Megérkezett a MIR legnagyobb teherbírású robotja

forrás: Prím Online, 2019. április 11. 17:05

A piacvezető vállalat legnagyobb autonóm mobil robotja (AMR) képes egy tonnát is megemelni, amely a duplája a MiR500 teherbírásának. A felhasználók mostantól mesterséges intelligenciát is adhatnak MiR AMR-jeiknek, melynek köszönhetően még tovább fejlődik a tájékozódásuk és az emberek, villástargoncák és egyéb akadályokra vonatkozó felismerő képességük, amelyekre így még hatékonyabban fognak tudni reagálni.

A Mobile Industrial Robots bemutatta a MiR1000-et, a piacvezető vállalat legnagyobb autonóm mobil robotját (AMR). Ahogyan az az Automate 2019 Kiállítás és Konferencián is bemutatásra kerül, a MiR1000 automatikusan felveszi, szállítja, és leteszi az akár egy tonnát is nyomó raklapokat és egyéb nehéz súlyokat, dinamikus körülmények között is. A 2018-ban piacra dobott MiR500-hoz hasonlóan a MiR1000 is egy együttműködő, biztonságos és rugalmas alternatíva a gyárterületen mozgó, potenciálisan veszélyes és drága villástargoncákra. A MiR egy további iparági újítást is bevezet: mesterséges intelligencia (MI) képességekkel látja el összes AMR-jét a még fejlettebb tájékozódás érdekében.

 

 

A MiR1000 csatlakozik a robotgyártó felhasználóbarát, erőteljes és robosztus AMR-eket magába foglaló termékcsaládjához. Az új autonóm mobil robotokkönnyű- és nehéz súlyok szállításával optimalizálják a logisztikát a teljes gyártási láncban, a raktártól az áru leszállításáig. A MiR100, MiR200 és MiR500 robotokat már több mint 45 országban alkalmazzák, többek közt olyan vállalatok, mint az Airbus, a Flex, a Honeywell, a Toyota, a Visteon, és a Hitachi. A MiR vezérigazgatója, Thomas Visti elmondása szerint a MiR azért hozta létre a MiR1000-et, hogy válaszoljon a kisebb robotokkal rendkívül elégedett vásárlók által felállított további igényre, mely a nehéz alkatrészek szállítását helyezi a középpontba, amire gyakran szükség van például a repülő- és autóiipari szektorban.

 

 

„A Mir1000 segítségével tovább bővítjük a belső logisztika automatizálásában rejlő lehetőségeket, különös tekintettel azok számára, akik nagyméretű elemeket kívánnak szálítani anélkül, hogy meg kellene változtatniuk az infrastruktúrájukat.” – mondja Visti. „Manapság a gyártóvállalatoknak folyamatosan változó vásárlói igényekkel kell szembenézniük, ami azt jelenti, hogy rugalmas és könnyedén adaptálható gyártási környeztre van szükségük. A hagyományos logisztikai megoldások, mint a villástargoncák vagy a szállítószalagok, sőt még az önvezető járművek (AGV) sem képesek támogatni ezt a gyártási típust.”

 

„A MiR1000 és a további rendkívül rugalmas önálló robotjaink segítségével - melyek közül egyik sem igényli az infrastruktúra újjáépítését vagy komoly programozói szakértelmet - kimondottan egyszerűvé tudtuk tenni szinte minden típusú anyag szállításának optimalizálását.” – tette hozzá. ”A vásárlóink ezt már megtapasztalták a korábbi robotjaink használata során, és ugyanazt a hatékonyságot fogják kapni a MiR1000-től, sokkal nehezebb súlyok esetén is.”

 

A világon először MI-t alkalmazó mobil robotok új szintre emelik a robottájékozódást 

A szoftverbe épített mesterséges intelligencia (MI) képességével és a stratégiailag elhelyezett kamerákkal, - melyek a robotok kiterjesztett érzékelőiként szolgálnak, - a MiR lehetővé tette robotjai számára, hogy optimalizálja az úttervezést és a vezetés közbeni viselkedést. A MiR AI Camera nevű kamera rendszerrel a robot észreveszi és felismeri a különböző mozgó akadályokat, és a megfelelő módon reagál rájuk. Például, a robot a megszokott módon folytatja útját, ha egy embert érzékel, de megáll, amennyiben egy AGV-t vesz észre, és megvárja, amíg az AGV zavartalanul továbbhalad. A robot ezen kívül képes megbecsülni, hol vannak elzárt útszakaszok, vagy kimondottan forgalmas területek, és mindezek figyelembevételével tervezi meg útját, még mielőtt elérné az eltorlaszolt útszakaszt, és ott kezdené el az újratervezést.

 

 

További információ a MiR1000-ről

A MiR1000 két rugalmas raklapemelővel rendelkezik, amelyek a két leggyakrabban használt raklaptípussal kompatibilisek, az EUR raklappal és az amerikai raklappal (121x101 cm). A MiR többi AMR-jéhez hasonlóan a MiR1000-t is az intuitív interfészen keresztül, vagy a MiRFleet robotflotta kezelőrendszer segítségével lehet programozni, mely utóbbi egyszerűvé teszi, hogy a vállalat egyszerre az egész flottának adhasson új feladatokat, amikor erre szükség van. Az AMR-ek különféle modulokkal is könnyedén elláthatóak, mint például raklapemelőkkel, szállítószalagokkal, robotkarokkal, és egyéb megoldásokkal, melyek alkalmazások széles körét teszik lehetővé.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01