Több mint 110 vállalkozás jelentkezett a METU startup programjára
Összesen több mint 110 induló vállalkozás jelentkezett a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a Drukka Stratup Stúdió által életre hívott METU Garage vállalati akcelerációs programra. A jelentkezők közül a szakmai zsűri által kiválasztott legjobb nyolc csapat befektetési ajánlatot és négy hónapon keresztül inkubációs szolgáltatást kap.
Multimédiával, IT/telekommunikációs kezdeményezésekkel, kreatív iparral, turizmus-vendéglátással kapcsolatos projektekkel, kommunikációval, HR-rel vagy HR technológiával, belsőépítészettel, designnal vagy formatervezéssel kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza az Budapest Metropolitan Egyetem (METU) és a Drukka Startup Stúdió, valamint az Intellitext befektetési alap által idén nyáron meghirdetett METU Garage elnevezésű vállalati akcelerációs program.
Boot camp kiváló mentorokkal
Az összesen 100 jelentkező közül a program szakmai zsűrije választotta ki a 11 legjobbnak ítélt vállalkozást, melyek október végén egy egész napos szakmai boot camp keretében személyes prezentációt tartottak, illetve egyéni és csoportos műhelyfoglalkozásokon vettek részt. A szakmai napot követően a Drukka, az Intellitext és a METU vezetőiből álló grémium pedig kiválasztotta azt a nyolc csapatot, amelyek az Intellitextnek köszönhetően befektetési ajánlatot kapnak. Továbbá a boot camp-en résztvevő cégek mindegyike részt vehet a négy hónapon át tartó szakmai és üzletfejlesztési programban.
Korábbi és jelenlegi hallgatók is ringbe szálltak
A METU Garage program egyik különlegessége, hogy az előszűrésen átesett és a boot camp mezőnyébe beválogatott startupok közül 4 csapat tagjai is kötődnek a Budapesti Metropolitan Egyetemhez korábbi, vagy jelenleg is aktív hallgatóként. A kiválasztott projektek közé az AI Venture (mesterséges intelligencia alapú call center alkalmazás), az Espressite (mesterséges intelligencia alapú webdizájner), a Dronwars (drónokra szánt játék applikáció), a Nexter (streming alkalmazés éjszakai partiknak), a DokiApp (online orvosi tanácsadó alkalmazás), a Share for Help (közösségi vírusmarketing applikáció), a Playsic (közösségi zeneljetászó) és Ubartend (tömegrendezvényekre fókuszáló ital- és ételrendelő app) nevű startupok kerültek be.
„A Budapesti Metropolitan Egyetem kifejezett célja, hogy erősítse a fiatal nemzedékekben a vállalkozói kedvet és gondolkodásmódot, piac és vevő orientált személetet, hiszen ez elengedhetetlen a mai tudásalapú gazdaságban a folytonos alkalmazkodáshoz, sikeres helytálláshoz. Már most sikernek értékeljük a METU Garage programot, hiszen kiemelt érdeklődést sikerült kiváltanunk a tehetséges fiatalokban, ami a jelentkezők nagyszámában és kiemelkedő minőségében is tükröződik. A kiválasztott projektek releváns problémákra adnak frappáns válaszokat korszerű technológiák alkalmazásával és bennük a lehetőség, hogy sikeres nemzetközi céggé fejlődhessenek” – hangsúlyozta Csaba Zoltán, a Budapesti Metropolitan Egyetem stratégiai igazgatója
60 millió forintos befektetés és mini MBA
A METU Garage programra jelentkező startupok ötleteit az egyetem neves oktatói és elismert szakemberek bírálták el. Az Intellitext befektetési alap az innovatív vállalkozásokat egyenként maximum 60 millió forint értékű tőkebefektetéssel támogatja, valamint a METU és a Drukka közreműködésével folyamatos szakmai mentorálással és négyhónapos akcelerációs szolgáltatással díjazza, amelynek végén Startup Academy miniMBA tanúsítványt vehetnek a kezükbe.
Kapcsolódó cikkek
- Indulnak az új Jeremie-alapok: 80 milliárd forint friss forrás érhető el innovációra
- Megduplázta kapacitását a Start it @K&H inkubátor
- Z-generáció: a sneakerek, a babzsákok és a virtuális valóság a jövő?
- A recessziónál is nagyobb veszélyt jelent a jó vezetők hiánya
- Új rektor és új képzési rendszer a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Londonban és Berlinben mutatkoztak be magyar startupok és befektetők
- Folyamatos tanulással lehetnek a döntéshozók a globális digitális transzformáció nyertesei
- Két magyar startup is esélyes a 25.000 eurós fődíjra
- Magyar startupok is jelentkezhetnek a 360 Lab Accelerator programjára
- Neked kell 100 millió?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.