kijelző és erős akkumulátor már a belépő kategóriában is
- A Huawei legsikeresebb készülékcsaládja lehet az új P sorozat
- A tökéletes szelfi egyszerűbb, mint hinnéd
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.