Gyárlátogatás Oxfordban a BMW Mini üzemben
Látogassunk el az oxfordi BMW Mini összeszerelő üzemébe, ahol ABB robotok végzik a gyártás különböző munkafázisait, például a hegesztést, festést, illetve összeszerelést.
A gyárlátogatáshoz nem kell repülőre ülnünk, a cikk végén található linkre kattintva is mindent látunk. Mielőtt azonban megtekintenénk a filmet, néhány adat a BMW Miniről, és erről az üzemről:
Az oxfordi üzemben, ahová 27 országból érkeznek az autóalkatrészek, eddig több mint 3 millió Mini készült el. A karosszériákhoz szükséges panelek gyártásához évente 110 ezer tonna acélt használnak fel. Minden egyes karosszéria összehegesztésén hozzávetőlegesen 1000 robot dolgozik. Egy Mini lefestéséhez 4 liter festék szükséges. Festés után a karosszéria továbbhalad a több mint 1600 méter hosszúságú összeszerelő gyártósorra.
Az autók motorjait napi 24 órában gyártó hams hall-i gyáregységben minden percben elkészül egy motor.
Minden összeszerelt Minit szigorú tesztfolyamatnak vetnek alá, amelynek része az intenzív eső szimulációs teszt, valamint a plusz 90 és mínusz 40 Celsius fok közötti hőmérséklet teszt.
Az oxfordi összeszerelő gyártósoron 500 alkalmazott dolgozik.
És most látogassunk el a gyárba, és nézzük meg működés közben a robotokat ITT!
Kapcsolódó cikkek
- MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél
- Amikor a 900 kilós ipari robot táncra perdül
- A tömeggyártástól a tömeges személyre szabásig
- Az ABB és a Kawasaki megalkották a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészt
- A kiterjesztett valóság és a kobotok lesznek az automatizálás új hullámának főszereplői
- A MiR új mércét állít fel az ipari belső szállításban
- Mobil robotok a jövő gyárának központjában
- Az ABB és a The Economist Automatizálási Felkészültségi Indexet vezet be
- Ember és robot együtt dolgozik a Fujitsu és a KUKA közös projektjében
- A Universal Robots bemutatja mobil plug-and-produce megoldásait
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.