A Samsung szerezte meg a legnagyobb részesedést az 5G hálózati megoldások terén Koreában
A Samsung bejelentette, hogy az 5G hálózati megoldások területén elérte a legnagyobb piaci részesedést Koreában, ezáltal az ország vezető 5G hálózati szolgáltatójává lépett elő. Az 5G szolgáltatás ma már Dél-Korea 85 városban érhető el, amelyet mind a három mobilszolgálatón keresztül igénybe vehetnek a felhasználók és vállalkozások egyaránt. A vállalat a három koreai szolgáltató számára kulcsfontosságú 5G hálózati megoldásokat biztosít, köztük az 5G core-t és több mint 53.000 rádió bázisállomást.
Koreában a szolgáltatók 2018. december 1-je óta sugároznak 5G jeleket Szöulban és a nagyobb városokban a Samsung Networks Business egysége által biztosított 5G rádió bázisállomásokat és az 5G core megoldásait használva.
„Korea a világ egyik első országa, ahol az 5G élmény már a felhasználók számára is elérhetővé válik. Nagy örömünkre szolgál, hogy a kivételes 5G hálózati megoldásainknak köszönhetően kulcsszerepet töltünk be az 5G országos bevezetésében – mondta Paul Kyungwhoon Cheun, a Samsung Electronics ügyvezető alelnöke és a hálózatok üzletágának vezetője. – A Samsung az 5G-s megoldások úttörőjeként és azon kevés szolgáltatók egyikeként, akik teljeskörű 5G-s megoldásokat kínálnak, arra törekszik, hogy minél jobban kihasználja az 5G technológia nyújtotta lehetőségeket, kitapasztalja és akár át is lépje azok határait.”
A koreai szolgáltatók az 5G kereskedelmi értékesítéséhez a Samsung 5G Massive-MIMO Egységének (MMU) 3.5GHz spektrumon működő rádió bázisállomásait használják. A Koreában használt Samsung MMU egyik legkiemelkedőbb jellemzője, hogy ez az egyik legkisebb és legkönnyebb egység, amely elérhető ebben az iparágban, ezáltal nagyon könnyen, mindössze néhány változtatás végrehajtásával telepíthetők a már meglévő szolgáltatói mobilhálózatokba. Az egyszerű alkalmazásának köszönhetően a december 1-jei indítást követően csupán néhány hónappal később a koreai szolgáltatók több tízezer rádiót magába foglaló 5G-s hálózatot tudnak üzemeltetni.
A mindhárom koreai szolgáltató számára biztosított virtualizált 5G core megoldások a 4G hálózatot és a következő generációs Non-Standalone (NSA) 5G szolgáltatásokat is támogatják. A jövőben egy egyszerű szoftverfrissítéssel Standalone (SA) módba is átállíthatóvá válnak majd. A Samsung által kínált megoldás számos, az 5G hálózat kulcsfontosságú technológiáját teljesíti, mint például a Control és User Plane Separation (CUPS), amely létfontosságú a hálózati szolgáltatók számára hálózataik skálázásához és az 5G technológia által elérhető új szolgáltatások támogatásához.
Kapcsolódó cikkek
- Dedikált, lokális mobil hálózati megoldással készül a Magyar Telekom és a BorgWarner az 5G-re
- A Digitális Falu lehet a vezeték nélküli technológia jövője
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- MWC: az 5G technológia 2019-ben valósággá válik
- A Vodafone a világon elsőként kapcsolta össze az 5G okostelefonokat a hálózatával Barcelonában
- Az Ericsson kibővített 5G platformja lehetővé teszi a gyors, zökkenőmentes átállást
- A Magyar Telekom elindította Magyarország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- A Samsung ismerteti a csatlakoztatott életmódról alkotott elképzeléseit
- Az Ericsson új fejlesztéseivel gyorsabb és rugalmasabb lesz az 5G bevezetése
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.