A Hankook támogatásából robotokat és 3D nyomtatót vettek a jövő mérnökeinek
Az abroncsgyártó vállalat 2018-ban második alkalommal hirdette meg Hankook Oktatási Pályázati Programját (HOPP), amire olyan Fejér, Tolna és Bács-Kiskun megyei középiskolák jelentkezhettek, amelyek kiemelt hangsúlyt fektetnek a gazdasági, technológiai vagy társadalmi innovációs törekvések saját tevékenységükbe való átültetésére. Az egyenként 2-2 millió forinttal támogatott, öt darab oktatási intézmény között találjuk a Dunaújvárosi SZC Rudas Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiumát is, ahol a támogatást az informatikai ágazat fejlesztésére fordították.
A Hankook Tire Magyarország Kft. idén is olyan ötleteket és beszerzési terveket támogatott, amelyekkel a pályázó intézmények elméleti vagy gyakorlati oktatásának folyamatai fejleszthetők. A Dunaújvárosi SZC Rudas Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma a Hankook által biztosított 2 millió forintos összegből nemrég 21 darab programozható Arduino robottal és egy kétfejes Ultimaker 3D nyomtatóval bővítette informatikai ágazatát. Az eszközöknek köszönhetően a diákok tájékozottabbak lehetnek a globális és hazai innovációs trendekkel kapcsolatban, egyben gyakorlati úton is fejleszthetik szakmai készségeiket.
„Informatikai ágazatunk tanulóinak nagyon fontos, hogy kézzel foghatóan ismerkedhessenek meg a 21. századnak megfelelő eszközökkel és technológiákkal. A 3D nyomtató – amit már három éve szeretnénk beszerezni – és az Arduino robotok újabb szárnyakat adhatnak nekik a számítógépes tervezés és akár a robottechnológia irányába. Mivel az efféle eszközök beszerzését az anyagi hátterünk nem tenné lehetővé, a Hankook támogatása rendkívül értékes számunkra és a jövő generációi számára egyaránt” – mondta Szemenyei István, a Dunaújvárosi SZC Rudas Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma igazgatója.
A tanulók STEM (természettudomány, technológia, mérnöki ismeretek és matematika) területeken megszerzett elméleti ismeretei a robotok és a 3D nyomtató használatával ettől kezdve komplex, gyakorlati ismeretekké alakulhatnak át. A fő irányvonal egy problémaközpontú, aktív tanulást elősegítő, kreativitást, kézügyességet és logikai gondolkodást igénylő munkafolyamat kialakítása, amivel a tanulók komplex feladatok megoldását próbálhatják ki egyénileg és csapatmunka során.
„Az Ipar 4.0 korában és a hagyományos munkahelyeket bizonyosan átformáló robotizálás küszöbén a Hankookhoz hasonló modern vállalatok kötelessége, hogy hozzájáruljanak a jövő munkavállalóinak korszerű képzéséhez. A Hankook Értékteremtő Program keretein belül megszervezett HOPP is épp erről szól. Csak így gondoskodhatunk arról, hogy a bennünket követő generációk naprakész tudással és piacképes gyakorlati ismeretekkel lépjenek ki az iskola kapuján. Belső képzéseinkkel házon belül is folyamatosan biztosítjuk munkatársaink számára a szakmai fejlődési lehetőséget” – emelte ki Hwang Seong-Hak, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Az Arduino robotokat a dunaújvárosi szakgimnáziumban idén egy 15-20 fős szakköri csoport használja, a második évtől kezdve pedig már az egész kilencedik évfolyamos informatika ágazatos osztálya, ami összesen 50-60 főt jelent. A diákok a foglalkozásokon olyan, szimulációkat megvalósító robotokat terveznek, amiket maguk programoznak és kiviteleznek. Előfordulhat, hogy a projektek elkészítéséhez speciális alkatrészre, például megfelelő nagyságú és felosztású fogaskerékre van szükségük – ebben segít a 3D nyomtató, amivel a tervezői képesség is fejleszthető. A 3D nyomtató évente csaknem 120 diáknak jelent majd ebben segítséget.
Kapcsolódó cikkek
- Tízezrek ismerhették meg, hogy mi a pálya!
- Ahol a napi robot öröm…
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- Ismét lehet pályázni az ABB női műszaki egyetemi hallgatók részére kiírt mentorprogramjára
- Piaci körkép: átlagosan 4 hónap alatt és 1 millióért bárki szoftverfejlesztő lehet, akár állásgaranciával is
- Cipőfűző bekötése helyett kódolás?
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- Új specializáció az ELTE Informatikai Karán
- Nem gyerekként kezdik a programozást a profi fejlesztők
- Felsőkategóriás életkilátások diploma nélkül
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.