250 milliós befektetésből erősítheti tovább nemzetközi jelenlétét a sikeres magyar nyelvoktató alkalmazás
Közel 800 ezer euró (250 millió forint) tőkebefektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől az angol nyelvtanulás könnyed és szórakoztató formáját kínáló Xeropan. Küldetésük, hogy gyakorlati, az életből vett és folyamatosan bővülő témáik segítségével a minden helyzetben jól használható, élő nyelvtudás „ragadjon” a felhasználóikra.
„Tankönyvi, magolós, idejét múlt tananyagok helyett filmek előzeteseit, TV showk párbeszédeit, híranyagokat dolgozunk fel, hogy a velünk tanulók ne egy idegen bolygón érezzék magukat, ha külföldiekkel kell kommunikálniuk. A módszerünk lényege éppen az, hogy anyanyelvi környezetbe helyezzük a tanulókat, hozzászoktatjuk őket az anyanyelvi kiejtés megértéséhez és kognitív gondolkodásra is késztetjük őket, hogy az adott szituáció segítségével felfedezzék a számukra ismeretlen szófordulatok jelentését” – árulta el az alapító cégvezető, Al-Gharawi M. Attila.
Osztálytermi tanulás helyett egy személyes nyelvtanár áll mindenkinek a segítségére a nap 24 órájában, játékos, szórakoztató környezetbe csomagolva. Játékos tesztekkel lehet szinteket lépni, jutalmakat szerezni, a beépített szótanuló mini alkalmazás pedig segít a passzív szókincs aktivizálásában. A személyes fejlődésről pedig naprakész statisztika készül.
A szülők általában kifejezetten örülnek, ha gyerekeik a telefonjukon a Xeropan-t „nyomkodják”, és gyakori, hogy ők maguk is belefeledkeznek, mert rengeteg új, az élő nyelvben használt kifejezést és szófordulatot ismerhetnek meg, amit egyébként csak az anyanyelvi környezetben élve tehetnének meg. A nyelvtanárok, nyelviskolák is felfedezték már az alkalmazást, több helyen az órákon kívüli egyéni gyakorláshoz ezt ajánlják.
A világ 185 országából felhasználókkal rendelkező cég a befektetés segítségével intenzívebb nemzetközi megjelenést tervez. Első lépésként kétszeresére növelték az elérhető nyelvek számát, most pedig a beszédkészséget és a kiejtés fejlesztését forradalmasító, egyedülállóan innovatív funkciót, valamint az alkalmazás számítógépen is használható változatát készítik. A pénzből szeretnék a csapatot is bővíteni.
Az alkalmazás az elmúlt években már folyamatosan növekvő bevételt termelt. 2020-ig milliárdos árbevétel elérése a cél. A két alapítóval induló startup az elmúlt években tananyag fejlesztői, software fejlesztői és marketing csapattal bővült. Jelenleg húsz ember dolgozik az alkalmazás fejlesztésén és számos külső szakértőt is bevontak. Ennek köszönhetően naponta több ezren használják a Xeropan-t, és piaci átlagot meghaladó azok aránya, akik hosszú távon is velük maradnak. Ez különösen fontos a mi területünkön – árulja el Attila -, mert magabiztos nyelvtudást pár nap alatt még varázslatos módszerekkel sem lehet szerezni, csak akkor, ha néhány héten át legalább napi 5-15 percet rászánunk egy kis Xeropan-os „szórakozásra”.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az áruszállítók Ubere, a Fuvar.hu!
- Megint újított a Duolingo: tanuljunk közösen!
- English Grammar Test
- Indul a Legyél ORSZÁGH-os bajnok! online angol szótárverseny
- A Duolingo ingyenes nyelvvizsga gyorstesztjével felmérhetjük nyelvtudásunkat
- Világújdonság az angoltanulást segítő új magyar oldal
- UberENGLISH: már angolul beszélő autós partnert is lehet rendelni
- A Google beszállt az online oktatást megreformáló Duolingóba
- 10 dolog az online nyelvtanulásról
- Click 4 Skill 2.0 - Már kapható a mobil nyelvtanár továbbfejlesztett változata
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.