Minősített szerverközpontot hoz létre az OTT-One
Saját, minősített szerverközpont kialakítását kezdte meg az OTT-One, amelynek kapacitása különböző innovatív szerverekből tevődik majd össze, több mint 800 darab kiszolgáló egység felhasználásával. A védett szerverközpont egyrészt támogatja majd a vállalatot a már meglévő ügyfeleinek kiszolgálásában, másrészről pedig megnyitja az utat olyan üzleti lehetőségek irányába, amelyek előfeltétele egy saját szerverközpont megléte. A mintegy 1,1 milliárd forint értékű, várhatóan 2019. második negyedévében lezáruló projektet az OTT-One teljes egészében saját forrásból finanszírozza.
Az OTT-One megkezdte a több mint 800 darab kiszolgáló és egyéb feladatokat ellátó szerver beszerzését, amelyeket egy kifejezetten erre a célra kialakított, védett és minősített szerverközpontban helyeznek majd el. A teljes szerverkapacitás többféle célt lesz képes egyszerre kiszolgálni.
A szerverközpont kialakítását különböző piaci tényezők tették szükségessé, többek között a vállalat streaming üzletágának folyamatos bővülése – a beruházásnak köszönhetően a már meglévő és a várható további ügyfelek kiszolgálása nem csak bérelt, hanem saját tulajdonban álló védett és minősített szerverekkel történhet majd.
Az egyik fő felhasználási területet az OTT-One előkészítés alatt álló online oktatási projektjei jelentik majd, ezekhez ugyanis nélkülözhetetlen a nagy kapacitású, zárt láncú videós kommunikációt biztosító, minősített biztonságú szerverkapacitáson működő videorendszer kiépítése.
A szerverek egyedülálló lehetőséget is teremtenek majd az OTT-One biztonságtechnikai üzletága számára, mivel azok a blockchain alapú biztonságtechnikai megoldások mögöttes kiszolgálóiként is funkcionálnak, a videós feladatok ellátása mellett.
„A szerverközpont terveink szerint az üzleti tevékenységünk számos területén nyújt majd komoly támogatást, illetve hozzásegíti a vállalatot az ügyfélkör bővítéséhez. A beruházás lezárulta után egy olyan magas védelmet nyújtó szerverkapacitás lesz a birtokunkban, amely révén kiaknázhatjuk azokat az üzleti lehetőségeket is, amelyek idáig nem voltak elérhetőek számunkra. Egyedülálló lehetőségünk nyílik magas biztonságot adó szolgáltatások üzemeltetésére, valamint olyan különleges kutatás-fejlesztési feladatokban való részvételre, amelyek a blockchain technológiák, kriptográfia és az okosszerződések területéhez kötődnek” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Májer Bálint, az OTT-One vezérigazgatója.
A szerverközpontot várhatóan 2019. második negyedévének végén adják majd át. A beruházás a várakozások szerint 2-3 éves időtávon fog megtérülni.
Kapcsolódó cikkek
- A Columbia Pictures technológiai kiszolgálója lett az OTT-One Nyrt.
- Amerikai óriáscégnek szállít rendszámfelismerőt az OTT-One Nyrt.
- A Fujitsu KKV-knak ajánlja története legnagyobb teljesítményű PRIMERGY szervereit
- Hosszú távú stratégiai megállapodást kötött az OTT-ONE Nyrt. és a TV2 Csoport
- A Cisco mesterséges intelligenciát és gépi tanulást támogató szervert mutatott be
- Informatikatörténelem: a ProLiant szerverek negyedszázada
- Megháromszorozta árbevételét az OTT-ONE Nyrt. az év első felében
- Virtuálisan a szerver is zöldebb, sőt olcsóbb is...
- Üzenetküldésre is használhatják a hotelek az LG új, interaktív tartalomkezelő rendszereit
- Készítsük fel az irodai szervereket a kánikulára!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.