További rekordot döntött az Educatio kiállítás
A 19. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításra idén több mint 53 ezer látogató érkezett, akik a helyszínen közel 50 hazai intézménnyel kapcsolatban érdeklődhettek jelenlegi hallgatóktól és tanároktól. A Hungexpo 20 000 négyzetméteres területén csaknem 200 kiállító várta a középiskolásokat, a legkülönbözőbb továbbtanuláshoz és -képzéshez kapcsolódó információkkal.
Az Oktatási Hivatal és a HÖOK (Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája) által szervezett Educatio rendezvény elsősorban a fiatalok felsőoktatási kérdéseinek megválaszolására fókuszál, összekapcsolva őket hazai és külföldi egyetemekkel, nyelviskolákkal, szakképző intézményekkel. Gyakorlati tanácsokat ad a felvételi eljárással kapcsolatban, de kitér olyan témakörökre is, mint az egyetemi élet, a kollégiumi elhelyezés, a duális képzés vagy Erasmus lehetőségek.
– Az idei évben a munkáltatói oldal is hangsúlyosabban megjelent az Educatio életében, a cégek igyekeztek a hallgatóknak orientációjukhoz igazítva támpontokat adni, de kínáltak gyakorlati, tanulmányok mellett betölthető pozíciókat is – mesélt a tapasztalatokról Maszlavér Gábor főszervező.
A háromnapos rendezvényen 2019-ben 53.059 érdeklődő vett részt, ezzel megdöntve a tavalyi 52.500 fős csúcsot is. A legerősebb napnak idén is a péntek bizonyult, ekkor 24.317-en léptek a kiállítás területére. És bár az Educatio alapvetően az érettségi utáni képzési lehetőségekre szakosodott, a főszervező elmondása szerint egyre nagyobb számban látogatják 17 év körüli hallgatók is, hogy előre feltérképezzék a jövőbeni lehetőségeket.
– Beigazolódott, hogy indokolt volt a nagyobb csarnokba való költözés, és külön öröm, hogy évről évre dinamikusan nő a csoportos regisztrált látogatók száma. Számunkra pozitív, hogy az intézményvezetők is egyre intenzívebben, szervezett kereteken belül utaznak a tanulókkal a kiállításra, hiszen könnyebb a döntés, ha egy helyen minden szükséges információt kézhez kaphatnak, ráadásul közvetlenül az illetékes személyektől – tette hozzá Maszlavér Gábor, a szervező csapat nevében is megköszönve az idei érdeklődést.
Kapcsolódó cikkek
- Robotprogramozással újít a Vodafone és a Skool
- Ismét rekordokkal zárt a világ legnagyobb tech show-ja
- Educatio 2019: interaktív programok a MÁV-csoport standján
- Az Apple ellopta a CES marketingjét
- Az idei Educatio már a tanulmányokat követő munkaéletre is összpontosít
- Gyakornoki programban készülnek fel a jövő pedagógusai
- Három nap a továbbtanulás jegyében: Educatio 2019
- Kiválasztották az ABB egyetemi ösztöndíj pályázatainak győzteseit
- Fókuszban a közlekedés jövője a januári CES-en
- A Hannover Messe leváltja a CEBIT-et
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.