Netre edzett nagyszülők
Nyugdíjasok igényeire szabott digitális oktatás középiskolásoktól az iskolai közösségi szolgálat keretében – ezzel az új MOST generációs elemmel bővült a Magyar Telekom Legyélteis! elnevezésű, digitális edukációs programjait összefogó kezdeményezése, amely öt budapesti iskolában indul el márciusban. A kezdeményezés célja kettős: egyrészt segíteni az idősebb generációt a digitális világban való eligazodásban, másrészt a középiskolások közösségi szolgálatára érdekes és hasznos feladatot kínálni.
Most Generációnak nevezi a Telekom mindazokat, akiket nem a koruk definiál, hanem az, hogy a digitális világra lehetőségként tekintenek, és a digitális eszközöket okosan használva a saját boldogulásukra, fejlődésükre fordítják azokat - ez a megfontolás vezérelte a Magyar Telekomot a Legyélteis! MOST Generációs program elindításakor. A kezdeményezésben középiskolások tanítanak internetezni 60 év felettieket: a fiatalok mindennapokat megkönnyítő digitális ismereteket adnak át és hasznos technológiai megoldásokat mutatnak az idősebbeknek.
Mindebből nemcsak a szépkorúak profitálnak. Az együtt töltött idő által a diákok érzékenyebbé válnak mások problémáira és olyan készségeket sajátíthatnak el, amelyek komoly értékkel bírhatnak a munkaerőpiacon. A közös munkával fejlődik a problémamegoldóképességük, a kreativitásuk, de a kritikus gondolkodást is támogatja a tanítás, amelynek óráit az iskolai közösségi szolgálat keretében jóvá is írják a gyerekeknek.
A vállalat által készített reprezentatív kutatásból kiderült, pontosan mire is van szüksége az újdonságra nyitott nyugdíjasoknak*. Sokuk már most is rendelkezik digitális ismeretekkel: a 65 év feletti korosztály 53%-a használja rendszeresen a netet, 35% napi szinten. Az idősek elsősorban híreket olvasnak (74%) és e-maileznek (67%), 26%-uk látogat közösségi média oldalakat, 14%-uk pedig vásárol is online.
A válaszadók egyöntetűen úgy gondolják, hogy internet nélkül nehezebb élni: 55% teljesen, 28% részben azonosul ezzel az állítással. Ugyanakkor mindössze a válaszadók 6%-ának van elegendő tudása a netről. Akik egyelőre nem neteznek, azok is szeretnék képezni magukat ezen a területen, de ehhez saját bevallásuk szerint segítségre van szükségük. Kimondottan szívesen vennék, ha ezt fiataloktól kapnák meg, olyannyira, hogy még a netet jelenleg nem használók 38%-a is elfogadná a kamaszok támogatását, a 80 év felettiek között is 40%-os erre a nyitottság.
Erre az igényre ad szervezett formában választ a Legyélteis! MOST Generációs program, amelynek nyitószakasza márciusban indul öt iskolában (Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Neumann János Számítástechnikai Szakgimnáziuma, ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Kereskedelmi Szakgimnáziuma, Kosztolányi Dezső Gimnázium, Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium). A programhoz a gyerekeknek tananyagot, a nyugdíjasoknak szintfelmérő tesztet állított össze a vállalat, az idősek bevonását pedig az Aktív egyesület segíti. A vállalat célja, hogy a programot ősztől további iskolák számára is elérhetővé tegye.
„A digitális világ előnyeiből az idősek sem maradhatnak ki. Ezzel a programmal az eszközökön túl útmutatást és valódi segítséget kapnak, miközben az is célunk, hogy csökkentsük a digitális és a generációs szakadékot – fogalmazott Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
A programot támogatja egy kihívásokban gazdag, többfordulós játék, mely során digitális feladatokat kell megoldania a fiatalok és idősebbek alkotta vegyes csapatoknak, miközben a nyugdíjasok egy-egy online képességet is elsajátíthatnak a különböző fordulók során. A csapatok március 18. április 28. között regisztrálhatnak az alábbi oldalon: mostgeneraciosjatek.legyelteis.hu
_______________________
* A kutatást a Policy Agenda 500 fő 65 év feletti válaszai alapján, kor-nem-területi elhelyezkedés alapján reprezentatív mintán készítette el. Az adatfelvétel telefonon történt 2019. február 26. és március 4. között.
Kapcsolódó cikkek
- Telekom Wifi Extra: az intelligens wifi rendszer
- A Telekom extra mobilnettel teszi vonzóvá a digitális lehetőségek világát feltöltőkártyás ügyfelei számára
- A netezők háromnegyede tudatosan fejleszti digitális jártasságát egyéni boldogulása érdekében
- Változás a Magyar Telekom Csoport felsővezetésében
- Telekomos ajánlat vezetékes internetet használó ügyfeleknek
- Játszva tanítja az óvodásokat a Telekom augusztusi bónusz csatornája a JimJam
- Egyre többen érik el a világhálót a Szupergyors Internet Programnak köszönhetően
- Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!
- A digitális jelenlétről szóló párbeszédre hív a Telekom
- A Magyar Telekom 2017-ben is folytatta intenzív hálózatfejlesztését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.