Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.
A Széchenyi 2020 programban meghirdetett GINOP-2.1.7-15 – Prototípus, termék, technológia és szolgáltatásfejlesztés pályázati kiíráson a MIDI Mobil ID Innovációs Kft. 49,95 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert kutatás-fejlesztési projektjének megvalósítására.
A projektben, mely a Széchényi 2020 program keretében valósul meg, egy újfajta, számos területen hasznosítható, QR kódon alapuló technológiát fejlesztettek ki a Midi Kft. mérnökei, és kidolgozták a termék piacra viteléhez szükséges szolgáltatási környezetet. A motionQR technológia adatok optikai átvitelét valósítja meg digitális eszközök között, anélkül, hogy a fogadó és a küldő eszköz bármilyen rádiótechnikai, vagy fizikai kapcsolatba kerülne egymással, így a technológia teljesen platformfüggetlen. Az adatok átvitelét a küldő eszköz kijelzőjén megjelenő folyamatos jelsorozat biztosítja, melyet a fogadó eszköz kamerája detektál és feldolgoz. A kódot így bármilyen, kamerát tartalmazó eszközzel - akár okostelefonnal, tablettel, vagy egy direkt erre a célra fejlesztett eszközzel is - be lehet olvasni.
A motionQR használatának előnyei:
- Nincs szükség speciális eszközökre: a motionQR technológia teljesen platformfüggetlen. A bemutatáshoz mindössze egy digitális képernyőre (például telefon, tablet, okosóra), a leolvasáshoz pedig csak egy kamerával rendelkező eszközre van szükség.
- Biometrikus azonosítás: a kódokban bármilyen biometrikus információ tárolható, melyek segítségével a felhasználó azonosítható, például fénykép, ujjlenyomat, aláírás, vagy akár hangminta alapján is.
- Teljes körű biztonság: A motionQR a titkosítást és digitális aláírást aszimmetrikus kriptográfiai algoritmussal valósítja meg
A gyakorlati problémára megoldást kínáló, újszerű, QR kódon alapuló technológia fejlesztése 49 956 800 forint összegű uniós támogatás segítségével, kutatás-fejlesztési projekt keretében valósult meg.
A projektről bővebb információt a http://mobilid.hu/ oldalon olvashatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Nőnapra jön az új Honor
- A felhasználók egészségére figyelnek a Watch GT és a Band sorozat legfrissebb tagjai
- Előrendelhető a Samsung Galaxy Watch Active
- A Mate X hajlítható kijelzővel, a Huawei 5G CPE Pro szupergyors letöltési sebességgel érkezik
- Megérkezett a Samsung Galaxy Tab S5e
- Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon
- Mától Magyarországon is kapható a Honor Watch Magic okosóra
- Videotelefonálásra is alkalmas gyerek okosóra a Telekom kínálatában
- GDPR és adatvédelem: meglátni és eltörölni (vagy megvédeni)
- Forradalmasítja a repülőtéri utasforgalmat az Emirates
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.