„Mesterséges intelligencia egy még jobb életért”
Az LG Electronics (LG) elnöke és technológiai vezetője, Dr. I.P. Park a vállalat jövőről alkotott vízióját körvonalazta AI for an Even Better Life, azaz Mesterséges intelligencia egy még jobb életért című beszédében január 7-én, a las vegasi MGM Park Színházban, a 2019-es CES-en. A világ legnagyobb szórakoztató elektronikai szakkiállításának első napján a vezető arról beszélt, hogy a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) három pillérére — fejlődés, összekapcsolhatóság és nyíltság — építve hogyan jöhet létre egy olyan, megbízható AI-ökoszisztéma, amely képes a mindennapokban segíteni a felhasználók életét.
A felhasználóközpontú AI-technológia éllovasaként az LG továbbra is vezető szerepet vállal a mesterséges intelligencia hétköznapi előnyeinek kihangsúlyozásában. A nyitóbeszéd az LG AI-technológiáit valós, hétköznapi szituációkban mutatta be, hogy a több mint 3000 iparági szakértőből, véleményvezérből és újságíróból álló közönség jobban átlássa, hogyan dolgozik a vállalat a jövő átformálásán. Dr. Park az egész előadás alatt megosztotta színpadát az LG CLOi GuideBottal, mellyel ez lett a világ első olyan robotja, amely részt vett egy CES nyitóbeszéd megtartásában.
„Jobbá teszi az életünket a technológia?” — Dr. Park erről kérdezte közönségét beszéde elején. „Az elmúlt száz évben az olyan háztartási berendezések, mint a hűtőszekrény, a mosógép vagy a porszívó nagyjából 75 százalékkal csökkentették a házimunkával töltött időt, a fejlesztésekbe fektetett szellemi munka azonban ezzel párhuzamosan jelentősen megnövekedett.” Dr. Park szerint a válasz a mesterséges intelligenciában rejlik — de csak akkor, ha valódi intelligenciát adunk a gépeknek.
Az LG ThinQ nevű AI-márkájának 2017-es bemutatása óta az e jelzéssel ellátott termékek portfóliója gyorsan bővült: immár légkondicionálók, mosógépek, televíziók, okostelefonok és robotporszívók is megtalálhatók a kínálatban. Dr. Park a vállalat ThinQ termékekbe épített legújabb innovációit is bemutatta: a mesterséges intelligencia lehetőségeit kihasználva jöhetett létre a világ legfejlettebb háztartási gépekhez készült AI-processzora, a tanulásra képes mosógép és azok az “öngyógyító” gépek, amelyek képesek automatikusan, a működés megszakítása nélkül azonosítani és javítani a meghibásodásokat.
„Többről van szó, mint egyszerű fejlesztésekről” — folytatta Dr. Park. „Célunk, hogy az LG messze túlmutasson a szórakoztató elektronika vezető gyártójaként betöltött jelenlegi szerepén, és olyan innovátorrá váljon, amely az élet egy valóban intelligens módját kínálja a felhasználók számára.” A vállalat mesterséges intelligenciáról alkotott víziójának felvázolása közben a szakember elmagyarázta, hogyan fogja az AI-technológia a három kulcspillér — a fejlődés, az összekapcsolhatóság és a nyíltság — mentén átalakítani a mindennapi élet szinte minden területét. Az LG ThinQ termékek képesek az önálló fejlődésre, hiszen folyamatosan tanulnak a felhasználó szokásairól, továbbá gördülékenyen kapcsolódnak be a mindennapi feladatokba, és az LG partnerkapcsolatai és együttműködései révén kialakított innovációk teljes ökoszisztémáját teszik elérhetővé a vásárlók számára.
Dr. Park a fejlődő intelligencia fontosságát is hangsúlyozta a fogyasztói elektronikában. Ahhoz, hogy a mesterséges intelligenciával felvértezett eszközök többet nyújtsanak az egyszerű hangfelismerésnél és az automatikus feladatvégzésnél, érteniük kell a célt és a szándékot minden egyes hangutasítás mögött. Az ilyen jellegű kontextuális megértéshez a mesterséges intelligenciának fejlődnie kell, méghozzá a felhasználóval történő interakciókon keresztül.
Az LG a lakások után az utakra is kiterjeszti a fogyasztók szokásai és igényei terén szerzett tudását olyan innovatív szolgáltatások bemutatásával, melyek egy eddig ismeretlen autózási élményt kínálnak. Az önvezető autók forradalmának kezdetén az LG célja, hogy megváltoztassa a és kiterjessze a jármű definícióját, ami innentől kezdve nem csupán közlekedési eszköz, hanem egyfajta mozgásban lévő tér is. Az LG AI-képes utastér-megoldásaival a felhasználók a lehető legtöbbet hozhatják ki abból az időből, amit végre nem vezetéssel kell eltölteniük, hiszen konferencia- vagy moziteremmé, vagy akár személyes ruhaüzletté alakíthatják át járművüket.
„Ez az új típusú autózási élmény hardveres és szoftveres oldalról is számos különféle megoldást igényel, ezért is van szükségünk nyílt együttműködésekre” — mondta Dr. Park, kihangsúlyozva az LG folyamatos törekvéseit a nyílt innovációk kultúrájának megteremtésére. A szakember bemutatta az LG együttműködését a vezető autóülésgyártó Adienttel, akivel közösen fejlesztenek okosüléseket a személyre szabott autózás-élményért. Bejelentette továbbá az LG legújabb terveit a webOS okostelevíziós platformra vonatkozóan, melynek nyílt forráskódja 2018 márciusa óta bárki számára hozzáférhető. „Ettől az évtől kezdve a webOS mellett az LG saját AI ThinQ platformjának forráskódját is elérhetővé tesszük a fejlesztők számára a világ minden táján” — mondta Dr. Park.
Dr. Park ezek után bemutatta az LG azon törekvéseit, amelyek célja, hogy az AI-technológia lehetőségeinek jóval szélesebb körű kihasználásával az eddig önálló egységként funkcionáló eszközök intelligens rendszerekké kapcsolódjanak össze. Az LG robotikai szolgáltatásainak platformja (Robot Service Delivery Platform, RSDP) ennek jegyében szisztematikusan koordinálja a számos robot által látott, hallott és tanult információkat, hogy megváltoztassa munkavégzésünk és környezetünk irányításának módját. A mesterséges intelligencia alapú okoshálózat lehetőséget ad arra, hogy radikálisan növeljük energia-ökoszisztémánk hatékonyságát, a termeléstől a tároláson keresztül a fogyasztásig. Az okos kereskedelmi kijelzők a környezet aktív és intelligens részeivé alakítják az olyan fizikai elemeket a térben, mint a padló, a falak vagy akár a jelzőtáblák.
Az LG nyitóbeszédében olyan nemzetközi szakértők is közreműködtek, mint az XPRIZE Alapítvány alapítója, Dr. Peter Diamandis; az elismert AI-kutató, Dr. Andrew Ng; a Luxoft autóipari ügyvezető igazgatója, Alwin Bakkenes; a Qualcomm mérnöki megoldásaiért felelős szenior alelnöke, Durga Malladi és a California San Diego Egyetem robotikai intézetének vezetője, Henrik Christensen professzor.
„Az LG az AI-forradalom élvonalában működő globális erőmű — ez a technológia szinte minden nagyobb iparágra hatással lesz az egészségügytől a mezőgazdaságon és a szállításon keresztül a mérnöki tevékenységig” — mondta el Gary Shapiro, a Fogyasztói Technológiai Szövetség (Consumer Technology Association, CTA) elnök-vezérigazgatója. „Izgatottan vártuk az LG ‘Mesterséges intelligencia egy még jobb életért’ című előadását, hiszen a CES történetében ez a vállalat első nyitóbeszéde.”
Az LG ThinQ zónájának (#11100 stand) látogatói maguk is megtapasztalhatják az LG együttműködő technológiái és fejlődő AI-megoldásai által kínált lehetőségeket január 8. és 11. között, a Las Vegas Convention Center központi csarnokában.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG XBOOM hangszórói új szintre emelik a zenehallgatás élményét
- Az LG feltekerhető tévéje 65 hüvelykes méretben érkezik
- Nyolc új, innovatív saját és nyolc külsős projektet mutat be a C-Lab
- Az LG ultrarövid vetítési távolságú lézerprojektort visz a CES-re
- Az LG 2019-es hangprojektorai új csúcsot jelentenek a házimozi hangrendszerek között
- Az LG CLOi robotok egyre közelebb járnak a kereskedelmi fogalmazáshoz
- A holnap konyhája mutatkozik be a CES-en
- Az LG a legújabb Ultra monitorait is bemutatja a 2019-es CES-en
- Egyre több on-demand tartalmat fogyasztanak a hazai felhasználók
- Magyarországra is megérkeztek az LG egészségügyi monitorai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.