A Fujitsu szerint a többfelhős működés összehangolása kulcsfontosságú a gyors digitális átalakuláshoz
A nagyvállalatok körében tovább erősödik a többfelhős működés iránti igény, ugyanakkor egyre többen felismerik, hogy a felhőműködés összehangolása kulcsfontosságú a valóban sikeres digitális átalakuláshoz. Ez a Fujitsu megbízásából 500 főnél nagyobb létszámú vállalatok IT-döntéshozói körében végzett vizsgálat legfontosabb megállapítása.
A Fujitsu „State of Orchestration 2018/19” című IT-döntéshozói felméréséből* kiderült, hogy a vállalatok jelenleg átlagosan kilenc különböző felhőszállítóval vannak kapcsolatban, egyharmaduknál pedig 10 és 20 közé esik a partnerek száma. Egyre inkább normává válik a „cloud only” és a „cloud first” stratégiák követése – jelenleg a szervezetek egyötöde (21%) határozza meg így felhőstratégiáját, szemben az egy évvel ezelőtti 12%-kal**. A „cloud-only” szervezeteknél jellemzően több felhő működik, a szállítók átlagos száma pedig 13.
A résztvevők a felhőszállítók további diverzifikálódására számítanak. Közel kétharmaduk (64%) szerint a többfelhős működés egyre meghatározóbb szerepet játszik majd felhőarchitektúráján belül a következő két évben.
A többfelhős működés terjedésével a válaszadók egyre inkább szeretnének úrrá lenni a komplexitáson. Háromnegyedük (76%) egyetért azzal az állítással, hogy a felhőalapú működés összehangolására feltétlenül szükség van a digitális átalakuláshoz – az előző évben 71% volt ez az arány**. A megkérdezett IT-döntéshozók túlnyomó része azonban úgy nyilatkozik, hogy a valóság messze elmarad ettől az igénytől: 82%-uk gondolja úgy, hogy javítani kellene szervezeténél az összehangolás hatékonyságát. Ezzel kapcsolatban a költségeket (55%) és a legmegfelelőbb partner kiválasztásának nehézségét (51%) említették a két legfőbb akadályként. A minta szinte egésze (91%) szeretné könnyebben mozgatni a feladatokat a felhők között.
A többfelhős működés terjedésével a láthatóság és az ellenőrzés válik a két fő prioritássá
A többfelhős működés összehangolásával kapcsolatos elvárások közül a láthatóságot és az ellenőrzést említették a legtöbben (62%). A második helyen a költségtakarékosság (49%), majd pedig az egységes felhasználói élmény nyújtásának igénye (46%) áll. A költségmegtakarítás megelőzte az irányítást (governance) az elvárt előnyök listáján – tavaly ezt még a harmadik helyen említették².
A vizsgálat hangsúlyozza, hogy napjaink vállalatai valóban stratégiai területnek tekintik a felhőműködést. A megkérdezettek 67%-a elmondása szerint nagymértékben függ a felhőtől az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások terén. Aggodalomra ad okot, hogy a válaszadók több mint fele (53%) nem rendelkezik házon belül megfelelő készségekkel a felhőkörnyezet eredményes felügyeletéhez.
Duncan Tait, a Fujitsu EMEIA-régióbeli vezetője így nyilatkozott: „Ha valaki azt gondolta volna, hogy a felhő sokszínűsége gyengülni fog, új felmérésünk eredményei alapján felülvizsgálhatja nézeteit. A Fujitsu State of Orchestration 2018/19 vizsgálatának fő üzenete, hogy a jövőben is velünk marad a többfelhős működés, sőt a felhőkörnyezetek komplexitása tovább erősödik. Ezt figyelembe véve nem meglepő, hogy a sokszínű felhőkörnyezetek működésének összehangolása bekerült az IT-döntéshozók prioritásai közé. Felismerték, hogy ez a sikeres digitális átalakulás megvalósításának egyetlen módja, amelyhez elsősorban a költségek kézben tartására és arra van szükség, hogy megfelelő technológiai partnert válasszanak a felhő bevezetéséhez, felügyeletéhez és üzemeltetéséhez.”
___________________
* A Direction Group 2018 júliusában 253 IT-döntéshoző bevonásával végezte el a „State of Orchestration 2018/192 vizsgálatot. A megkérdezett döntéshozók a felhővel és az IT-infrastruktúrával kapcsolatos döntésekért voltak felelősek a megcélzott iparágak 500 fősnél nagyobb létszámú vállalatainál (Ausztrália: 40, Finnország: 41, Németország: 42, Spanyolország: 40, Egyesült Királyság: 45, Egyesült Államok: 45)
** A Forrester Consulting tanulmánya: „Szolgáltatások összehangolása – hogyan fokozzuk a hibrid IT hatékonyságát?”, 2017. július: http://www.fujitsu.com/fts/about/resources/news/press-releases/2017/emeai-20171005-clear-service-orchestration-strategy-key-to.html
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu frissítette RunMyProcess platformját
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
- Felhőben újjászületett informatika
- A Fujitsu PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack megoldása megkönnyíti a felhő bevezetését
- Budapestre érkezik az AWSome Day!
- A Fujitsu megszünteti a jelszóhasználat kihívásait
- A Fujitsu 60 millió eurós szerződést írt alá a Lowellel
- A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- (Privát) felhőben az igazság
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.