Az Ericsson tovább gyorsítja 5g-s fejlesztéseit
Az antennatechnológia fontosságának növekedésével az Ericsson a Kathrein antenna- és szűrőüzletágának megvásárlása révén új termékekkel bővíti Ericsson Radio System portfolióját és jelentősen javítja a cégen belüli, antennákkal kapcsolatos tudásbázist és szakértelmet.
Az antennatechnológia az egyre több frekvencia és technológia miatt differenciálódik, ugyanakkor a rádiók és antennák egyre gyakrabban kerülnek összeépítésre a helykihasználás és a hálózati teljesítmény javítása céljából. A még erősebb 5G hálózatok megjelenése további lökést ad az antennafejlesztéseknek, hogy a készülékek eleget tudjanak tenni a teljesítmény, kapacitás és lefedettség iránti elvárásoknak.
A németországi Rosenheimben működő, 1919-ben alapított Kathrein vezető szerepet tölt be az antenna- és szűrőtechnológiák terén, jelenleg az Ericsson beszállítójaként is működik. Az antenna és szűrőüzletág erős K+F szervezettel, komoly antennatervezési és kutatási tapasztalattal és stabil IPR portfolióval rendelkezik. Az akvizíció – amellett, hogy bővíti az Ericsson antenna és szűrő portfolióját – jelentősen javítja az Ericsson pozícióját és tudásbázisát a modern rádióhálózati termékek, és immár az aktív és passzív antennák fejlesztése és tervezése terén is.
Fredrik Jejdling, az Ericsson alelnöke és a Business Area Networks igazgatója és elmondta: „A házon belüli antennafejlesztés újabb lépés a Hálózati stratégiánkban. Az így nyert nagyobb figyelem az antenna- és szűrőtechnológiákon – élen a Kathrein szakembereivel – bővíti az eszköztárunkat az optimálisabb helykihasználású és hatékonyabb bázisállomások kialakításához, ami elengedhetetlen az 5G bevezetéséhez.”
Az akvizíció a Kathrein mobilhálózatokhoz készülő antenna és szűrőüzletágára terjed ki, és az üzlet révén mintegy 4 000 magasan képzett szakember is átkerül az Ericssonhoz a K+F, gyártás és értékesítés területén, több mint 20 helyszínen – így többek közt németországi, romániai, amerikai, mexikói és kínai telephelyeken.
Az akvizícióra a vagyonelemeket érintő, ún. „asset deal” keretében kerül sor, ennek során az Ericsson a társaság bizonyos eszközeit és forrásait vásárolja meg – az ügylet lezárása 2019 harmadik negyedévében várható.
A megvásárolt üzletág a Business Area Networks részleghez kerül, és hozzájárul a cég 2020-as nyereségességi céljainak eléréséhez. Előzetes, nem auditált adatok szerint a Kathrein megvásárolni kívánt részlege 2018-ban mintegy 270 millió euró árbevételt termelt, az Ericsson felé történő értékesítéseket nem számítva.
A tranzakció pénzügyi feltételei nem publikusak. Az akvizíciót az illetékes versenyhatóságoknak, az arra vonatkozó feltételek szerint még jóvá kell hagyniuk.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- Az Ericsson kibővített 5G platformja lehetővé teszi a gyors, zökkenőmentes átállást
- Óriási növekedés várható 2024-re az 5G előfizetések számában
- A kistudósok a jövőjükbe nézhettek be az Ericssonban
- Az Ericsson új fejlesztéseivel gyorsabb és rugalmasabb lesz az 5G bevezetése
- Az ABB befejezte a GE Industrial Solutions akvizícióját
- Az Ericsson Mobilitási Jelentésének fő megállapításai
- Díjazták az Ericsson 5G technológiáját
- Ericsson üzleti útmutató szolgáltatóknak
- Indulhat az 5G!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.