Elkezdődött az év legnagyobb logisztikai eseménye

forrás: Prím Online, 2018. november 14. 12:27

A Logisztika 4.0 kihívásaira és az összekapcsolt ellátási láncokban rejlő lehetőségekre fókuszál a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) éves kongresszusa, amelyet immár 26. alkalommal rendez meg a szakmai szervezet november 14. és 16. között Siófokon. Idén is több mint 600 szakember vesz részt a három napos rendezvényen, ahol 100 szakavatott előadóval lehet megvitatni a legaktuálisabb témákat és mintegy 25 kiállító standját, logisztikai újdonságait tekinthetik meg. 

Izgalmas szekciók - Itt az idő, hogy az összekapcsolt ellátási láncokra összpontosítsunk a Logisztika 4.0 fényében!

Folytatva az elmúlt évek hagyományait, a legfontosabb kérdésekre összpontosít a kongresszus, hiszen naprakész tudás nélkül ebben a felgyorsult világban könnyen le lehet maradni. Éppen ezért idén ismét az egyik legösszetettebb témakör, az Ipar 4.0 logisztikára gyakorolt hatásai kerülnek előtérbe, s mindezt az ellátási láncok összekapcsolási lehetőségeire összpontosítva teszik.

 

Rendhagyó, gyakorlatorientált és esettanulmányokat bemutató előadások révén pillanthatunk be a Logisztika 4.0 érdekes világába. Takács Attila, az Iparfejlesztési Közalapítvány szakmai vezetője izgalmas előadásában a legmodernebb VR technológián keresztül hozza testközelbe a résztvevők számára az Ipar 4.0 mintagyár kiemelt projekt AR (Augmented Reality), AGV (Automated Guided Vehicle), és belső helymeghatározás megoldásait. Mihály László, a MOL Nyrt. polimer ütemezés csoportvezetője és Bátki Tibor, a Transporeon key account managere pedig arról beszél, hogy milyen informatikai fejlesztéseket hajtottak végre a Logisztika 4.0 fényében, amellyel hatékonyabbá, gyorsabbá, biztonságosabbá és átláthatóbbá tették a MOL Petrolkémia Zrt. fuvarszervezését.

 

Miről is lesz szó ebben a három napban? Egy kis ízelítő a tematikából

A nyitó plenáris ülésen Vakhal Péter, a KOPINT-TÁRKI Konjunktúrakutató Intézet tudományos munkatársa arról tart előadást, hogy hol helyezkedik el Magyarország a regionális beszállítói láncban, és hogy milyen feltételei vannak a feljebb lépési lehetőségeknek. 

 

Az Ipar 4.0 mítoszairól és a valóságról tart előadást Tunkel Richárd, a Reach Solutions Kft. alapító és technológiai igazgatója, aki többek között azt feszegeti, hogy a logisztika területén „örökölt gépsorok” beilleszthetőek-e a digitális technológiákba, valamint, hogy hogyan fogható fel a „data artist”, mint a digitalizációval kapcsolatban felmerülő új szerepkör. 

 

Bányai Kornél, a Rockwool Hungary Kft. ügyvezetője pedig a Selyemút történetéről, vagyis a nemzetközi kereskedelmi útvonalak kialakulásáról és fejlődésének jellemzőiről ad részletes történelmi áttekintést.

 

A fogyasztóvezérelt ellátási láncok szekcióban esettanulmányokon keresztül láthatunk bele a folyamatfejlesztés rejtelmeibe. Képes Károly, a LEGO Manufacturing Kft. kiszállítási és vámügyi vezetője a kiszállítást és raktározást mutatja be yard management szoftver támogatásával. 

 

A modern ellátási rendszerek szekcióban az Ipar 4.0 informatikával szemben támasztott követelményei és ezek logisztikai felhasználásai kerülnek fókuszba. Varga Tamás, a Régens Kft. CTO-ja és Horváth Péter, a Gondrand Kft. ügyvezető igazgatója révén például arról informálódhatunk, hogy az informatika fejlődése hogyan hat az ellátási láncokra, és milyen új megvalósítási formákat helyez előtérbe.

 

 

Szóba kerülnek egyedi, máshol nem hallott témák is

Gergely Linda, az Airmax Cargo Budapest Zrt. légi osztályvezetőjének és Dr. Kovács Beáta, a KSB'98 Tanácsadó Kft. ügyvezetőjének érdekfeszítő előadásából megismerhetjük az élőállat logisztika általános szabályait és specialitásait. Az előadók mindezt megtörtént esetekkel fűszerezik. Haiman Ferenc, a Quick Service Logistics Hungaria Bt. ügyvezetője a gyorséttermek gyors logisztikájába vezeti be a résztvevőket, akik többek között arról hallhatnak, hogy a franchise rendszerben működő gyorséttermi és kávézó láncok tevékenységét milyen teljesítmény-mutatók alapján és hogyan lehet folyamatosan mérni.

 

Emellett szó lesz a blockchain technológia alkalmazási lehetőségeiről, az előrejelzések pontosságának javításáról, valamint az áruátvételi folyamatok optimalizálásáról is. Beszerzési vezetők vitatják meg a beszerzési szolgáltató központok új trendjeit, az alkalmazottaktól a Big Data korában elvárt képességeket és természetesen górcső alá veszik az IT és technológia beszerzések egyedi jellemzőit.

 

A harmadik napon minden figyelem az emberre, az előző napokon megvizsgált folyamatok és trendek legfőbb szereplőjére összpontosul. Megnézzük a munkaerőpiacon zajló trendeket, a produktivitás mérés új eszközeit és ötleteket kaphatunk arra, hogy tartsuk meg és motiváljuk a munkatársakat.

 

Itt nemcsak tanulni, hanem szórakozni is lehet 

Például a Mediastorm szimulációs játékkal, amelynek során a résztvevők egy képzeletbeli, CNN-szerű newsroomba kerülnek. A két órás intenzív gyakorlat betekintést nyújt abba, hogy a média, a gazdaság és a politika hogyan hatnak egymásra, valamint hogy az információs zajban hogyan lehet tájékozódni és tájékoztatni. 

 

A bankett is kiváló szórakozást biztosít, emellett alkalmat ad a kötetlen ismerkedésre. Az MLBKT a három nap alatt további networking lehetőségekkel is készül.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01