3D szelfikamerás okostelefont mutat be az LG és az Infineon
Az LG Electronics (LG) és az Infineon Technologies bemutatta az LG G8ThinQ okostelefonba integrált, háromdimenziós képalkotásra képes Time-of-Flight (ToF) szelfikamera-technológiát.
Az Infineon REAL3 képérzékelő chipje kulcsszerepet kap a 2019-es barcelonai Mobile World Congressen bemutatkozó LG G8ThinQ okostelefon előlapi kamerájában. Az Infineon és a pmdtechnologies 3D pontfelhő-feldolgozási algoritmusok (a 3D szkennelés során létrejövő térbeli adatpontok) terén megszerzett szakértelmére építve a szenzor teljesen új szintre emeli az okostelefonos előlapi kamera képességeit.
Míg más 3D technológiák bonyolult algoritmusokat alkalmaznak a tárgy és a kamera közötti távolság meghatározására, a ToF képérzékelő chip pontosabb számításokat képes végezni a tárgyról visszaverődő infravörös fény érzékelésével. Ennek köszönhetően más technológiákhoz képest a ToF gyorsabb és hatékonyabb szórt megvilágítás mellett, csökkentve az alkalmazásprocesszor működési idejét, ezáltal pedig az energiafogyasztást is.
Gyors válaszidejének köszönhetően a ToF technológiát széles körben használják a biometrikus azonosításban, például arcfelismerésre. Mivel a ToF három dimenzióban látja a tárgyakat, és működését nem befolyásolja a külső forrásokból érkező fény, kiemelkedő felismerési arányt produkál beltéren és kültéren egyaránt, és ideális a kiterjesztett valóságra (AR) és a virtuális valóságra (VR) épülő alkalmazásokhoz.
Az Infineon az ipari félvezetők globális vezető gyártója, és elismert a szenzoros megoldások terén is. A német chipgyártó termékeit emellett magas megbízhatóságú autóipari, digitális biztonsági és energiamenedzsment-alkalmazásokban is használják. A vállalat az LG G8ThinQ telefonba épített ToF technológiát a felsőkategóriás, prémium okostelefonok és a középkategóriás készülékek számára fejlesztette ki.
„Az Infineon készen áll a piac forradalmasítására” — mondta Andreas Urschitz, az Infineon energiamenedzsment és multimarket divíziójának elnöke. „Bizonyítottuk, hogy az egyszerű termékeknél jóval magasabb szintű szolgáltatásokat tudunk nyújtani, főleg a telefongyártók, kameramodul-gyártók és mobildizájn cégek részére. Arra számítunk, hogy öt éven belül a legtöbb okostelefon 3D kamerát használ majd, az Infineon jelentős részesedésével ezen a piacon.”
„Az LG célja, hogy valódi értéket nyújtson a mobilfelhasználóknak. A kezdetektől fogva úgy terveztük, hogy legújabb zászlóshajó készülékünk már a ToF technológiát fogja használni. Így a felhasználóknak egyedi és biztonságos azonosítást kínálunk a kamera képességeinek feláldozása nélkül” — mondta Chang Ma, az LG mobilüzletágának szenior alelnöke és termékstratégiai vezetője. „A ToF technológiával felvértezett LG G8ThinQ ideális választás lesz azok számára, akik páratlan kamerás képességeket kínáló felsőkategóriás telefont keresnek.”
Kapcsolódó cikkek
- A felhasználói bizalom növelése és az alapvető technológiai újítások állnak az LG mobil stratégiájának középpontjában
- Jason Statham főszereplésével érkezik az LG első G5-reklámfilmje
- Az LG 33 díjat söpört be az MWC-n
- Az LG az MWC-n mutatja be az új, X sorozatú okostelefonokat
- Megérkezett az LG Zero okostelefon
- Hangvezérléssel, távolból irányítható háztartási eszközök az LG-től
- Átlátszó OLED, hihetetlenül vékony LED kijelző és üvegre simítható fóliaképernyő az LG-től
- Az LG számos kategóriában több mint 140 díjat söpört be a CES-en
- Idén is számos díjat ítéltek az LG-nek a CES bírái
- Az LG G7 One és a G7 Fit prémium okostelefonokra jellemző intelligens funkciókat kínál, kivételes áron
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.