A VISZ pályázatán egy 160 éves gimnázium bizonyult a leginnovatívabbnak
Immár harmadik alkalommal ítélte oda a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) a magyarországi középfokú oktatási intézményeknek meghirdetett Az év középiskolai digitalizációs tanári csapata díjat.
A pályázaton minden olyan magyarországi, érvényes működési engedéllyel rendelkező középfokú oktatási intézmény indulhatott, ahol a képzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg.
Az egymillió forint alapítványi támogatással járó díj nyertesét a VISZ által felkért zsűri két körben bírálta el. A pályázó iskoláknak írásos pályaműben kellett bemutatniuk, az elmúlt egy-két tanév folyamán az oktatás digitalizációja terén elért eredményeiket, majd második körben az esélyes csapatoknak a zsűri előtt is kellett prezentálniuk a tevékenységüket.
Az elbírálás során a zsűri figyelembe vette, hogy az intézmény hogyan érvényesíti az új digitalizációs szemléletet, a korszerű módszereket és megközelítéseket a tantárgyak oktatásában és a számonkérésében. Ki kellett térni arra is, hogy milyen új módszerek vezettek be, milyen tanítási és számonkérési segédanyagokat dolgoztak ki a tanárközösségek, valamint arra is, hogy ezekhez milyen digitális oktatási eszközöket alkalmaztak. Fontos szempont volt a pályázatok értékelésénél az is, hogy hogyan működik az iskolai élet digitális közösségi tere, illetve annak használatába mennyire kapcsolódik be interaktívan az iskolai közösség.
A szempontokat legalább három tantárgynál kellett érvényesíteni: gimnáziumoknál legalább egy reál és humán és egy reál tárgyban, szakgimnáziumok és szakközépiskoláknál pedig legalább egy szakmai és egy humán tárgyban.
A VISZ elnöke, Takács Tibor vezette zsűriben Agárdi Györgyi (Allianz Hungária), Csillag Dávid (Szerencsejáték Zrt.), Csongrádi Tamás (Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakgimnázium), Dervenkár István (Bitport), Gazdag Ferenc (Nemzeti Közmű), Havass Miklós (Nemzeti Tehetségsegítő Tanács), Kerékfy Pál (a VISZ oktatási munkacsoport vezetője), valamint Mester Sándor (Project 029) vett részt.
Egy 160 éves intézmény nyerte a fődíjat
Az idei év pályázati és a prezentációk alapján a zsűri a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium pályázatát ítélte a legjobbnak. Budapest első, 1858-ban alapított állami gimnáziuma második alkalommal pályázott, és már tavaly is jól szerepelt, akkor a zsűri különdíját nyerte el.
Az iskola kiterjed digitalizációs tevékenységét jól jellemzi, hogy a tavalyi évhez képest egy szinte teljesen új csapat készített pályázatot. Idén Bere Anikó (fizika, kémia), Csernovszky Zoltán (fizika, matematika), dr. Mezei Mónika (történelem, latin nyelv), Kerek Roland (magyar, angol nyelv), Mészáros Mónika (történelem, olasz nyelv), valamint Nemecskó István igazgatóhelyettes (matematika) mutatta be, hogyan alakítják az oktatást a modern igényekhez.
Mint az a zsűrit vezető Takács Tibor VISZ-elnök értékeléséből kiderült, a bírálók elsősorban a digitalizáció kiterjedt és tantárgyakon átívelő alkalmazását értékelték a pályázatban. Az iskola tanárai szinte egyöntetűen nagy erőfeszítéseket tesznek azért, hogy a meglévő digitális eszközök (pl. tantermi wifi, érintőképernyős kijelzők, ún. okosterem, széles szoftverportfólió, melyek használatához központi alkalmazásszolgáltatást is felépítettek stb.) nyújtotta lehetőségeket maximálisan kihasználják. Ezt belső képzések segítségével is megosztják egymással, illetve próbálják integrálni azokat a jó gyakorlatokat, melyeket más iskolákban alkalmaznak. Ezeknek a jó gyakorlatoknak a megismertetésére rendszeresen hívnak más iskolákból előadókat.
A zsűri három iskolát részesített tárgyjutalomban. A 3. kerületi Kerék Általános Iskola és Gimnázium, valamint a Leövey Klára Görögkatolikus Gimnázium, Közgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskola 15-15 laptopot nyert. A gépeket a Szerencsejáték Zrt. ajánlotta fel.
Tanulmányi kirándulást nyert a miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon, amely idén ősszel a tehetséggondozó, 7. évfolyamos osztályát már olyan digitális osztályként indította, ahol szinte minden oktatási tevékenység digitális eszközökkel folyik. A Szigethalmi Polgármesteri Hivatal felajánlása révén a gimnázium egy osztálya két napot tölthet el a Szigethalmi Családi Vadasparkba és az Emese Parkba.
Mint azt Takács Tibor a díj átadásakor mondta, a Vezető Informatikusok Szövetsége a pályázattal arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy milyen a szerepe a tanári közösségeknek abban, hogy a digitális transzformáció, az informatika mindent átszövő pozitív hatása az oktatásban is érvényesülhessen.
Idén is volt kreatív pályázat a legkisebbeknek
A középiskolai pályázattal párhuzamosan az általános iskolásoknak is hirdetett pályázatot a Szövetség a Smile palacsinta támogatásával, mellyel elsősorban a digitális eszközök kreatív használatát szerette volna népszerűsíteni a kisiskolások körében. A pályázó általános iskolásoknak smile palacsintát kellett tervezniük, de készíthettek videoanimációt vagy bármilyen egyéb munkát is a Kodu vagy a Scratch programmal.
A fődíjat – kétnapos tanulmányi kirándulást szállással a szigethalmi Fehér Gém üdülőben – Debreceni Benedek Elek Általános Iskola 2. a osztályos diákjai kapták. Emellett Emellett egyéni elismerést és tárgynyereményt kapott Bartucz Anna, Bereczki Hanna, és Veszelovszki Bori.
Kapcsolódó cikkek
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Tízezrek ismerhették meg, hogy mi a pálya!
- A British Telecommunications országos pályázatot hirdet alsó tagozatos osztályoknak
- 27. Magyar Innovációs Nagydíj
- November 22-ig még lehet pályázni Vodafone Főállású Angyalnak
- Youtuber, egyetemi docens és gimnazista a Future Makers programozóverseny zsűrijében
- Indulnak az új Jeremie-alapok: 80 milliárd forint friss forrás érhető el innovációra
- Meglepetéssel indul a jubileumi Főállású Angyal pályázat
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- Folytatódhat a nevezés – hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.