Larry Ellison kijelölte a felhő jövőjének útját
Az Oracle 175 országból több mint 60 000 ügyfelet és partnert, valamint 19 millió virtuális résztvevőt lát vendégül az Oracle OpenWorld 2018 rendezvényen, a világ leginnovatívabb felhőtechnológiai konferenciáján (október 22-25.)
Az Oracle OpenWorld nyitóbeszéde alatt Larry Ellison, az Oracle elnök-vezérigazgatója és műszaki vezérigazgatója osztotta meg elképzeléseit egy második generációs felhővel kapcsolatban, amelyet kifejezetten a nagyvállalatok számára fejlesztettek, illetve technológiailag fejlettebb és biztonságosabb, mint bármely más felhőmegoldás a piacon.
Az első generációs felhők évtizedes technológiára épülnek, az Oracle Gen 2 Cloud felépítése azonban kifejezetten arra szolgál, hogy a vállalatok biztonságosan futtathassák a legnagyobb teljesítményt igénylő munkafolyamataikat. Az egyedülálló architektúrával és képességekkel rendelkező Oracle Cloud rendkívüli biztonságot, teljesítményt és költségmegtakarítást kínál. Ezen túlmenően csak az Oracle Gen 2 Cloud képes futtatni az Oracle Autonomous Database megoldását, az iparág első és egyetlen önvezérelt adatbázisát.
Az Oracle Gen 2 Cloud alapjaként szolgáló Oracle Cloud Infrastructure megoldást arra tervezték, hogy bármilyen vállalati munkaterhelést biztonságosan futtasson. Az Oracle Autonomous Database modern IaaS natív támogatása mellett, az Oracle új, átfogó biztonsági szinteket is nyújt, hogy biztosítsa a kritikus adatok védelmét.
Larry Ellison hosszasan beszélt a kibervédelem jelenlegi állapotáról, amely szerinte "nem elég jó". A probléma megoldására a vállalat elnöke új Oracle Cloud Infrastructure biztonsági szolgáltatásokat jelentett be, amelyek automatizáltak, jó felderítési képességekkel rendelkeznek és prediktívek, így támogatva a fenyegetések okozta károk helyreállítását. Az Oracle Cloud biztonságának megerősítésével az Oracle elnöke azt is bemutatta, hogy az Oracle Autonomous Database miként vizsgálja egyedileg a biztonsági fenyegetéseket és végez frissítéseket működés közben, amelyek segítenek a támadások és adatlopások megelőzésében.
Az Oracle vezetője az Oracle Autonomous Database-ről, a világ legnépszerűbb és legfejlettebb adatbázisáról is beszélt. Az adatkezelés forradalmasításával az Oracle Autonomous Database képes menedzselni, finomhangolni és javítani önmagát, ami felgyorsítja az innovációkat egy rendkívül biztonságos platformon, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csak azért fizessenek, amit ténylegesen használtak.
Az Oracle autonóm adatbázis-kapacitásait kiterjesztve, Ellison új telepítési lehetőségeket mutatott be, többek között az Exadata Cloud Infrastructure és a Cloud at Customer megoldások számára. Az ügyfelek telepíthetik saját Autonomous Database adatbázisukat a Dedicated Exadata Cloud Infrastructure platformra a munkafolyamatok izolálására, amely nagyobb biztonságot és megbízhatóságot jelent a kritikus munkafolyamatok számára. Az Oracle Autonomous Database Cloud at Customer megoldás olyan ügyfelek számára ideális, akik a szabályozási követelmények miatt nem használhatnak nyilvános felhőt, de szeretnék kihasználni az Oracle Autonomous Database előnyeit saját adatközpontjukban.
Ellison az összehasonlító tesztek eredményeit is megosztotta a rövid bemutatók során, amelyek rávilágítottak az Oracle és az Amazon közötti hatalmas teljesítménykülönbségre. A mérések során összehasonlították az Oracle Autonomous Database teljesítményét az Amazon megoldásaiéval: az Oracle Database sokkal gyorsabb, mint az Amazon Relational Database Service (RDS), az Amazon Aurora és az Amazon Redshift megoldások. A közvetlen összehasonlítások azt is kimutatták, hogy az Oracle Autonomous Database megszakítások nélkül képes működni az adatbázisfrissítések során, kiemelve a különbséget az Amazon 99,95 százalékos megbízhatósága és elérhetőségi mutatója - amely kizárja a tervezetett és a nem tervezett leállások többségét -, valamint az Oracle 99,995 százalékos SLA-garanciája között.
Larry Ellison beszédének legfontosabb gondolatai:
- "Az Oracle Gen 2 Cloud megtervezésének célja egy biztonságos platform megalkotása volt, amely mindent futtat. A biztonságos felhő megalkotásáról könnyű beszélni, ám annál nehezebb megvalósítani. A felhőnk alapvető újraépítésére volt szükség.”
- "Számos új AI (mesterséges intelligencia) és ML (gépi tanulás) megoldást alkalmazunk a fenyegetések felderítésére. Többé már nem úgy harcolunk, mintha mindkét kezünk meg lenne kötve.”
- "A célunk mindig is az volt, hogy a számítástechnika egyik generációjáról a következőbe lépve megvédjük befektetéseinket az adatok és az alkalmazások terén, illetve könnyebbé tegyük a következő generáció felé való lépéseket. Most ezt tettük a Gen 2 Cloud megoldással.”
- "Az Oracle Autonomous Database révén nem kell új dolgokat megtanulnunk, és semmit sem kell tennünk, ezért igazán könnyű használni. A fejlesztők produktívabbak, új alkalmazásokat hoznak létre, jobb munkát végeznek az adatok elemzésében. A rendszer megbízhatóbb. Soha nem áll le. "
Az Oracle Autonomous Database most ingyen kipróbálható.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Mostantól a méheket is mesterséges intelligencia figyeli
- Nehezen állnak át a magyar kkv-k a felhőalapú hálózatra
- A bonyolultabb hálózatok egyre több fejfájást okoznak az IT-vezetők számára
- Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód
- Enyhe árbevétel-növekedés az Oracle-nél
- Larry Ellison bejelentette az Oracle legújabb autonóm szolgáltatását
- (Privát) felhőben az igazság
- A Nebulával a kisvállalkozások licencdíj fizetése nélkül állhatnak át a felhőalapú menedzsmentre
- MKB Bank teljes körű digitalizálást hajtott végre az Oracle segítségével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.