Tízezrek ismerhették meg, hogy mi a pálya!
Nagy sikerrel zárult az idei Mi a pálya? műszaki pályaválasztó fesztivál, a Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) szervezésében. Az idei évben több, mint 10.000 diák érkezett az eseményre, az ország majd 700 oktatási intézményéből.
November 28-án Debrecenben ért utolsó állomásához a Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) szervezésében megvalósuló, Magyarország hat nagyvárosába ellátogató Mi a pálya? műszaki pályaválasztó fesztivál. Célja, hogy az ipari szereplők és az oktatási intézmények bevonásával látványos, vonzó, interaktív, élmény alapú bemutatók segítségével felkeltse az érdeklődést a pályaválasztás előtt álló diákokban a műszaki és informatikai pálya iránt, annak érdekében, hogy tudatosan válasszák ezt a pályát.
Az idei évben 487 általános iskolából és 181 középiskolából érkezett több, mint 10.000 csillogó szemű, érdeklődő diák és tanár. “Az eddigi visszajelzések egyértelműen arra utalnak, hogy sokan itt kapnak kedvet ahhoz, hogy ezt a pályát válasszák és mivel célunk, hogy ezzel az eseménnyel is a piac munkaerő-kereslet igényeire reagáljunk, a lelkesedésünk töretlen, így már most tervezzük a jövő évi, már ötödik alkalommal megrendezendő fesztivált.” - mondja Günthner Attila, a Magyar Elektrotechnikai Egyesület irodavezetője.
A MEE hosszú évek óta elkötelezett a pályaorientáció, a szakember-utánpótlás és a tehetséggondozás támogatásában. Ugyancsak a sikeres karrierépítést hivatott támogatni az Egyesület és a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal közös szervezésében, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával megvalósuló Működj! pályázat.
A tehetségkutató program célja, hogy a középiskolások bemutathassák az elektrotechnika, az elektronika és az informatika területén megvalósított innovatív ötleteiket, továbbá, hogy az említett szakterületek meghatározó cégeinek figyelmét az önálló, kreatív és gyakorlati gondolkodású fiatalokra irányítsa. A működőképes alkotásokat 2019. március 8-án egy szakmai nap keretében mutathatják be a diákok az érdeklődő cégek képviselőinek, a szervezők így teremtenek lehetőséget a személyes kapcsolatteremtésre. A pályázat részletei itt találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- Ismét lehet pályázni az ABB női műszaki egyetemi hallgatók részére kiírt mentorprogramjára
- Szakmai támogatási program a magyar tudás itthon tartásáért
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- Januárban indul az ABB női mentor-, és egy új gyakornoki programja a jövő mérnökeinek képzéséhez
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- Ismét lehet pályázni az ABB női műszaki egyetemi hallgatók részére kiírt mentorprogramjára
- Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet
- Kiválasztották az ABB egyetemi ösztöndíj pályázatainak győzteseit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.