Aurélie Fontan okostelefonon megálmodott ruhakollekciója 3D nyomtatással készült
A divatiparban nehéz újat mutatni, a francia tervezőnek, Aurélie Fontan-nak mégis sikerült: megalkotta az első olyan kapszula kollekciót, amelyet kizárólag okostelefon segítségével tervezett meg és gyártott le.
A Samsunggal együttműködve Aurélie a Mobile Couture kollekciójának hét főbb lépésből álló kivitelezéséhez kizárólag a Galaxy Note9 készülékét használta.
A Galaxy Note9 S Pen tollának köszönhetően precízen tudta felskiccelni a terveit, míg a készülék nagy teljesítményének, tárhelyének valamint a technológiai berendezésekhez való akadálytalan csatlakozásnak köszönhetően valós időben szerkeszthette az anyagokat, felgyorsítva és megújítva a tervezés egyes fázisait és a végső gyártást – mindezt egyetlen, a zsebében elférő készülékről. Csupán egy szemléletes adat a sok közül: Aurélie a Galaxy Note9 innovatív használatával 40 százalékkal felgyorsította a prototípus megalkotásának fázisait, a kollekció a szokásos 14 nap helyett mindössze 8 nap alatt elkészült.
A Galaxy Note9 szerepe
Inspiráció elsőkézből
- Aurélie az ikonikus S Pen és a telefon kamerája segítségével örökítette meg azokat az ötleteket, momentumokat, amelyekből később ihletet merített a digitális vázlatfüzetéhez.
- Az egyetlen töltéssel is akár 24 órán keresztül üzemelő akkumulátornak, valamint a hatalmas tárhelynek köszönhetően Aurélie akkor is dolgozhatott, amikor éppen úton volt.
Vázlatrajzok, minták és rögzítések
- A ruha formáját, a szövetmintákat és a rögzítő kampókat Aurélie olyan könnyedséggel alkotta meg a finom hegyű S Pennel, mintha csak ceruzát használna a papíron, azonban ezúttal a Note9 óriási, 6,4 colos kijelzője szolgált vázlatfüzetként.
A 3D-nyomtatott műanyag rögzítések gyártása
- A bonyolultabb rögzítéseket az OnShape* nevű applikációban építették fel újra a rajzok alapján, így a digitális tervek már alkalmasak voltak 3D nyomtatásra.
- Ezeket a fájlokat a telefonról közvetlenül továbbították az Ultimaker 3D nyomtatóra. Ehhez a folyamathoz korábban számítógépre volt szükség.
- A 3D nyomtatás folyamata élőben nyomon követhető volt a telefonon, így Aurélie szükség esetén bármikor módosíthatta a terveket.
Minták felfestése távolról, vezeték nélkül
A szabásmintákat vezeték nélkül továbbították a Joto X-re, egy fejlett, digitális robot rajzolóeszközre, amely rámásolta a komplex mintát a ruha bőr anyagára.
A végső megjelenés
- A mintás bőranyagokat 3D nyomtatott öltésekkel illesztették össze, így nyerte el a ruha a végleges formáját.
- Ezután a digitális katalógus összeállítása következett. Ehhez Aurélie a Bluetooth-kompatibilis S-Pen tollat használta, amellyel úgy tudott fényképeket készíteni, hogy hozzá sem kellett érnie a telefonhoz. Így mindig volt egy szabad keze, hogy elvégezhesse a végső simításokat, így tökéletesen beállított fotókat készíthessen.
- Hogy a fotózás még egyszerűbb legyen, a Note9 intelligens kamerája a 'Hibaérzékelő' funkciók segítségével a kép elkészítése előtt felhívta a figyelmét a lehetséges problémákra.
„A kreativitásomat nagyban inspirálják a tudományban és a technológiában rejlő lehetőségek, ezért nagyon izgalmasnak találtam, hogy létezik egy okostelefon, amely magában hordozza a potenciált egy teljes kollekció megtervezéséhez és megvalósításához – mondta Aurélie Fontan. Mindig ambiciózus ötleteim voltak, amelyek feszegették a hagyományos divatipari megoldások határait. Fiatal tervezőként felszabadító érzés volt látni, hogy elképzeléseim hogyan kelnek életre egyetlen eszköz segítségével, amelyet mindig magamnál tarthatok.”
A Mobil Couture kollekció darabjai a progresszív dizájnt helyezik előtérbe, átgondolt alternatívát nyújtanak a fast fashion üzleti modelljére és a legtöbbet hozzák ki a digitális és mobiltechnológiában rejlő lehetőségekből. A ruhák újrahasznosítható bőrből, biológiailag lebomló 3D műanyag rögzítésekkel készültek, a tervezési és gyártási folyamat összesen hat hetet vett igénybe.
____________
*Az OnShape csak Android eszközökön érhető el
Kapcsolódó cikkek
- Látványos megjelenésű Samsung Galaxy okostelefonok kedvező áron
- A munkavállalók közel fele már a szabadidejében is dolgozik
- Éjfekete színben rendelhető elő a Samsung Galaxy Note9
- Kedvezményes Samsung Galaxy Note9 előrendelés a Telenornál
- Új Galaxy Note9 azoknak, akiknek semmi sem lehetetlen
- Megérkezett a Samsung Galaxy Tab S4
- Nánási Pál mobilfotós tippjei
- A stílus és a praktikum jegyében született a Samsung Galaxy J6
- Így telnek a sikeres emberek éjszakái
- Bemutatkozott a Samsung Galaxy A6 és A6+
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.