Pályázható az országos digitális földfelszíni televíziós hálózatok lejáró használati jogosultsága
A piaci szereplőkkel való konzultáció után a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) véglegesítette és közzétette honlapján az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok üzemeltetésére kiírt pályázati dokumentációt. A kiírásban a tervezethez képest nem történt lényegi változtatás. A pályázók április 30-án adhatják be jelentkezésüket.
A hatóság legfőbb előírása, hogy a pályázat nyertese biztosítsa, hogy a közszolgálati televízió- és rádiócsatornák változatlan minőségben és vevőberendezéssel, minimum 97 százalékos lakossági lefedettséggel 2020 után is folyamatosan, előfizetés nélkül foghatók maradjanak. A pályázat nyertese öt hálózatot (két a jelenlegivel megegyező technológiájú DVB-T-, MPEG4 AVC-hálózat és három új technológiájú DVB-T2-, HEVC-hálózat) építhet ki és üzemeltethet 2020. szeptember 6-ától 12 éven át. Az eredményhirdetés júniusban várható.
Az NMHH már év elejére előkészítette a jövő szeptemberben lejáró országos földfelszíni digitális televíziós műsorszóró hálózatokra vonatkozó jogosultság újrapályáztatását, és március 6-án véleményezésre közzétette a pályázati dokumentáció tervezetét. A dokumentációról a hatóság március 20-án tartott konzultációt a piaci szereplőkkel, akik e-mailben is tehettek észrevételeket. Az egyeztetésen elhangzott kérdésekre adott válaszok megtalálhatók az NMHH honlapján.
Miért volt szükség a pályázat kiírására?
Magyarországon 2008 óta működnek országos földfelszíni digitális televíziós műsorszóró hálózatok, ezek üzemeltetési jogosultságát 12 évre az Antenna Hungária Zrt. nyerte el. A társaság a MinDig TV-szolgáltatáscsaládon keresztül hasznosítja azokat, 12 ingyenes és 47 fizetős televíziócsatorna, valamint a 4 közszolgálati rádiócsatorna műsorának továbbításával. Az Antenna Hungária hálózatüzemeltetési jogosultsága 2020. szeptember 5-én jár le.
A jelenlegi hálózatok egy része azt a 700 MHz-es (694–790 MHz közötti) frekvenciasávot használja, amelyet a hírközlési hatóságnak 2020-ig szabaddá kell tennie a közelgő 5G-s fejlesztésekhez. Erre a hatóságot európai uniós irányelvek kötelezik – összhangban a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) által megfogalmazott célokkal, illetve az NMHH Nemzeti Ütemtervével, illetve Spektrumstratégiájával. A hálózatok áttervezésével és modern technikai megoldások alkalmazásával a 700 MHz-es sáv nélkül is elegendő frekvencia áll rendelkezésre a pályázatban előírt öt műsorszóró hálózat működtetéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Kilenc új magyar online sorozat készítését és filmfesztiválok nyerteseit támogatja a Médiatanács
- Negyedjére díjazta a közeljövő szakembereit az NMHH Médiatudományi Intézete
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről
- Médiatanács: félmilliárd forint pályázható idén helyi és körzeti televíziós műsorok gyártására
- NMHH: 110,1 milliárd forintból készültek filmek Magyarországon 2018-ban
- A piaci szereplők véleményezhetik az NMHH pályáztatási elképzeléseit
- Médiatanács: hibás korhatár-besorolású volt egy Balázsék-műsor
- NMHH: Nagy lendületet vett tavaly a 4G-s mobilinternet
- Helytelen korhatári besorolás miatt szabott ki bírságot a Médiatanács
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.