Globális együttműködés kezdődik a Mobile Industrial Robots és a Faurecia közt
Az autonóm mobil robotok területén piacvezető Mobile Industrial Robots bejelentette, hogy globális stratégiai együttműködésre lépett a világ egyik vezető autóipari vállalatával, a Faurecia-val, hogy autonóm mobil robotokat telepítsen gyáraikban világszerte, és ezzel a vállalat automatizációs folyamatait új szintre emelje.
A Faurecia évek óta vizsgált és tesztelt különböző megoldásokat, hogy megtalálja azt a módszert, amivel belső szállítási folyamatait automatizálni tudná, annak érdekében, hogy optimalizálja termelékenységét és belső munkafolyamatait, valamint mindezzel versenyelőnyt szerezhessen. A vállalat most együttműködésbe lépett a Mobile Industrial Robots-szal, azzal a céllal, hogy globális szinten, közösen újragondolják az üzemeiket érintő belső logisztikájukat, valamint még hatékonyabbá tegyék folyamataikat a rugalmas, autonóm mobil robotok segítségével.
„Azért kötöttük a MiR-rel ezt a stratégiai egyezséget, mivel ők rendelkeznek azzal a kapacitással és átfogó szakértelemmel, amellyel támogatni tudnak minket a logisztikai műveleteink korszerűsítésében és hatékonyabbá tételében. A MiR bizonyított technológiával rendelkezik, és világszerte rengeteg vezető multinacionális vállalat használ robotokat arra, hogy növelje logisztikai hatékonyságát.” – mondta Eric Moreau, a Faurecia Clean Mobility üzletcsoportjának ellátási láncért és digitális projektekért felelős alelnöke. „Általánosságban véve nagymértékben automatizáltuk a folyamatainkat, de az anyagmozgatás eddig kihívást jelentett. Nagy potenciált látunk a logisztika automatizálásában. Folyamatosan úgy igazítjuk üzemeink területét, hogy azok megfeleljenek a kisebb tételben gyártott termékek iránti egyre növekvő keresletnek. Ezt támogatnia kell a belső logisztikai rendszerünknek is, amihez magas szintű rugalmasság szükséges. Ezt a MiR adja meg nekünk, mivel autonóm robotjaiknak a könnyedén frissíthető, saját belső térképükön kívül nincs szükségük semmilyen útmutatásra ahhoz, hogy tájékozódni tudjanak.” – mondta Moreau.
A MiR együttműködő és autonóm mobil robotok széles választékát kínálja, melyeket úgy terveztek, hogy az emberi dolgozókkal együtt dolgozzanak, és levegyék a vállukról a fizikailag megterhelő munkákkal járó terhet, akik így értékesebb feladatokkal foglalkozhatnak. A mobil robotok rendkívül felhasználóbarátok, és működtetésükhöz semmilyen programozási tapasztalatra nincs szükség. Az alkalmazottak egy okostelefonon, tableten vagy PC-n elérhető interfészen keresztül kommunikálhatnak a robotokkal, és mindössze egy gomb megnyomásával útjukra indíthatják őket. Ez az egyszerű működés, egyszerű telepítést és alacsony tulajdonosi költségeket tesz lehetővé.
Egy MiR robot a vásárló igényeire szabott modulokkal látható el. A robot sokoldalúsága volt az egyik további ok, amiért a Faurecia a MiR-rel való együttműködés mellett döntött:
„A MiR mobil robotjainak nem csak ahhoz van meg a képessége, hogy árut szállítson, hanem ahhoz is, hogy ezt más folyamatokkal is kombinálja, mint például a rakodás és lerakodás, melyekkel a teljes gyártósor hatékonyságát képes növelni. A mobil kobotok rendkívül rugalmasak, és már számos különböző alkalmazásmódot kiválasztottunk, ahol a MiR mobil robotjai átvehetik az áruszállítással járó monoton feladatokat a gyártósorokon belül, valamint a gyártóüzem és a raktár között, amelyekkel mind növelni tudjuk a hatékonyságunkat.” – mondta Moreau.
Egyre népszerűbbek a logisztikai robotok
Az új együttműködés segítségével a Faurecia számos munkafolyamatát optimalizálni tudja, és a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) adatai azt mutatják, hogy nem a Faurecia az egyetlen vállalat, amely meglátta a belső szállítás automatizálásában rejlő potenciált. A 2017-ben eladott, üzleti használatra telepített kiszolgáló robotok 63%-a logisztikai robot volt, és az IFR arra számít, hogy a logisztikai robotok eladási száma 2018 és 2021 között 600 ezer egységre nő majd.
„Nagy örömmel tölt el minket, hogy részesei lehetünk ennek az együttműködésnek és annak, hogy a rugalmas, együttműködő és biztonságos robotjaink telepítésével hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy a Faurecia elérje a termelékenységi céljait.” – mondta Thomas Visti, a MiR vezérigazgatója. „Általánosságban véve nagy potenciált látunk az autóiparban, amely gyorsabban tudja magáévá tenni az autonóm technika új fejlesztéseit, mint a legtöbb más iparág. A mai gyárterületek rendkívül agilis és dinamikus helyszínek, ahol emberek, gépek, raklapok és egyéb akadályok kerülhetnek az amúgy nyitott, közlekedésre szánt átjárókra. A mobil robotjaink tökéletesen beleillenek ezekbe a folyamatosan változó környezetekbe. Robotjaink együttműködő és önálló tájékozódásával az automatizált anyagmozgatás rugalmassá válik, és könnyedén alakítható bármilyen további költség, vagy a meglévő folyamatok megzavarása nélkül.”
A Mobile Industrial Robots egy globális forgalmazói hálózattal, valamint kihelyezett irodákkal rendelkezik, így képes globálisan is támogatni a Faurecia-t.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködésre lép az LG és a Landing AI
- Robotprogramozással újít a Vodafone és a Skool
- Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart
- Robotversenyt rendeznek Budapesten
- A MiR sorozatban másodszor is csaknem megtriplázta éves eladásait
- Amikor egy önvezető autó elüt egy robotot...
- Az LG CLOi robotok egyre közelebb járnak a kereskedelmi fogalmazáshoz
- Robotok egy budapesti kávézóban
- Együttműködik a Sony és a Vodafone
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.