Magyar fejlesztésű 3D nyomtatóval készítették a Trónok harca figuráit a budapesti premierre
Budapestre is megérkezett a tél. A magyarországi bemutatóra a sorozatban látható sárkányok és a vastrón élethű mását a CraftBot magyar 3D nyomtatóival készítették el. A premierre készített 3D figurákat, családi címerekkel ellátott pénzérméket, könyvjelzőket a vendégek haza is vihették. A CraftUnique történetében nem a Trónok harca volt az első együttműködés egy hollywoodi szuperprodukcióval.
A vállalat 3D CraftBot nyomtatóit korábban is használták olyan hollywoodi szuperprodukciókhoz, mint a Szárnyas fejvadász 2049, ahová teljesen élethű emberi testeket nyomtattak. Valamint különböző neves hazai előadók extrém színpadi produkcióihoz is készítettek már 3D kellékeket. A Trónok harca 3D figurái a CraftBot mérnökeit is kihívások elé állították, hiszen olyan fokú kidolgozottság volt szükséges, amelyhez elengedhetetlen volt a magyar szakemberek tapasztalata. A kinyomtatott 3D sárkányok esetében a kilógó részekhez, mint a sárkányok álla, támasztékot kellett volna nyomtatni. A támasztékok eltávolítása azonban nyomot hagyott volna a népszerű sorozat figuráin, így a CraftUnique csapata saját szoftverében a manuálisan is állítható support beállításokat hívta segítségül. A kétfejes géppel történő nyomtatásnál pedig olyan anyagú támasztékot használtak, amelyek vízben oldódnak, így a 3D figurák kidolgozottsága tökéletes maradt.
Mákos Csaba, a vállalat ügyvezető igazgatója nagy rajongója a Trónok harcának: „Már a tervezési folyamatok is nagyon izgalmasak voltak, de a bemutatón látott 3D-vel kapcsolatos lelkesedés mutatta meg igazán, hogy jó úton haladunk a CraftBottal.”
A startupként induló CraftUnique teljes egészében magyar tulajdonú vállalat, de mára már számos díj bizonyítja a cég helyét a nemzetközi piacon. A CraftBot nyomtató 2017-ben és 2018-ban a Plug N’ Play kategóriában hozta el az aranyérmet, ahol neves amerikai és ázsiai gyártókat utasított maga mögé.
A budapesti székhelyű cég maga fejleszti a nyomtató hardware és software részét is, illetve a hozzá kapcsolódó, de más gépekhez is ingyenesen letölthető slicer szoftvert is.
Kapcsolódó cikkek
- 11 iskola életét változtatja meg a 3D nyomtatás
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- 3D nyomtató központ nyílt a kisvárdai Szent László Katolikus Középiskolában
- Aurélie Fontan okostelefonon megálmodott ruhakollekciója 3D nyomtatással készült
- Az új nyomtatási technológiák elengedhetetlenek a tanulmányi sikerekhez és új képességek elsajátításához
- Az Ultimaker 3D nyomtatói a Continental gyáraiban is bizonyítanak
- Budapesten nyomtat először vasúti fékalkatrészt a Knorr-Bremse
- 3D nyomtatólabor nyílt az Audi Akadémián
- Magyar startup forradalmasíthatja a sebészet oktatását
- A világ legfejlettebb kompozit 3D nyomtatói Magyarországon!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.