Látványos növekedés az önvezető és autonóm mobil robotok értékesítése terén
A Mobile Industrial Robots (MiR), az autonóm mobil robotokat (AMR) gyártó vállalattól kapott információk alapján; a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IRF) 2018-as World Robotics Reportja szerint jelentős növekedésnek (162%) lehettünk tanúi a logisztikában használt robotok eladási számait tekintően.
2017-ben 69 ezer logisztikai rendszert telepítettek, ami az adott időszakban szakmai területeken alkalmazott robotok 63%-át teszi ki. Az IFR 2018-ra még ennél is nagyobb növekedést jósol: az előrejelzések szerint 2018-ban a logisztikai rendszerek száma 66%-al fog emelkedni, ami összesen 115 ezer eladott egységet jelenthet. 2019 és 2021 között az összetett éves növekedési ráta (CAGR) 18% körül várható, ami azzal jár, hogy az ebben az időszakban értékesített logisztikai rendszerek száma el fogja érni a 485 ezer egységet.
Thomas Visti, az együttműködő autonóm mobil robotok területén meghatározó Mobile Industrial Robots (MiR) vezérigazgatója az IFR jelentés vezércikkében kihangsúlyozza, hogy az utóbbi években a vállalatok elkezdték felismerni a belső logisztika automatizálásában rejlő hatalmas potenciált.
„Az automatizáció első célpontjai a gyártási folyamatok voltak, viszont sok esetben még a magas szinten automatizált üzemekben is az anyagmozgatást manuálisan végezték, rosszul kihasználva a munkatársak idejét – értékes órák teltek el kocsik tologatásával.. A mai modern gyárterületek forgalmas és dinamikus terek: emberek, gépek, raklapok és egyéb akadályok bukkannak elő olyan helyeken, amik azelőtt szabad utak voltak. A mobil robotok különösen jól beleillenek az ilyen környezetbe. Együttműködő, önálló tájékozódásuknak köszönhetően az anyagmozgatás rugalmassá és könnyedén igazíthatóvá válik, extra költségek vagy a meglévő folyamatok megszakítása nélkül. És mindezek mellett biztonságosan dolgoznak az emberi alkalmazottak mellett is.” – nyilatkozza Thomas Visti.
Közép- és Kelet-Európa
A Mobile Industrial Robots növekvő érdeklődést tapasztal a belső szállítási folyamatok automatizálása terén a közép-kelet-európai régióban is.
„Egyre több vállalat veszi észre, hogy szükség van a belső logisztikai folyamatok optimalizálására, és ezt az igényt a jelenlegi munkaerő-piaci helyzet is alátámasztja. Meg vagyunk győződve arról, hogy az autonóm mobil robotok, melyek közvetlenül képesek emberekkel együttműködni, jelentős mértékben fognak hozzájárulni a logisztikai rendszerek piacának növekedéséhez, ahogyan azt az IFR is jósolja az elkövetkező évekre nézve.” – mondta Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots közép-kelet-európai régiójának értékesítési vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködő robot-kiegészítőket mutatott be az OnRobot
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Mindent a kobotokról és kiegészítőikről – most akár testközelből!
- Ahol a napi robot öröm…
- Golden Robot díjat adott át a Universal Robots
- Gyárlátogatás Oxfordban a BMW Mini üzemben
- MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél
- Mobil robotok a gyógyszeriparban
- A tömeggyártástól a tömeges személyre szabásig
- Az ABB és a Kawasaki megalkották a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.