A délkelet-európai startupok az IBM Cloud-ot választják az innováció serkentésére
A régióban számos vállalkozás fordul az IBM Cloud nyújtotta technológiák – AI, blockchain, Internet of Things (IoT) – felé annak érdekében, hogy globális szinten is látható növekedést érjenek el az innovációk segítségével. Ilyen megoldásokat választott már például a Blinking névre hallgató blockchain alapú digitális azonosító szolgáltató; az elektromos kerékmeghajtás fejlesztője és gyártója, az Elaphe; valamint a kardiológiai orvosi eszközöket fejlesztő HeartBit.
„A startupok és egyéb vállalkozások értékként tekintenek az IBM felhőalapú informatikai megoldásokkal kapcsolatos nyitott hozzáállására, amely erős iparági szakértelmünkkel párosulva képes biztosítani a szükséges szolgáltatásokat, valamint azt a rugalmasságot, ami a növekedéshez és az átalakuláshoz szükséges“– mondta Michael Paier, az IBM Délkelet-európai régiós ügyvezető igazgatója. „Az egyes szervezetek azáltal, hogy az IBM Cloud-ot választják, sokkal többet képesek elérni a működési költségek puszta lefaragásánál. Az olyan izgalmas felhőalapú technológiák használatával, mint az AI, a blockchain, és az Internet of Things (IoT), a cégek olyan új üzleti modelleket tudnak kidolgozni és új szolgáltatásokat kifejleszteni, amelyek megkülönböztetik őket versenytársaiktól.“
A bejelentés az IBM azon programjába illeszkedik, amely segíti a startupok és globális brandek - mint amilyen a Bausch + Lomb, a Whirlpool és a Kyocera - munkafolyamatainak az IBM Cloud által biztosított rendszerekbe történő áthelyezését és már meglévő infrastruktúrájának modernizációját. Az IBM nemrégiben bejelentette, hogy világszerte immár több száz szervezet – beleértve az új-zélandi rendőrséget, a kínai Fuyao Csoportot, a japán Aflac biztosítót, a török Kredi Kayıt Bürosu hitelintézetet, valamint a brazil Nemzeti Információs Szolgálatot - az IBM Cloud Private szolgáltatását választották a meglévő IT rendszereik modernizálására, valamint új, innovatív alkalmazások gyorsabb kifejlesztésére a piac igényei szerint.
A Délkelet-európai régióban többek között a következő startupok választották az IBM Cloud-ot:
Blinking, Szerbia
A Blinking egy blockchain alapú digitális azonosítási megoldás szolgáltató, amely az IBM Cloud Hyperledger Fabric nevű szolgáltatását használva lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy saját adatai felett rendelkezzen. A felhasználók létrehozhatják saját digitális azonosítójukat a Blinking ID szolgáltatással, majd különböző technológiák segítségével (pl.: jelszavas védelem, arcfelismerés, ujjlenyomat olvasó) hitelesíthetik és védhetik azokat és dönthetnek róla, hogy milyen szolgáltatónak engednek hozzáférést. A szolgáltatás segítségével a felhasználók minden egyes saját adatukra vonatkozó igénylést ellenőrizhetnek, jóváhagyhatnak vagy éppen megtagadhatnak. Az IBM Cloud Private szolgáltatás használatával a Blinking „Know Your Customer” (KYC) szolgáltatását 5 szerbiai bankban tesztelik pilot jelleggel.
Careesma.co, Horvátország
A Careesma a Zágrábi Gazdálkodási és Menedzsment Egyetem számára fejlesztette ki a Smarty nevű virtuális asszisztens szolgáltatást, amely megkönnyíti az ügyintézést a diákok számára. A rendszer a hét minden napján, a nap 24 órájában képes azonnal válaszolni a diákok kérdéseire, tartózkodási helyüktől függetlenül. A Smarty az IBM Cloud IBM Watson Assistant nevű szolgáltatását használja, amely a gépi tanulás (machine learning) technológiát alkalmazva segít az olyan emberi nyelvet és kommunikációt megértő IT szolgáltatások fejlesztésében, amelyek képesek az emberi párbeszédet szimulálni és automatikusan értelmes, releváns válaszokat generálni gép és ember között.
HeartBit, Magyarország
A HeartBit az IBM-mel társulva fejlesztette úttörő, hordozató EKG készülékének háttérrendszerét. A rendszer fogadja a HeartBit készülék által küldött adatokat, ezt követően egy mobil alkalmazáson keresztül továbbítja az IBM Cloudba, ahol azok tárolásra, majd feldolgozásra kerülnek a legújabb AI technológiák segítségével. A Heartbit applikáció által adott információk birtokában a felhasználók optimálisan tudják megtervezni edzéseik időtartamát, hogy biztonságosan, az egészséget nem károsító fokozatossággal lendülhessenek formába. A cég magas szintű biztonsági és adatbiztonsági irányelvei miatt választotta az IBM Cloud szolgáltatásait.
Indivizo, Magyarország
Az Indivizo adatalapú munkaerő-toborzási megoldásokat kínál, annak érdekében, hogy segítse a HR döntéshozókat a legmegfelelőbb kollégák kiválasztásában. A cég az IBM Cloud Watson AI technológiáját beépítve elemzi a jelentkezők videóinterjúit. A fejlett videóanalízist használva az Indivizo képes különböző személyiségprofilokat létrehozni, amelyek fontos információkkal szolgálnak a HR döntéshozók számára a jelentkező adott pozícióra való alkalmasságára vonatkozóan.
Elaphe Propulsion Technologies, Szlovénia
Az Elaphe azért választotta az IBM Cloud Internet of Things (IoT) technológiáját, hogy az segítsen biztonságosabbá tenni a önvezető elektromos- és hibrid autók következő generációját. Az IBM Cloudnak köszönhetően az Elaphe képes a vezetési viszonyokkal és a gépjármű teljesítményével kapcsolatos adatok valós idejű kielemzésére, hogy értékes információkkal szolgáljon az elektromos kerékmaghajtási rendszert használó autók fejlesztésében és működésében.
Az IBM Cloud-ról
Évi 19 milliárd dolláros bevételével az IBM globális piacvezetőnek számít vállalati felhőszolgáltatásaival, amelyeket az üzleti elvárások és a társadalom változó szükségleteinek kielégítésére tervezett. A termelékenység fokozását és a költségcsökkentési lehetőségek kiaknázását célzó IBM Cloud a mesterséges intelligencia és az egyre növekvő adatigények által támasztott követelményeknek megfelelően tervezett szolgáltatás, amelyek képes valódi előnyt adni a megoldást alkalmazó vállalkozásoknak. Az IBM privát, nyilvános és hibrid szolgáltatási kínálata biztosítja a globális igényeket kiszolgálni képes megoldásokat, amelyek a különböző iparágakban is képesek támogatni az innovációs törekvéseket.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- A Fujitsu PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack megoldása megkönnyíti a felhő bevezetését
- Magyar startup sikerek Koppenhágában
- Még lehet jelentkezni az MKB Fintechlab 2019-es, harmadik inkubációs programjába
- Több mint 110 vállalkozás jelentkezett a METU startup programjára
- Indulnak az új Jeremie-alapok: 80 milliárd forint friss forrás érhető el innovációra
- Megduplázta kapacitását a Start it @K&H inkubátor
- Az IBM legjobb szakemberei segítenek 4 magyar szervezetet
- Londonban és Berlinben mutatkoztak be magyar startupok és befektetők
- Microsoft kutatás: a felhő áttörte az IT határait a hazai vállalatoknál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.