Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
Az informatikai, a szakmunkás, az adminisztrációs és a vendéglátós állások iránt nőtt a legnagyobbat a kereslet az egy évvel korábbi adatokhoz képest – derül ki a Profession.hu 2019 első negyedéves jelentéséből.
Egyre többen keresnek állást
Jelentősen többen kerestek állást 2019 első negyedévében, mint egy évvel korábban: idén 17 százalékkal többen jelentkeztek a meghirdetett állásokra a Profession.hu adatai szerint. Az állásportál adatbázisába feltöltött önéletrajzok száma pedig 30 százalékkal növekedett.
Régóta vártuk a jelentkezésszámok emelkedését az IT szektorban, és most megérkezett – összesen 26 százalékkal többen pályáztak meg állásokat ezen a területen, mint egy évvel korábban. Az IT szektorban a legnagyobb népszerűsége a projektmenedzseri (+108%), a tesztelői (+63%), a rendszerintegrátori (+26%), az IT tanácsadói-elemzői (+20%) pozícióknak volt.
Programozó állásokra pedig 10 százalékkal jelentkeztek többen, ez talán már a néhány hónapos, gyakorlatorientált junior programozó képzések gyümölcsének beérését jelezheti.
Bérháború: sokan válthatnak miatta munkát
Adminisztrációs munkakörbe 31 százalékkal, fizikai munkakörbe 13 százalékkal többen jelentkeztek idén az első negyedévben. Kiemelkedő volt a munkakeresési kedv a vendéglátásban: 44 százalékkal nagyobb arányban keltették fel az ilyen típusú állások a jelentkezők érdeklődését, mint egy évvel korábban.
Szintén nagyot nőtt a szakmunkás munkakörbe jelentkezők száma: 2019 első negyedévében 43 százalékkal többen kerestek ilyen jellegű állást. A kategórián belül a legnagyobb emelkedés a bolti eladóknál látható (+58%), de a gépjárművezetőknél (+99%) és a raktárosoknál is (+24%) növekedés történt.
Ezek a számok valószínűleg az általános munkaerőhiánnyal magyarázhatók: az elmúlt hónapok nyilvános bérháborúja miatt könnyen lehet, hogy a munkavállalók a magasabb kereset reményében jelentkeznek egyre nagyobb arányban ezekre az állásokra.
IT szektorban dolgozók: állásból-állásba
Érdekesség, hogy a szakmunka kategóriában jellemzően akkor keresnek az emberek állást, miután már az előző munkahelyükön felmondtak: a jelentkezők 63 százalékának nem volt munkahelye. Az IT szektorban viszont csak a jelentkezők 43 százalékának nem volt állása. Vagyis az informatikusok körében jellemzőbb, hogy az aktuális munkahelyükön dolgozva kezdenek a váltáson gondolkodni.
Több lett a munkalehetőség Hajdú-Bihar megyében
Nem csak az állásokra jelentkezők száma emelkedett, hanem a hirdetést feladó cégeké is: országos szinten három százalékkal. Budapest és Pest megye után a legaktívabb megyék Fejér, Borsod és Hajdú-Bihar voltak. Utóbbi különösen kiemelkedik: 11 százalékkal több hirdetést adtak fel a tavalyi év azonos szakához képest. Azonban valószínűleg ezt az adatot még korai volna a bejelentett debreceni BMW-gyár hatásával magyarázni.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikusok az autóiparban
- Fight- IT – IT Harcosok összecsapása
- A digitális bűnözőknek 52 másodpercre van szükségük
- Az EY a világ vezető tanácsadója a digitális átalakulás területén
- A felhő egyre elterjedtebb, a biztonság viszont továbbra is kihívást jelent a felhasználóknak
- A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
- Process Solutions: így reagáltak a cégek a Cafeteria csomagot érintő változásokra
- Az informatika lehet az új női sikerszakma Magyarországon?
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
- Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.