Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
A toborzók a munkaerőhiányt az IT Fejlesztés és Telekom kategóriában érzékelték az elsők között Magyarországon. Ez a trend jelenleg is tart: évről-évre csökken az álláshirdetésekre leadott jelentkezések száma.
A hagyományosan ezzel a kategóriával azonosított fejlesztői és rendszergazdai pozíciók mellett viszont egyre markánsabb arányban szerepelnek olyan irányok, amelyek pár évvel ezelőtt még szinte láthatatlanok voltak. UX/UI szakértőből például 260 százalékkal több nyitott pozíció volt 2018-ban, mint 2014-ben.
Az IT szakemberek Budapest mellett legtöbben Pest, Fejér, Hajdú-Bihar és Csongrád megyében keresnek munkát, ez fedi az álláskínálatot is. A legnagyobb kihívás Vas, Győr-Moson-Sopron és Fejér megyében elhelyezkedni, itt a jelentkezők száma viszonylag magas, míg arányaiban kevesebb a nyitott pozíció – derül ki a Profession.hu felületén tavaly megjelent 134 ezer álláshirdetés statisztikáiból.
A verseny rendkívül kiélezett a szakképzett munkaerőért, ráadásul egy átlagos jelölt összesen csupán 3 pozícióra adja csak a be a jelentkezését. A cégek leghatékonyabban a juttatások pontos meghatározásával tudják vonzóvá tenni az hirdetéseiket. Ezek közül a bónusz és a mozgóbér a leginkább izgalmas a jelölteknek, ezekre érkezik a legtöbb pályázat. Négy évvel ezelőtt a legtöbben rendszergazda állást kerestek, 2018-ban már az IT Telecom pozíciók voltak a legnépszerűbbek.
A cégeknél végbement digitalizáció miatt egyre több munkakörre tekintenek az IT kategória részeként. A „digital skill” minden olyan digitális munkahelyi képességet és készséget jelöl, amely szükségeltetik az adott munkakör betöltéséhez és ellátásához – például az online marketingesek SEO/SEM ismerete, vagy egy beszerző jártassága a különféle vállalatirányítási rendszerekben.
Az utóbbi 4 évben átlagosan kétszeresére nőtt azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben olyan digital skill-elvárások szerepelnek, amelyek nem klasszikus IT ismereteket fedik. A legkiemelkedőbb növekedést a UX/UI (260%), az agile/agilis (236%) és a PPC (198%)kompetenciákat követelményként jelölő állásajánlatoknál figyelték meg a vezető állásportál elemzői. Ezek mellett nagyon népszerűek a Scrum (192%), a Mobile (191%) és a Social media (189%) hívószavak is – olyan képességek, amelyeket kevesebb, mint 10 évvel ezelőtt statisztikailag még nem is léteztek.
Kapcsolódó cikkek
- Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
- Itt a megoldás az IT-biztonsági szakemberhiányra
- Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
- Öt megatrend, ami a munka világát befolyásolja
- Getronics-Intersnack: nagy értékű globális szerződéskötés
- Íme a top 10 trend, ami meghatározza a hazai munkaerőpiacot 2019-ben
- Vállalati tréningekkel és tapasztalatai megosztásával kezdi a Codecool az évet
- Hogyan váltsunk pályát okosan?
- Tranformers: digitális átállás profi segítséggel
- 2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.