2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac
Nőtt a hirdetők és a jelentkezések száma is az álláspiacon 2018-ban az előző évhez képest. Legjobban a sofőrök és a gépkezelők jártak a munkaerőhiánnyal, de a szak- és fizikai munkások is napról-napra több lehetőség közül választhatnak. A jó munkaerő megszerzéséért folyó küzdelemben egyre több cég teszi nyilvánossá az adott pozícióhoz tartozó fizetést is. Ez mindenképpen megéri, az ilyen hirdetéseket akár 72 százalékkal is többen nyitják meg.
Tavaly összesen 10 százalékkal több cég adott fel hirdetést a piacvezető Profession.hu oldalán, mint 2017-ben. A jelentkezések száma 5 százalékkal növekedett.
A sofőröknek és a gépkezelőknek jelentős növekedést hozott a 2018-as év, átlagosan 15 százalékkal kaptak magasabb fizetési ajánlatokat, mint egy évvel korábban. Utóbbiak ráadásul rendkívül sok ajánlat között válogathatnak: a feladott hirdetések száma alapján ezek a pozíciók a 8. helyen állnak, míg jelentkezés alapján a TOP20-ba sem kerülnek be.
Szakmunkásokra és fizikai munkásokra van a legnagyobb szükség
A munkáltatók által feladott hirdetéseknél mennyiségben az első két helyen szerepelt a „Szakmunka” és a „Fizikai segédmunka” kategória. A cégek összességében 23 százalékkal több dolgozót kerestek Szakmunka címkével, míg az ezekre érkezett jelentkezések száma 19 százalékkal növekedett. Fizikai segédmunka esetében a 12 százalékkal több pozícióért 10 százalékkal többen érdeklődtek.
Keresletben a legnagyobb emelkedés a „Vendéglátás” (31%), az „Adminisztráció, Asszisztens, Irodai munka” (29%) és az „Egészségügy, Gyógyszeripar” (25%) kategóriákban volt megfigyelhető, míg az álláskeresők 2018-ban a „Vendéglátás” (27%), a „Mezőgazdaság, Környezet” (20%) és a „Szakmunka” csoportokba sorolt pozíciókra lettek nyitottabbak.
Ezek a legnépszerűbb pozíciók
A meghirdetett munkaköröknél nem sokat változott a listavezetők sorrendje, továbbra is bolti eladót/pénztárost, illetve betanított munkást kereső hirdetésekből volt a legtöbb, a programozókat viszont – egy helyet előrelépve - letaszították a dobogóról a raktárosok. Az álláskeresők az adminisztrátor, területi képviselő és bolti eladó/pénztáros pozíciókra jelentkeznek a legtöbben.
Befagyott a közszféra
A nyári létszámstop, majd az őszi leépítések határozottan látszódnak az állami intézmények hirdetésszámában és a jelentkezésekben is. 45 százalékkal kevesebb hirdetésre 41 százalékkal kevesebb jelentkezés érkezett, mint 2017-ben. Az oldal elemzői szerint 2019 elejétől ez a kategória is visszaáll majd a megszokott számaihoz. A „Közigazgatás” mellett egyedül az „Üzleti támogató központok” és az „IT programozás és fejlesztés” kategóriában volt megfigyelhető kisebb csökkenés a hirdetések számában.
Év végére felgyorsult a vidék
2018 utolsó negyedévében több megyében is látványos növekedés volt megfigyelhető, Baranyában 35, Somogyban 33, Vasban 28, Győrben pedig 23 százalékkal több hirdetést adtak fel a helyi vállalkozások, mint 2017 azonos időszakában.
Kapcsolódó cikkek
- Tényleg a távmunka a jövő megoldása?
- A Z generáció nem robotokból áll
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
- Figyelem és gondoskodás az első 3 hónapban. Ezen múlna a munkavállaló megtartása?
- Soha nem látott méreteket öltött a munkaerőhiány
- A toborzás olyan akár a reklámszakma: igényt és érdeklődést kell teremteni
- Nehéz munkaerőt szerezni, de még nehezebb megtartani
- A mesterséges intelligencia is a toborzás szolgálatába áll
- Munkaerőpiac és toborzás 2018-ban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.