Allianz online kárbejelentés: gyors, egyszerű és kényelmes
Ha megtörténik a baj és kár éri otthonunkat vagy autónkat, a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük azt a biztosító felé. Mindannyiunk számára ismerős az érzés, amikor fejvesztve keresgéljük az ügyintézéshez szükséges papírokat és már előre fogjuk a fejünket a sorban állás és az elvesztegetett idő miatt. Az Allianz ügyfelei ilyen helyzetekben azonnal megkönnyebbülhetnek, hiszen a nap 24 órájában, bárhonnan online intézhetik a biztosítási szerződésekhez kapcsolódó kárügyeket és nyomon követhetik a kárrendezés folyamatát, valamint a hiányzó iratokat is bármikor pótolhatják néhány kattintással.
Gyorsabb kárrendezési folyamat
Az online kárrendezés a gépjármű és lakásbiztosítások esetében könnyíti meg az Allianz ügyfeleinek dolgát, akik az elmúlt 1 évben több mint 100 ezer esetben jelentettek be kárt az allianz.hu oldalon keresztül. Az online bejelentést követően az Allianz ügyfelei e-mailen kapják meg az elérhetőséget személyre szóló kárstátusz lapjukhoz, ahol a nap 24 órájában bármikor megnézhetik kárügyük alakulását, illetve iratokat tölthetnek fel a gyorsabb ügyintézés érdekében.
A bejelentés előtt az Allianz kárrendezési oldalán tájékozódhatnak az ügyfelek arról, hogy pontosan mire van szükségük a kárbejelentéshez. Az online ügyintézés elindítása előtt érdemes ezeket az információkat elolvasni, most ezek közül a legfontosabb határidőket és a kárrendezés folyamatát tekintjük át.
Fontos határidők a kárbejelentéshez
Ha gépjárművünket vagy lakásunkat biztosítás védi, és káresemény éri ezeket, akkor a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük a biztosítónál. Az Allianz a következő határidőkre hívja fel a figyelmet:
- casco kár esetében annak bekövetkezésétől, illetve észlelésétől számított 2 munkanapon belül
- kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén – a kár azonosíthatósága érdekében – lehetőleg haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, mint károsult, és 5 munkanapon belül, mint károkozó.
- Lakossági vagyonkárt az észlelésétől számított 2 munkanapon belül, a vagyonbiztosításhoz kötött kiegészítő baleset- vagy személybiztosításhoz kapcsolódó káreseményt pedig 8 munkanapon belül.
Hogyan történik az online kárrendezés?
- Bejelentés: az online megadott adatok alapján az Allianz rögzíti a kárbejelentést és a megadott e-mailcímre elküldi a kárbejelentés visszaigazolását és a linket a személyre szóló kárstátusz laphoz, amely tartalmazza a káresemény fő azonosító adatait és a kárszámot.
- Kapcsolatfelvétel: kárbejelentést követően lehetőleg 1 napon belül* az Allianz kárszakértője megkeresi az ügyfelet és amennyiben a kárfelméréshez helyszíni szemlére van szükség, egyezteti vele a szemle időpontját és helyszínét.
- Szemle és szemleadatok feldolgozása: a szemlére a kárbejelentést követően mielőbb, lehetőleg 3 napon belül kerül sor*. Miután az Allianz kárszakértője felmérte a károk mértékét, részletes jegyzőkönyvet és fényképeket készít. A szemle során készült jegyzőkönyvet is a kárstátusz laphoz csatolják, online megtekinthető és letölthető.
- Műszaki döntés: a kárügyet, a rendelkezésre álló dokumentumok és a szemlén rögzített adatok alapján műszaki szempontok figyelembe vételével értékeli az Allianz. További teendőkkel kapcsolatban az ügyfél tájékoztatást kap, ami a kárstátusz lapján is megtekinthető.
- Elbírálás és kártérítési összeg meghatározása: ezen a ponton kerül sor a kártérítési összeg számítására a szerződési feltételeknek megfelelően a rendelkezésre álló dokumentumok alapján.
- Pénzügyi rendezés: az elbírálás után a kárösszegről és a kifizetés módjáról értesítést kap az ügyfél, ami szintén elérhető a személyes kárstátusz lapon. Az utolsó szükséges irat beérkezését és feldolgozását követő napon lehetőség szerint az Allianz elindítja a kártérítés kifizetését.
A mindent tudó kárstátusz lap
Az Allianz online kárstátusz lap felületén az ügyfelek minden információhoz gyorsan és egyszerűen hozzáférnek, ami a bejelentett káreseményhez kapcsolódik. Amellett, hogy nyomon követhetik a folyamatban lévő gépjármű vagy lakossági vagyon kárügyük állapotát, valamint feltölthetik vagy pótolhatják az ügyintézéshez szükséges iratokat is, a kárrendezéshez kapcsolódó összes levelet és értesítést is megnézhetik ezen az online felületen.
A kárstátusz lap és minden kárrendezéssel kapcsolatos információ elérhető a www.allianz.hu/hu/karrendezes oldalon.
_______________
* Az Allianz minden lehetséges intézkedést megtesz az itt megjelölt határidők betartása érdekében. Erőfeszítésük ellenére sajnos előfordulhat, hogy csak később tudnak Önnel kapcsolatba lépni.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.