Továbbra is naponta hatmillió körüli a rádióhallgatók száma
Júliustól szeptemberig országosan naponta csaknem hatmillióan, hetente több mint 7,2 millióan hallgattak rádiót a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb országos és budapesti hallgatottsági adatai alapján. A fővárosban a 15 éves vagy idősebb lakosság több mint 72 százaléka naponta, míg 88 százaléka hetente hangolt rá valamelyik rádiócsatornára.
Az országos adatok szerint a vizsgált időszakban és korosztályban – egy átlagos napot alapul véve – a Petőfi Rádió volt a leghallgatottabb csatorna 1,6 millió hallgatóval, amelyet a Kossuth Rádió (1,3 millió fő), majd a Rádió 1 (1 millió fő) követett. Negyedik helyen a Music FM áll 525 ezer fős napi hallgatótáborával, az ötödik a Sláger FM 393 ezer hallgatóval. A Dankó Rádió (295 ezer fő) hatodik a sorban, amelyet a Bartók Rádió (132 ezer fő), valamint a Rock FM 95.8 (94 ezer fő) követ. Az Inforádió napi hallgatottsága 73 ezer fő, a Jazzy Rádióé pedig 57 ezer volt.
Budapesten az átlagos napi hallgatószámot tekintve a Sláger FM (183 ezer fő) és a Rádió 1 (179 ezer fő) a vezető rádiók, harmadik a Music FM 158 ezer fős hallgatótáborával. A Kossuth Rádió 142 ezer, a Petőfi Rádió 129 ezer embert ér el naponta a fővárosban. Negyvenezres nagyságrendű hallgatottságot ért el a Rock FM 95.8 (44 ezer fő), az Inforádió (41 ezer fő), a Jazzy Rádió (40 ezer fő) és a Bartók Rádió (39 ezer fő). A tizedik a Dankó Rádió, 22 ezer hallgatóval.
Az országos, a fővárosi és a megyei jogú városi rádiók harmadik negyedévi részletes hallgatottsági eredményei a hatóság honlapján, a Kutatások menüpontban érhetők el, ugyanitt megtalálhatók a felmérés korábbi eredményei is. A rádiók és az ügynökségek korlátlanul férhetnek hozzá a rádiópiaci szakemberek által javasolt módszertan alapján előállított adatokhoz, a nyilvánosság azonban szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.
Kapcsolódó cikkek
- November végéig pályázható a Médiatanács idei rádiós hangjátékpályázata
- Jogerős ítélet: milliós bírságot kapott az RTL Klub a Való Világ 4 perben
- November 4-én látható a Trezor, a humort sem nélkülöző 56-os tévéfilm
- Szenzációs magyar régészeti felfedezés dokumentálását támogatja a Médiatanács
- Filmajánló – A kinigliktől a forradalmi anatómiáig
- Eljárást indít a Médiatanács a Szenzációs négyes című műsorszám miatt
- NMHH: továbbra is jogsértő a Telekom szolgáltatáskorlátozási gyakorlata
- Médiatanács: négy, városi rádiós frekvenciára szóló pályázati felhívás tervezete véleményezhető
- NMHH: meteorológiai radarokat zavarhatnak vezeték nélküli eszközök
- 105 millió forint pályázható a történelmi dokumentumfilmek gyártását támogató felhíváson
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.