A közösség finanszírozza az új startupkönyvet
Az ismert közösségi finanszírozási oldalak – az Indiegogo, a Kickstarter – használata helyett, inkább saját fejlesztésű támogatói oldalt hozott létre könyve megjelentetéséhez a Startupbook@me: az elveszett recept szerzője, Turcsán Tamás Péter.
Startup definíciók sokasága, vállalkozói könyvek tucatjai és cégalapítók milliói keresik a „tuti választ” arra, hogy miként is lehet sikeres vállalkozást indítani. Rengeteg szakmai cikk, előadás, workshop foglalkozik a vállalkozói lét rejtelmeivel. „Egyik formát sem találtam eléggé személyesnek – hát gondoltam írok egy saját könyvet, amelyben a saját történeteimmel kiegészítve mondom el, mit is gondolok a startupokról”. – mesél a könyv születéséről a startup világban egy évtizede aktívan dolgozó, projektek százainak tanácsot adó, és – nem mellesleg – jó ideje vállalkozóként élő, dolgozó szerző.
Divatos dolog mostanában startupot alapítani, de rendkívül sok a bizonytalanság, félreértés ezen a területen. Noha a kezdővállalkozók többsége startupnak gondolja magát, a helyzet az, hogy sokan még definiálni sem tudják az elmúlt években trendivé vált vállalkozásformát, sokszor csak divatból nevezik így cégeiket. Persze nem csak az ön-meghatározási kérdésekre, hanem a vállalkozók leggyakrabban feltett kérdéseire is kínál válaszokat Turcsán Tamás Péter hamarosan megjelenő könyve az Elveszett recept.
A könyv, alapvetően azért egyedi, mert nem tudományos kutató, nem elméleti közgazdász írta, az író a startup világ szereplőjeként megtapasztalt vagy az általa fontosnak tartott életből vett, valós történettel igyekszik megvilágítani a startup élet hatalmas kihívásait, apró örömeit. Belülről láttatja, hogy mit érez a projekt ötletgazdája, miért szükséges egy megvalósító csapat és miben különbözik a megvalósító és a működtető. Az olvasók megtudhatják belőle azt is, hogy milyen képességeket kell birtokolniuk nekik és csapattársaiknak egy sikeres vállalkozás elindításához, illetve segítséget kaphatnak az üzletfejlesztéshez, a csapat profi felépítéséhez, a sikeres stratégiák kialakításához.
A szerző meghatározása szerint az Elveszett recept egy storytelling book, amely a Startupbook@me sorozat első köteteként, elsősorban azoknak szól, akik startup vállalkozóvá szeretnének válni, vagy érdeklődnek a vállalkozói életforma iránt. Persze a könyv a már működő vállalkozásoknak is kínál inspirációt, a 42 fejezet mindegyike érdekes titkokat fed fel azok számára is, akik nem most kezdték, hanem már évek óta azon dolgoznak, hogy eljussanak a sikerig.
A könyv azon túl, hogy gyakorlati tanácsokat ad a cégépítés, a tehetségfejlesztés, a delegáció kérdéseiben, sokat foglalkozik az alapítók motivációjával, az épülő vállalkozások különböző állomásaival, a sikeres csapat képességeivel. Az olvasó megismerheti a könyv segítségével azokat a szerepeket, pozíciókat, amelyekre a növekedő vállalkozásokban megfelelő embereket kell állítania a menedzsmentnek. Az elveszett recept kíméletlenül leleplezi azokat a tévképzeteket, és illúziókat a tehetségről, az ötletről, a sikerről, amelyek a „startup romantika” leggyakoribb tévedéseiként jelennek meg.
A szerző mintegy 10 évnyi terepen szerzett, a maga bőrén is megélt tapasztalattal vágott bele a könyv megírásába, amely végül előreláthatólag április elején kerül a nyomdába. A könyv történeteit Szőnyi Gergely karikatúra-szerű illusztrációi teszik plasztikussá.
A könyv előrendelését - rendhagyó módon - a startupbook.me oldalon keresztül oldotta meg az ismert startup szakember, ezzel is azt üzenve, hogy hisz a közösség támogató erejében. Az oldalon a nyomtatott verzió megrendelésén kívül a könyv digitális kiadását, illetve – igény szerint –személyes tanácsadást, mentorációt, stratégiai tanácsadást is kérhetnek az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple után a Microsofttal is együtt dolgozik a magyar startup
- Magyar startupperek építhetik a jövő okos városait
- Újabb lendületet kaphatnak a hazai startupok
- Magyar startuppal forradalmasítja logisztikai folyamatait az IKEA
- MKB Fintechlab: már londoni fintech cégek is az MKB inkubációs programját választják
- Mostantól azonnali ajánlatok is elérhetőek a Fuvar.hu-n
- Az aktív élményeket keresőknek segít a Trekhunt
- Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot
- MKB Fintechlab: kimagasló nemzetközi érdeklődés az idei inkubációs program iránt
- Állásbörzés fesztiváljegy a karácsonyfa alatt?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.