Amerikai óriáscégnek szállít rendszámfelismerőt az OTT-One Nyrt.
Az Egyesült Államok parkolási piacának közel negyedét lefedő T2 Systems, Inc. technológiai szolgáltatóval, továbbá a parkolóházak call centereinek automatizálásában élenjáró Umojo-val is megállapodást kötött amerikai értékesítési partnerén keresztül az OTT-One Nyrt..
Az együttműködések keretében mindkét vállalat megkezdi az Asura objektumfelismerő szoftverének – amelynek kizárólagos globális viszonteladója a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat – integrálását saját rendszereikbe.
A National Parking Association, az Egyesült Államok több mint 2500 tagot számláló parkolási szövetségének éves expóján folytatott tárgyalások eredményeképp a T2 Systems és az Umojo parkolási technológiai szolgáltatók is együttműködésre léptek az OTT-One Nyrt.-vel.
A T2 Systems az USA piacvezető parkolási technológia szolgáltatója, amely az USA parkolási piacának mintegy 25 százalékát uralja. Az általa működtetett „UNIFI Parking Management Platform” komplex parkolási tranzakció kezelő megoldásokat nyújt önkormányzatok, egyetemek, kórházak, repterek, szállodák, továbbá más közintézmények és vállalatok részére. Az OTT-ONE Nyrt.-vel kötött beszállítói megállapodással a T2 Systems 2019-től kezdődően integrálja ügyfelei részére nyújtott szolgáltatáscsomagjába az Asura AI-alapú rendszámfelismerő megoldását. A technológiai integrációs folyamat már kezdetét is vette. A részvénytársaság a T2 Systems-zel megkötött beszállítói megállapodás eredményeként az Asura megoldásainak értékesítéséből 2019-től kezdődően jelentős árbevételre számít.
Az Umojo piacvezetők közé tartozó felhőalapú, többek között kamerákat, riasztásokat és adatelemzést integráló platformja testre szabható parkolási megoldásokkal áll ügyfelei rendelkezésére, amely egyetlen garázstól kezdve akár egész önkormányzatokat és parkolási portfoliókat képes kiszolgálni. A megállapodás alapján az Umojo az Asura által fejlesztett, teljesen automatizált parkolási menedzsment megoldásokat vásárol az OTT-ONE Nyrt.-n keresztül 2019-től kezdődően az USA teljes területére, 2019-ben legalább 500.000 amerikai dollár értékben.
Az Asura Technologies objektumfelismerő, videóelemző rendszerére október 18-án szerzett kizárólagos, az egész világra kiterjedő értéknövelt viszonteladói jogot az OTT-One Nyrt., továbbá titkosítási algoritmusokat is fejlesztett abba. Így a technológia minden értékesítése – akár közvetlenül, akár az OTT-One helyi partnerein keresztül történik – növeli a társaság eredménytermelő képességét. A mesterséges intelligencián alapuló szoftverrel típustól függetlenül bármilyen kamera képes lehet rendszámok, járműtípusok, fegyverek, szimbólumok, mozgásminták felismerésére, és jól kiegészítheti például a BÉT-en jegyzett cég vénaszkenneres megoldásait. Az Asura Technologies magyar fejlesztőcsapatának „plug and play”, vagyis rendkívül könnyen installálható technológiáját az Intertraffic Amsterdam innovációs díjára is jelölték az év elején.
„Társaságunk a leginnovatívabb technológiák területein, a meglévő tevékenységeinkkel való szinergiákat kihasználva keres hosszú távon is jövedelmező üzleti lehetőségeket. Az Umojo-val kötött szerződés jelentősen hozzájárul már a jövő évi árbevételünkhöz is, az amerikai parkolási piac egynegyedét lefedő T2 Systems-zel való együttműködésben természetesen még ennél is nagyobb az üzleti potenciál” – mondta a bejelentés kapcsán Májer Bálint, az OTT-One vezérigazgatója és igazgatóságának elnöke. „A megállapodások egyben az Egyesült Államok parkolópiacára jelent belépést a számunkra, amelyben komoly növekedési lehetőséget látunk, hiszen a rendszámfelismerő rendszerek lefedettsége az országban jelenleg csupán 15-20 százalékos” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.