Az AT&T és a Vodafone Business új partnerséget jelentett be
Az AT&T és a Vodafone Business együtt dolgozik az IoT megoldások és innovációk autóipari alkalmazásának felgyorsításán. A két vállalat iparági viszonylatban kiemelkedő szakértelmét összehangolva minőségi és racionális megoldásokat szeretne fejleszteni a hálózatba kapcsolt autók számára, Észak-Amerikában, Európában és Afrikában élő ügyfeleiknek.
A hálózatba kapcsolt autók számára kifejlesztett, országokon átívelő megoldások bevezetésekor az autóipari vállalatoknak számos kihívással kell megküzdeniük. Minden piac egyedi követelményekkel és szabályozással rendelkezik, és az autógyártók számára nehézséget jelenthet, ha több hálózatüzemeltetővel és kereskedővel kell együttműködniük.
Az AT&T és a Vodafone Business tisztában van a nemzetközi termékbevezetések összetettségével, és céljuk a bevezetési folyamat és a hálózattanúsítvány megszerzési folyamatának egyszerűsítése, az üzemeltetés fejlesztése.
„Ez az együttműködés a Vodafone Business-szel a már meglévő kapcsolatunk kibővítése” – nyilatkozta Chris Penrose, az AT&T IoT Megoldások divíziójának vezetője. – „Mindkét cég sok tapasztalattal rendelkezik a hálózatba kapcsolt járművek technológiájának terén. A közös munkával fel tudjuk gyorsítani az innovációt, és globális ügyfeleinknek segítséget nyújthatunk abban, hogy még több járművet tudjanak hálózatba kapcsolni, illetve szórakoztatóelektronikai és telematikai megoldásokkal felszerelni.”
„Az ilyen együttműködések világszerte az autógyártók és ügyfeleik javát fogják szolgálni: egyszerűsítjük a folyamatokat, ezzel felgyorsítva az IoT megoldások alkalmazását ezen a gyorsan változó piacon” – mondta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. „Az autóipar az egyik szektor, ahol már ma is számos ilyen megoldással találkozhatunk, a jövőben nem csak a járműben, de a forgalomirányítás technikájában és az infrastruktúrában is egyre több egymással kommunikáló eszköz fog megjelenni. Azt gondolom, hogy a közlekedés olyan forradalmon kell, hogy átmenjen a fejlett világban, ami menedzselhetővé teszi a folyamatokat. Talán ebben tud az 5G kommunikáció behozni olyan újításokat, amelyektől a hálózatba kapcsolt autózás kezelhetővé válik. A technológia egyre összetettebbé válásával elérkezett az idő, hogy az autóipar számára megkönnyítsük az alkalmazását, hozzájárulva a kívánt üzleti eredmények eléréséhez.”
A vállalatok fontossági sorrendet fognak meghatározni a projektek között a biztonság, a védelem és a szórakoztató funkciók fejlesztése érdekében. Az alábbi fókuszterületeket határozták meg:
- 5G és önvezető jármű technológia
- V2X jellemzők (jármű és egyéb berendezések közötti kapcsolat – „vehicle-to-everything”)
- Fedélzeti szórakoztatóelektronikai megoldások
- Alkalmazások és szolgáltatások hálózatba kapcsolt gépkocsik számára
- Globális szolgáltatásminőségi modellek
- A hálózatba kapcsolt gépkocsik / okos városok találkozási pontja
Az AT&T és a Vodafone Business egyaránt kínál hálózatba kapcsolt autókat célzó szolgáltatásokat, valamint autóipari, flotta- és biztosítási termékeket. Az elektronikus és telematikus rendszereket járművekbe integrálják, az autógyárban és a későbbi fázisban is. A két vállalat együttesen több mint 50 évnyi tapasztalattal rendelkezik az autóiparban. Közel 50 globális autómárkával dolgoznak együtt, és több mint 43 millió, jelenleg az utakon futó személyautót és teherjárművet kapcsoltak a hálózatra.
Az AT&T és a Vodafone ezen felül úttörő szerepet tölt be a közlekedés jövője és az önvezető megoldások terén:
- Szövetségek: Az AT&T és a Vodafone egyaránt az 5GAA tagja, amely egy globális, iparágakon átívelő szervezet. Autóipari, technológiai és távközlési szektorok dolgoznak együtt teljes folyamatot felölelő, jövőbeli járműipari és szállítási megoldások kidolgozásán.
- V2X: A Vodafone már két éve teszteli Németországban a C-V2X (Cellular-vehicle-to-everything) technológiát, a C-V2X-et adaptív tempomattal integrálva, amely olyan járművezetést támogató rendszert eredményez, amely figyelmezteti a vezetőt, ha az úton történik valami, automatikus gyorsítással, illetve fékezéssel reagálva.
- Tesztlétesítmények: Németországban a Vodafone 5G laboratóriumot és tesztpályát hozott létre, amelyek célja – autóipari vállalatokkal együttműködve – az 5G-alapú közlekedési újítások fejlesztése. Az AT&T a Michigan állambeli Detroit közelében található fejlett autóipar-fejlesztési tesztpálya, az American Center for Mobility alapító tagja és kizárólagos hálózati szolgáltatója.
- Biztonság: Az AT&T a Together for Safer Roads (Együtt a biztonságosabb utakért) alapító tagja, amely olyan magáncégek koalíciója, amelyeknek célja az utak biztonságosabbá tétele, valamint az autóbalesetek következményeként előforduló halálesetek és sérülések csökkentése.
További információk az AT&T és a Vodafone Business hálózatba kapcsolt autókkal foglalkozó weboldalán találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson tovább gyorsítja 5g-s fejlesztéseit
- Dedikált, lokális mobil hálózati megoldással készül a Magyar Telekom és a BorgWarner az 5G-re
- A Digitális Falu lehet a vezeték nélküli technológia jövője
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- MWC: az 5G technológia 2019-ben valósággá válik
- Az LG legújabb okostelefonjai a mobilitás új korszakát hozzák el
- A Vodafone a világon elsőként kapcsolta össze az 5G okostelefonokat a hálózatával Barcelonában
- A HTC 5G Hub otthon, a munkahelyen és útközben is biztosítja az 5G gyorsaságát
- A Mate X hajlítható kijelzővel, a Huawei 5G CPE Pro szupergyors letöltési sebességgel érkezik
- Az Ericsson kibővített 5G platformja lehetővé teszi a gyors, zökkenőmentes átállást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.