Hamarosan itthon is humanoid robotok teszik kényelmesebbé az ügyintézést
A Netlife Robotics bejelentette, hogy a Pepper nevű humanoid robot, és a hozzá kapcsolt saját, hazai fejlesztésű know-how segítségével szeretné megteremteni a jelenleginél sokkal kellemesebb ügyfél-élmény alapjait nemzetközi és hazai ügyfélszolgálatokon is.
A legkorszerűbb mesterséges intelligenciával és hangfelismerő technológiával rendelkező Peppert a világon már sok helyen, elsősorban szállodákban, repülőtereken, üzletekben foglalkoztatják. A robotot eredetileg az Aldebaran, majd a SoftBank Robotics cégek fejlesztették azzal a céllal, hogy hidat teremtsen az emberek és szolgáltatások között, kellemessebbé tegye a mindennapi ügyek intézését, például hotelfoglalást, repülőjegy-átütemezést, közigazgatási adminisztrációt, vagy egy bankkártya-elvesztés bejelentését.
Ennek megfelelően Peppernek számos verziója létezik már, pl. egy műszaki, számítástechnikai boltban szakértő, utazási irodában repülőjegy-foglaló, szállodai portás, akinél be és ki lehet csekkolni, illetve tud taxit hívni, és helyeket ajánlani, reptéri információs, valamit egy okosotthon-vezérlő, aki a teljes lakást vezérelni tudja.
A Netlife Robotics fejlesztési tervei szerint Pepper tipikusan bankok, közművek, közszolgálati ügyfélpontok személyes ügyintézést igénylő részén könnyíti majd meg az ügyfelek dolgát. Olyan feladatok megoldására lesz hasznosítható, amikor gyakran ismétlődő, viszonylag jól meghatározható tevékenységet kell elvégeznie. Funkcionálisan alkalmas lesz pl. online kérdőív kitöltésére, aktuális információk közlésére, jegykiadó automaták elvén sorszám kiosztására, időpont foglalásra stb. A vállalat célja, hogy a robot az ügyfelekkel úgy kommunikáljon, ahogy az a legtermészetesebb az ember számára.
Minden ügyfélszolgálatnak megvan a maga kialakult folyamata, szókincse, fogalomrendszere. Attól függően, hogy pl. banki- közmű- vagy közigazgatási ügyfélszolgálatról beszélünk más-más az ügyfélkiszolgálás módszere. Van azonban közös metszet, amelyet lehet általánosítani, pl. az ügyfél-azonosítás, ezek esetében hasonlók a folyamatok.
A Netlife Robotics megoldása először ezen általános ügyfélszolgálati funkciók dialógusának kialakítására fókuszál, majd az iparágtól függően a specifikus folyamatok is sorra kerülnek. Az ügyfelek ezeket a fejlesztéseket úgy tapasztalják meg, hogy bővül a Pepper szókincse, a tudása, egyre pontosabb válaszokat tud majd adni a kérdésekre.
„Pepper ügyfélszolgálati funkciójának lényege az ügyfél élményben rejlik. A praktikusság elve alapján természetesen egy mobil alkalmazás sokkal eredményesebb lehet egy adminisztratív ügy intézése során. Sok ember számára azonban nagyon fontos a személyes interakció, a párbeszéd. Ezért annak ellenére, hogy majdnem minden banknak van online ügyfélszolgálata, sok ügyfél inkább a telefonos ügyintézővel akar beszélni, vagy besétál az ügyfélszolgálatra, pl. egy panaszkezelésnél inkább egy ügyintézőnek szeretné elmagyarázni a problémáját, mint hogy egy személytelen e-mailcímre írjon. Pepper ennek az élménynek az illúzióját adja vissza, azzal, hogy az ember szemébe néz, játszik a hangjával, apró mozdulatokat tesz a kezével. A robot célja, hogy az ügyintézés ne legyen teher, ne kelljen rákészülni, letölteni, telepíteni” – mondta el Bartha Levente, a Netlife Kft. ügyvezetője.
A robot működésének egyik technikai feltétele az internet-kapcsolat – amely lehet WIFI, vagy vezetékes hálózat. A robot ezen keresztül csatlakozik ahhoz a felhőszolgáltatáshoz, amely feldolgozza, majd értelmezi a beszédet. A robot szövegértése bármilyen nyelven elsősorban a beszéd sebességétől és a háttérzaj szintjétől függ, nem attól például, milyen kiejtése van az illetőnek. Lehetőség van többféle szoftver használatára, tehát idővel várhatóan javulni fog a beszédértés szintje. Az emberi beszéd feldolgozása során, ha megtalálja az adott szót az adatbázisban, a találat mellé egy százalékos valószínűséget is ad, illetve a mondatok kontextusát értelmezve javaslatot tesz a beszélő szándékára. A rendszer úgy van beállítva, hogy megfelelő valószínűségi szint felett fogadja el értelmezett kifejezésnek, majd ezek alapján eldöntve válaszol a beszélgető partnerének.
A másik fontos technikai feltétel a hálózati áramforrás. A robot elég nagy akkumulátorral rendelkezik (30 amper-óra), így egy adott töltéssel akár 20 órát tud folyamatosan üzemelni. A tervek szerint az ügyfélszolgálatokon zárt térben egy adott fix helyen lesz alkalmazva folyamatos elektromos hálózati kapcsolattal. A robot különlegessége, hogy a beépített infravörös, ultrahangos, és lézeres érzékelők segítségével egy zárt területet be tud járni hasonlóan a porszívó / fűnyíró robotokhoz, azaz fel van készítve, hogy ne ütközzön neki senkinek. Nagy tömegben, zsúfolt helyen megfontoltan közlekedik, gyakran megáll, tehát óvatosan kezeli a gyorsan változó tereptárgyakat.
Pepper a nyílt ügyfélszolgálati térben a megfelelő személyi adatvédelemmel lesz ellátva, pl. felhasználónév-jelszó párosítással a robot mellkasán lévő tableten, vagy biometrikus beazonosítással, pl. arcfelismeréssel, de a technológia fejlődésével egyre bővebb lesz az eszköztár az azonosításra és védelemre. (pl. mágneskártya, ujjlenyomat vagy retina olvasás)
Pepper jelenleg 12 nyelven beszél, amelyek között nincs még ott a magyar nyelv. A Netlife Robotics párhuzamosan dolgozik a magyar és az angol és nyelvű ügyfélszolgálati verzión, mivel az új ügyfélszolgálati megoldást nemzetközi színekben szeretnék elsősorban használni, és a magyar piac is nagyon fontos számukra.
Kapcsolódó cikkek
- A tömeggyártástól a tömeges személyre szabásig
- Az együttműködő mobil robotok öt alkalmazási módja
- A kobotok megoldást kínálnak az öregedő munkaerő problémájára
- Az ABB és a Kawasaki megalkották a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészt
- Okos technológia segíti az ügyfeleket az E.ON Facebook oldalán
- Technológiai áttörések, amik hamarosan megváltoztatják az egészségügyet
- Eljutnak a magyar robotépítő világbajnokok az idei mexikói versenyre
- A kiterjesztett valóság és a kobotok lesznek az automatizálás új hullámának főszereplői
- A robotika az LG ThinQ stratégiájának kulcseleme
- Bemutatta legújabb robotjait az Epson
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.