Egy városnyi gyerek tanult a biztonságos netezésről
Közel harmincötezer általános- és középiskolás diák sajátította el a biztonságos internethasználatot a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat készségfejlesztő programján, amelyet a Microsoft 24 millió forinttal támogatott. Miközben túlléptek a „kockuláson”, a gyerekek olyan digitális tudással gyarapodtak, amelyet diákként és később felnőttként is hasznosíthatnak majd.
A biztonságos internethasználat és a digitális írástudás elsajátítása nagyban növeli a hátrányos helyzetű fiatalok esélyeit. Ezért hívta életre a Microsoft a „Digital Skills for Youth” nemzetközi programot, amelynek CashGrant pályázatán tavaly először nyert magyarországi civilszervezet.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 24 millió forintos támogatást kapott a gyerekek digitális készségeinek fejlesztésére, azon belül is a biztonságosabb internethasználat oktatására. A nemrég véget ért program kiemelkedő eredményekkel zárult: több ezer diák szerezhetett olyan tudást, amellyel a tanulásban és később a munkában is eredményesebb lehet. A kezdeményezésben a legnagyobb hazai programozóiskola, a Logiscool, valamint alapítványa, a Digitális Tudásért Alapítvány is részt vett a Microsoft stratégiai partnereként.
„Gyermekeink a digitális térben töltik életük nagy részét, ezért nekünk, felelős felnőtteknek ugyanúgy kell megtanítanunk őket a biztonságos internethasználatra, ahogyan segítünk nekik a biciklizést vagy az olvasást elsajátítani” – fogalmazott Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
„Egyre nagyobb a digitális penetráció, a gyerekek egyre többet használják digitális eszközeiket, de sajnos nem minden esetben a kellő elővigyázatossággal. Ezért is van nagy szükség erre a programra és a hozzá hasonlókra, hiszen ezek segítségével tudatos felhasználóvá válhatnak a gyerekek” – vélte Kurkó Zsuzsa, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat projektkoordinátora.
A Digitális Tudásért Alapítvány által szervezett programban 60 hátrányos helyzetű általános iskolás vett részt. A heti 1,5 órás kurzusokon a diákok a programozás alapjait sajátíthatták el és ezáltal olyan készségeik is fejlődtek, mint a kognitív, algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldó készség, illetve megtapasztalhatták mekkora élmény csapatban dolgozni. A tanulás játékos, szórakoztató formában zajlott és a gyerekek több kurzustípus közül választottak: pl. számítógépes játékokat készítettek a Logiscool egyedi, saját fejlesztésű oktatási platformján (Scoolcode), illetve saját figurát és világot teremtettek egy közkedvelt 3D-s játékplatformon, a KODU-ban. Emellett a diákok saját Minecraft-világot készítettek a Codia programban, míg a Robotika kurzuson az építés és a programozás alapjait sajátították el. A program féléves időtartamra szólt (januárban véget ért), de a Logiscool támogatásának köszönhetően az iskolák megadták a lehetőséget a gyerekek számára, hogy ingyenesen folytathassák a kurzusokat. A félév során az alapítvány több száz diáknak tartott bemutató órákat programozást népszerűsítő események kapcsán (Code Week, Hour of Code).
Így a mostani program nemcsak a biztonságosabb, hanem a jobb életre is esélyt ad a fiataloknak, hiszen az itt megszerzett tudásnak nem csupán az iskolában veszik hasznát, hanem az élet minden területén, így későbbi munkájukban is.
Kapcsolódó cikkek
- Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
- Március 5-éig lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- Az MWC-n debütál a HoloLens 2
- Beszámoló a Safer Internet Program 2018. évi oktatási eredményeiről
- Meghosszabbították a jelentkezési határidőt a Vodafone Digitális Díjra
- Balesetmentes kiberteret!
- Felnőttekhez fordulnak a gyerekek a netes zaklatások miatt
- Együtt egy jobb internetért!
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- Újságírók, figyelem! Ismét elindul a Siemens Press Award
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.