Megduplázta kapacitását a Start it @K&H inkubátor
Újabb 10 startuppal bővült a Start it @K&H inkubátorprogram, amely így már 22 csapattal – vezető nagyvállalati inkubátorként – folytatja tovább működését – jelentette be a K&H a mai sajtótájékoztatón. A cég ezzel még aktívabban járul hozzá az innovatív hazai startup csapatok sikeres vállalkozássá válásához, illetve ahhoz, hogy Bécs és Prága mellett Budapest is ott legyen a régió meghatározó startup központjai között.
Az elmúlt egy évben jelentősen aktivizálták magukat a hazai nagyvállalatok a startupok inkubálása terén, így mára gyakorlatilag minden nagyobb iparág képviselteti magát a startup ökoszisztémában. Mindez jó esélyt jelent arra, hogy Bécs és Prága mellett Budapest is a régió meghatározó startup központja legyen. „A közel egy évvel ezelőtt indult Start it @K&H inkubátorprogramunk célja az volt, hogy a startupok igényeihez igazodóan, velük együtt gondolkodva segítsük fejlődésüket, céljaik megvalósítását, hogy minél könnyebben váljanak induló startupból a nemzetközi piacokon is sikeres vállalkozássá. A program azonban még az eredeti elképzeléseinket is túlszárnyalta, hiszen az elmúlt időszakban velünk dolgozó 13 csapat 10 hazai és nemzetközi díjat nyert, valamint több mint 500 millió forint tőkebefektetést ért el. Ami pedig az impozáns számoknál is fontosabb, hogy az inkubációs fázis során szinte mindegyik csapat több lépcsőt is lépett a fejlődésben, tehát a validálástól, illetve a prototípus megalkotásától mára ténylegesen eljutott a piacra lépésig” – hangsúlyozta Németh Balázs, a K&H Változáskezelés divíziójának és a Start it @K&H inkubátorprogram vezetője a mai sajtótájékoztatón.
Tovább bővül a Start it @K&H
Ezt a lendületet folytatva a Start it @K&H egy újabb kiválasztási folyamatot hirdetett a nyár végén, amelynek eredményeként 10 új startup került be a programba. „A Start it @K&H inkubátor hazai meghatározó szerepét jól mutatja, hogy közel 40 jelentkező volt a következő fázisra, és nagyon színvonalas bemutatkozó prezentációkat láthattunk, rendkívül motivált és elkötelezett csapatoktól. Ennek köszönhetően ősztől már 22 startuppal folytatjuk a munkát, továbbra is iparági korlátok nélkül, ami azt jelenti, hogy az eddig is igen széles portfóliónk olyan újabb területekkel bővül, mint az e-sport, a fintech vagy éppen a HR technológia. Az új csapatok bevonásával gyakorlatilag megdupláztuk az inkubátor kapacitását, ezzel egy év alatt vezető nagyvállalati akcelerátorrá váltunk a hazai piacon az inkubált startupok száma alapján” – mondta el Németh Balázs.
Az inkubátorban helyet kapó csapatok az alkotó légkörű iroda és az ingyenes infrastruktúra mellett folyamatos szakmai tanácsadást, üzletfejlesztést és képzést, több mint 30 iparági szakértő mentor támogatását, valamint a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét kapják segítségül fejlődésükhöz. Mindez együttesen komoly lendületet adhat az ígéretes ötletek sikeres vállalkozássá válásához. „Az elmúlt egy év fontos tapasztalata az is, hogy az igazán komoly előrelépéshez és fejlődéshez a 6 hónap sokszor nem elég, ezért megnöveltük az inkubációs program időtartamát, így most már 12 és 18 hónapos inkubációs ciklust is biztosítunk a startupok számára” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- 10 év múlva megszűnhetnek az okosotthonok
- Londonban és Berlinben mutatkoztak be magyar startupok és befektetők
- Két magyar startup is esélyes a 25.000 eurós fődíjra
- Magyar startupok is jelentkezhetnek a 360 Lab Accelerator programjára
- Közösségi élménnyé válhat a tanulás
- Neked kell 100 millió?
- A Microsoft a Millenáris Startup Campusban
- Közel 150 startup jelentkezett az Antenna Hungária akcelerátor programjára
- A cél: új források bevonása
- 4 magyar csapat került az európai egészségügyi startupok élmezőnyébe
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.