Az első DPO – GDPR szolgáltató Klub tanulságai
Több mint 20 szakmai szervezet képviselői: informatikusok, jogászok, folyamatszervező szakemberek gyűltek össze az első klubnap alkalmával.
A helyszínen több fontos megállapítás is megszületett, a korábban a facebookon szerveződő klubot rendszeres személyes találkozóval egészítik ki a szakemberek. Közös platformot kívánnak kialakítani a GDPR szolgáltatási piac önkontrolálásának kialakítására. A találkozókon folyamatos továbbképzést nyújtanának az adatvédelmi tisztviselők számára.
A klubon belül két platformot hoznak létre, egyet a DPO-k, egyet pedig a Szolgáltók számára. Továbbra is cél a GDPR szolgáltatást igénybe vevő alkalmazó DPO-k és a szolgáltatók közötti kommunikáció.
A klubnapon felmerült témák:
- Pontszerzés alapú akkreditációs és nyilvántartási rendszer kialakítása a már adatvédelmi tisztviselők továbbképzésére
- Önszabályozó etikai kódex kialakítása a piaci anomáliák kezelésére
- Közös GDPR tudatosító tartalmak kiadása a GDPR-t alkalmazó szervezetek számára
A Gill & Murry továbbra is támogatja a fórum létrehozását és mint szponzor a biztosítja a szervezéshez szükséges technikai feltételeket az egyesület hivatalos létrejöttéig – mondta Sándor Zsolt András a Gill & Murry vezető tanácsadó partnere- mert hiszünk benne, hogy a GDPR alkalmazási folyamatban még sok tanulnivalója van a feleknek egymástól.
Kapcsolódó cikkek
- 2 milliárd euró megtakarítást hoz az uniós cégek számára a GDPR
- GDPR és adatvédelem: meglátni és eltörölni (vagy megvédeni)
- A tavaszi GDPR antológiát 15.000-en olvasták. Hogyan tovább?
- Az új technológiák, a munkaerőpiac és a munkajog...
- Nehezíti a HR-munkát a GDPR
- Csodafegyver az adatkezeléshez?
- Frissült Magyarország adatvédelmi szabályzata
- Fejlett fájlkezeléssel a zsarolóvírusok és a GDPR kihívásai ellen
- A multik kerülhetnek először célkeresztbe a GDPR miatt
- NAV Online Számla Adatközpont (NOSZA)
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.