Ki vigyáz a céges szerverekre az ünnepek alatt?

forrás: Prím Online, 2018. december 21. 11:15

Az irodai szerverek számos cégnél felügyelet nélkül maradnak az ünnepek idejére, ami nem várt kellemetlenséghez vezethet az év első napjaiban.

A legtöbb kis- és középvállalkozás bezárja kapuit az ünnepek alatt még akkor is, ha egyébként az év többi napján 24 órás üzemben zajlik a munka a cégnél. Az ilyen tervezett leállások gyakran okozzák azt is, hogy napokig senki nem jár az irodában, így semmilyen felügyeletet nem kap a céges informatikai rendszer sem. Ez pedig óhatatlanul magában rejti annak a veszélyét, hogy egy nem várt probléma, vagy leállás miatt az év első munkanapjai tűzoltással kezdődjenek,  amikor általában még a rendszergazdákat is nehezebb utolérni. 

 

Az ünnepek alatt felügyelet nélkül hagyott szerverekre számtalan veszély leselkedik. A nem várt hibák, esetleges áramkimaradások, egyéb külső behatásokból eredő leállások miatt időszakosan elérhetetlenné válhat a céges weboldal, nem működik a webshop, a külső telephelyeken lévő kliensek által használt adatbázisszerver, netán a levelezőrendszer.  De az is előfordulhat akár, hogy egy év eleji tender beadása válik nehézkessé. Mindez esetlegesen  pénzben kifejezett, jelentős összegű károkat is okozhat a vállalatnak. Ilyen veszély lehet az áramhálózat, vagy az internetkapcsolat időszakos kiesése, kimaradása, melyekre az átlagos hétköznapokon gyorsan tudnak reagálni az üzemeltetők, de az ünnepi időszakban ez nagyon nehéz feladat elé állíthatja a vállalkozásokat. Sok cég - amely egyáltalán megteheti -  ezért azt az utat választja, hogy az éves zárva tartás idején az irodai szervert is lekapcsolja, ez azonban rendkívül rizikós folyamat: amikor egy irodában elhelyezett szervert kikapcsolnak, majd később visszakapcsolnak, az addig jobbára folyamatos üzem alatt álló, érzékeny elektronikai komponensek komoly terhelést kapnak. Különösen igaz ez a merevlemezes adattárolókra, melyeket a hőtágulásból eredően ilyenkor valóságos sokkhatás ér, ami a következő bekapcsolásnál szélsőséges esetben akár adatvesztéshez is vezethet. 

 

“Számos olyan esetről hallunk, amikor egy vállalat szerverei, IT rendszere karácsony és az ünnepi időszak alatt omlott össze, komoly problémákat okozva a januári évkezdésre. A legtöbb vállalat nem számol ezzel a veszéllyel és amikor megtörténik a szerver krach, akkor jönnek rá a cégvezetők, hogy érdemesebb lett volna jobban bebiztosítani a szerver üzemeltetési hátterét” - mondja el Hajmási Gergely a DoclerNet Hoszting kereskedelmi vezetője. A szakember szerint a legtöbb veszélyforrás könnyedén elkerülhető, ha a szervert egy hosztingcég szerverparkjában helyezi el a cég, ami drámai mértékben csökkenti az ünnepek során kialakuló vészhelyzetek előfordulási valószínűségét, illetve hiba esetén gyakorlatilag azonnali beavatkozási lehetőséget kínál. 

 

5 érv, amiért érdemes lehet az “iroda”, helyett szerver központból üzemeltetni a céges informatikai hátteret

1. Ideális környezet, hosszabb üzemidő. Egy modern szerverteremben elhelyezett szerver eleve ideális környezeti változók (ideális hőmérséklet, állandó áramellátás, tűz védelem és fizikai őrzés stb.) mellett üzemel, ami az elektronikai és mechanikai hibákból eredő leállásokat, hosszabb kiesések esélyét minimálisra csökkenti.

2. Azonnali backup. Több hosztingcég kínál szerverbérleti szolgáltatást is egyben, némelyik a szolgáltatás keretében backup szervert is biztosít, így meghibásodás esetén gyakorlatilag azonnal, vagy minimális kieséssel újra üzembe állhat a rendszer.

3. 7/24-es azonnali szakemberi rendelkezésre állás. A hosztingcégeknél elhelyezett, illetve bérelt szerverek mellé felügyeleti szolgáltatás is kérhető, akár emelt szintű szervermonitorozással, így garantált, hogy a hiba nem kerüli el a képzett szakemberek figyelmét, akik azonnal, a nap 24 órájában, a hét minden napján, akár az ünnepi időszakban vagy éjszaka is képesek közbeavatkozni a helyszínen.

4. Költséghatékonyság. Ha egy cég szerver üzemeletetésre is szerződik egy hoszting partnerrel, az adott esetben költséghatékonyabb működést eredményezhet, hiszen akár a rendszergazda (bér)költségének egy jelentős része is megspórolható így.

5. Biztonság az ünnepek alatt vagy hétvégén is. A legtöbb szerverparkban az ünnepek alatt sem áll meg az élet: a szerverek felügyeletét végző, szakértő IT-csapat karácsonykor és szilveszterkor is vigyázza a szerverközpontban elhelyezett több ezer szerver működését, a redundáns alaprendszerek (klimatizáció, energiaellátás, hálózati kapcsolat) pedig magasa szintű rendelkezésre állással biztosítják az IT-infrastruktúra alapelemeinek működését.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01